Auteur Topic: Zoontje met angst voor eten  (gelezen 2208 keer)

Sannie77

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Zoontje met angst voor eten
« Gepost op: september 18, 2013, 11:03:45 »
Hoi allemaal, mijn zoontje is nu 5 jaar en heeft 3 jaar geleden de diagnose coeliakie gekregen. Sindsdien let ik heel erg goed op wat hij eet en ik bak erg veel voor hem. Het is tot nu toe altijd goed gegaan. Afgelopen zondag heeft hij per ongeluk een kipnugget gegeten bij de McDonalds. De nacht van zondag op maandag heeft hij al het eten uitgespuugt en flinke diarree gehad....zo erg dat hij helemaal leeg liep!! Ik voel me in eerste instantie vreslijk schuldig naar hem toe en hij is nu erg bang om te eten. Hij is bij elke hap bang dat hij weer moet spugen. Ik praat heel veel met hem om hem weer vertrouwen te geven en betrek hem nu bij het maken van eten en we lezen samen de etiketten op de verpakkingen om hem weer vertrouwen te geven. Hebben jullie tips hoe ik hiermee om kan gaan?? Hij voelt zich ook erg alleen en eenzaam met deze allergie. Ik zoek ook andere ouders die kinderen hebben met coeliakie in de regio Breda. Misschien kunnen de kinderen dan eens zien dat er meerder kinderen zijn die het zelfde zijn en dat ze niet zo apart zijn van andere kinderen..... Ik hoop wat van jullie te horen!!
Moeder van Yuna(2006) en Ravi(2008). In 2010 is bij Ravi coeliakie ontdekt via een bloedtest. Het was zeker coeliakie. Biopt was niet nodig.

Cat

• Newbie
  • *
Re:Zoontje met angst voor eten
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2013, 11:28:07 »
Hoi Sannie,

ik heb een dochter van bijna 6 met coeliakie en woon in Breda. Wellicht kunnen we een keer contacten?

Groeten, Cat

petraw

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: september 18, 2013, 14:35:32 »
Jullie zijn waarschijnlijk nu al een beetje gered doordat jullie elkaar nu al gevonden hebben, maar toevallig is hier nog niet zo lang geleden ook al een topic over geopend:
http://www.coeliakieforum.nl/index.php?topic=21462.0

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: september 18, 2013, 19:07:18 »
Je kan je ook opgeven op het livaad bij glutenmaad  ;)
Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

Sannie77

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: september 18, 2013, 20:45:20 »
Lies, bedankt voor de tip!! Ik heb me gelijk ingeschreven...

Cat, het lijkt me erg leuk om een keer wat af te spreken. Kent jou dochter meerdere kinderen met coeliakie??
Moeder van Yuna(2006) en Ravi(2008). In 2010 is bij Ravi coeliakie ontdekt via een bloedtest. Het was zeker coeliakie. Biopt was niet nodig.

Cat

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: september 18, 2013, 21:11:04 »
Hoi Sannie,
ja, mijn dochter kent (inmiddels) meerdere kinderen met coeliakie. Haar neefje en nichtje eten glutenvrij en op school / de bso zijn er ook een aantal kinderen. Daarnaast heeft haar papa ook coeliakie, dus bij ons thuis is het heel gewoon  :s , hoewel mijn jongste dochter (bijna 4) en ikzelf gewoon nog gluten eten. Het lijkt me leuk om een keer wat af te spreken. Misschien kun je me een mail sturen (of ik jou), dan kunnen we wat concreter worden!
Cat