Auteur Topic: Tomatensoep (snel recept)  (gelezen 8363 keer)

Ingrid(35)

• Full Member
Tomatensoep (snel recept)
« Gepost op: augustus 08, 2005, 20:57:25 »
Makkelijk te maken tomatensoep

IngrediŽnten

- Bouillon met rundvlees (Euroshopper pot 340 ml, AH)
- 1 liter Tomatensap
- 400 gr soepgroenten
- rijstvermicelli
- 250 gr gehakt voor de balletjes
- water
- peper en zout naar wens

Bouillon in de pan, water toevoegen, ik doe meestal 2 delen water op 1 deel bouillon. Tomatensap en soepgroente erbij doen en aan de kook brengen. Peper en zout naar wens toevoegen.
Zodra het geheel kookt gehaktballetjes erbij doen. De rijstvermicelli heeft een korte kooktijd, dus op het laatste moment toevoegen en even mee laten koken.

Snel klaar en je hebt een flinke pan soep!

Groetjes, Ingrid
Artrose (april 2000), lactose-malabsorptie (febr. 2004) en coeliakie (juni 2005)
(nov. 2005 diagnose coeliakie zeer onwaarschijnlijk, HLA en anti tTG testen negatief, 5 maanden gv dieet gevolgd met weinig tot geen resultaat, febr. 2006 coeliakie definitief uitgesloten)

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tomatensoep (snel recept)
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2005, 21:00:01 »
Dat is lekker makkelijk en gauw klaar :wink:
Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

Bloem

• Sr. Member
  • Pluk de dag
« Reactie #2 Gepost op: augustus 08, 2005, 21:22:03 »
die boulion is houdbaar?
ik maak altijd snel soep als ik geen zin heb....moet je wel wat achter de hand hebben......
Vanaf 29 juni 05 glutenvrij....

Ingrid(35)

• Full Member
« Reactie #3 Gepost op: augustus 08, 2005, 21:26:26 »
Ja, die bouillon is houdbaar, ik weet niet hoe lang  :?. Ik haal het pas als ik weet dat ik soep ga maken, want soepgroenten zijn ook niet lang houdbaar (tenzij je de diepvries versie neemt natuurlijk ;))
Artrose (april 2000), lactose-malabsorptie (febr. 2004) en coeliakie (juni 2005)
(nov. 2005 diagnose coeliakie zeer onwaarschijnlijk, HLA en anti tTG testen negatief, 5 maanden gv dieet gevolgd met weinig tot geen resultaat, febr. 2006 coeliakie definitief uitgesloten)

Bloem

• Sr. Member
  • Pluk de dag
« Reactie #4 Gepost op: augustus 08, 2005, 21:27:32 »
wij zijn met twee en dan hoe ik altijd soepgroenten over, die vries ik in.

maar ik heb eigenlijk ook altijd verse prei, ui en paprika in huis en tomaten....dus die gebruik ik ook wel.
Vanaf 29 juni 05 glutenvrij....