Auteur Topic: blijvende moeheid. coeliakie en hypothyreo´die + B12 te kort  (gelezen 5532 keer)

moy

• Newbie
  • *
blijvende moeheid. coeliakie en hypothyreo´die + B12 te kort
« Gepost op: juli 28, 2014, 20:54:05 »
Hallo,

Sinds ca. 2,5 jaar heb ik Coeliakie. Hierdoor heb ik ook een B12 vitamine te kort.
Daarvoor was mijn hypothyreo´die al bekend. Dat heb ik sinds ong. 8 jaar.
Voor de traagwerkende schildklier slik ik Thyrax en voor mijn B12 te kort krijg ik maandelijks een injectie
Ook mijn Coeliakie is door het dieet in orde. Eigenlijk is alles in orde.
Alleen blijf ik klachten houden zoals vermoeidheid, krampen en weinig spierkracht.
Daarnaast heb ik het vaak koud en als ik ontspan b.v. op de bank lig tintelt mijn lichaam.
Eigenlijk ben ik eens in de drie maanden echt gewoon ziek (overgeven etc) van de moeheid. Ik werk en sport wel. Ik sport al minder dan voorgaande jaren omdat ik merk dat mijn lichaam het niet altijd meer kan aan kan maar ik ben 28 jaar dus sporten en full time werken moet gewoon gaan lijkt mij.
Reuma zit in de familie maar daar ben ik laatst op getest en dat was gelukkig negatief.
De diŰtiste denkt aan vitamine D te kort. Dit is geprikt bij de dokter. De uitslag volgt nog.

Ik snap alleen niet waarom ik toch alsnog zo'n last heb van vermoeidheid. Daarom wil ik het hier in de groep gooien..
Heeft iemand dat ook? Of komt het bij sommige mensen bekend voor?

.

petraw

• Gold Member
Re:blijvende moeheid. coeliakie en hypothyreo´die + B12 te kort
« Reactie #1 Gepost op: juli 28, 2014, 20:58:47 »
Vermoeidheid kan een van de gevolgen zijn van vitamine D tekort, dus ik zou eerst die uitslag maar even afwachten, want wie weet heeft je diŰtiste het wel bij het rechte eind! :)

Pallas

• Full Member
« Reactie #2 Gepost op: juli 28, 2014, 22:29:56 »
Je klachten zijn voor mij herkenbaar, vooral dat soms koud en moe en op de bank met wat ik noem 'zenuwpijn'. Ik ben heel sportief en ik pik het niet langer dat ik soms de trap niet eens op kan komen terwijl ik 'normaal' kan meekomen bij het sporten in mijn goede weken, of moet ik zeggen: normale weken. Zo moe zijn is namelijk niet normaal. Ik wacht nu op uitslagen van de internist. Grote vraagtekens en maar weer eens wat testen gedaan longen, schildklier, vitamine d enz. de hele riedel nog eens ter controle overgedaan. Zo irritant die vermoeidheid. Ik wacht nu op de uitslag/ vervolgafspraak.

moy

• Newbie
  • *
Re:blijvende moeheid. coeliakie en hypothyreoïdie + B12 te kort
« Reactie #3 Gepost op: juli 28, 2014, 22:47:26 »
.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: augustus 04, 2014, 20:47:37 »
Of mogelijk ben je gevoeliger dan de gemiddelde coelieaak. Ik krijg soms fikse spierpijn en spierzwakte van langdurig kleine glutenfoutjes.
Geen officiŰle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.