Auteur Topic: Ziekte van Crohn en coeliakie  (gelezen 4450 keer)

Nathalie

• Newbie
  • Place Personal Text Here
Ziekte van Crohn en coeliakie
« Gepost op: november 26, 2013, 14:34:28 »
Hallo,

Zijn er ook mensen die zowel de ziekte van Crohn als coeliakie hebben? Ik heb ook beide aandoeningen.
Ik zit in mijn laatste jaar voedings -en dieetkunde en ga mijn eindwerk schrijven over de combinatie van beide aandoeningen en onderzoeken of glutenvrij eten een voordeel heeft bij de ziekte van Crohn en Colitis Ulcerosa (IBD).
Hiervoor heb ik een enquête opgesteld. Nu is mijn vraag of mensen die zowel IBD als coeliakie of IBD en glutenvrij dieet volgen of zij deze enquête willen invullen. Het duurt maar even!
Je kan mij een berichtje sturen, dan mail ik de enquête door.

Alvast bedankt!

Bartt

• Newbie
  • *
Re:Ziekte van Crohn en coeliakie
« Reactie #1 Gepost op: november 28, 2013, 19:17:29 »
Dag Nathalie,
Ik heb Colitis gehad, heb nu naar volle tevredenheid een stoma.
Ik heb tijdens mijn ziekte wel een paar maanden "gekuurd" met een glutenvrij dieet. Ik heb me hierdoor wel erg goed gevoeld maar de Colitis is hierdoor niet verdwenen of verandert.
Mooi dat je hier een onderzoekje naar doet. Ik krijg nu wel vaak veel Coeliakie-achtige klachten.
Ik hoop dat er meer reageren voor je enquete
groetjes Bart

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Mijn zoon (21) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
« Reactie #3 Gepost op: november 28, 2013, 21:23:38 »
Succes, Nathalie! Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen.  ;)
Mijn zoon (21) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Nathalie

• Newbie
  • Place Personal Text Here
« Reactie #4 Gepost op: november 29, 2013, 08:55:35 »
Een heel interessant artikel, ga ik zeker kunnen gebruiken in mijn eindwerk!
Bedankt!