Auteur Topic: pakora  (gelezen 1811 keer)

Xativa

• Newbie
  • *
pakora
« Gepost op: februari 08, 2014, 20:53:01 »
3 a 4 lepels yoghurt of kwark of kokosmelk
75 gr kikkererwtenmeel
zout
1 theelepel chilipoeder
1 theelepel garam masala (te koop in toko,maar ook bij appie heijn) of zelf maken even googlen.
1/2 theelepel kurkuma
1/2 theelepel versgemalen zwarte peper
1 langwerpige aubergine gesneden of courgette
xanthaan gom
glutenvrije sambal naar smaak of maak zelf.
optioneel: lenteuitjes/uitjes

Bereidingswijze:
Doe de yoghurt of kwark of kokosmelk in een kom, zeef het meel erbij en klop goed door. (Het erwtenmeel vormt vrij harde klonten; wrijf die met de achterkant van een lepel door een zeef. Doe de xanthaangom erdoor. Voeg zout, chilipoeder, garam masala, kurkuma en peper toe en meng goed,eventueel wat sambal. Laat het beslag minstens 1 uur staan op een koele plaats. (intussen neemt het meel het vocht uit de yoghurt op en dikt het beslag in). doe de ongeschilde aubergine of courgette in de keukenmachine/foodprocesor en snij ze in stukje. Doe dit door het deeg. En maak kleine hoopjes Maak de olie of boter in een pan met zware bodem zo heet, dat een druppel beslag erin sist en bovendrijft. bak de porties 3 minuten tot ze goudbruin zijn. Schep ze uit de olie of boter met een schuimspaan en laat ze uitlekken op keukenpapier.
Serveer ze direct en zo warm mogelijk.

* koud smaken ze ook heerlijk.
** je kunt ook andere groente gebruiken zoals spinazie.
Ook kun je experimenteren met andere groente

MathFox

• Sr. Member
  • WisVos
Re:pakora
« Reactie #1 Gepost op: februari 08, 2014, 21:02:54 »
Mis ik een paar stappen? :? Wat doe je met de courgette nadat die de keukenmachine ingegaan is?  :?

Edit: nu is het een stuk helderder!  :ja: :ja:
Als ik sliertjes in de soep wil gooi ik er taugť in!

Tarwe-allergie, geen coeliakie.
Let hier op bij recensies en recepten.

Annikka

• Gold Member
Re:pakora
« Reactie #2 Gepost op: februari 09, 2014, 10:29:08 »
In kokosmelk zit vaak al xantaangom. Scheelt weer :)
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.