Auteur Topic: Lasagnetaart  (gelezen 2373 keer)

meelmuis

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Lasagnetaart
« Gepost op: december 10, 2006, 14:56:44 »
Ik kreeg een recept voor lasagnetaart van m'n collega. Zij maakte deze altijd voor de kinderverjaardag. Ik heb de taart voor m'n verjaardag gemaakt en hij viel in de smaak!!!!
lange vingers
1 beker slagroom (ik heb 1,5 zakje KlopKlop genomen)
150 gram yoghurt (mild of vol is wat steviger)
250 gram Mascarpone
1 zakje vanillesuiker
ca. 500 gr. vers fruit of diepvriesfruit of vlaaivulling (ik had DV frambozen, een beetje zurig maar paste goed bij de mascarpone)
1 eetl. suiker
witte chocolade

De geklopte slagroom met de yoghurt, mascarpone en van.suiker door elkar roeren tot een creme.
In een (lasagne)vorm lange vingers leggen, 1 laag creme erover, weer een laag lange vingers, laag creme. Je kunt nog een laag lange vingers en creme doen als je vorm hoog genoeg is. Wel altijd met de creme eindigen. Dit 24 uur in de koelkast op laten stijven.
De verse of diepvriesvruchten pureren met 1 eetl. suiker en ca. 1 uur voordat de taart gegeten wordt, er op doen. De witte chocolade raspen en erover strooien.
Je kunt de taart niet storten, dus lepel erin en scheppen maar. Kan iedereen net zo veel nemen als hij zelf wil.
 :taart:
Good gaon!!

Harmien

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lasagnetaart
« Reactie #1 Gepost op: december 11, 2006, 09:50:34 »
Dit klinkt heeeel lekker  :eten2:
Coeliakie geconstateerd op 26 februari 2006.<br />Sinds begin maart 2006 op glutenvrij dieet.