Auteur Topic: 8 mnd dieet en steeds ontstekingen  (gelezen 5494 keer)

Krista1980

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
8 mnd dieet en steeds ontstekingen
« Gepost op: april 23, 2013, 11:18:32 »
Sinds afgelopen augustus weet ik dat ik coeliakie heb en ben ik op dieet en dat gaat erg goed.

Alleen heb ik het afgelopen half jaar last van een ontsteking die steeds ergens anders zit. Zo heb ik voor
het eerst in mijn leven blaasontsteking en beginnende bijnierontsteking gehad, daarna zware keelontsteking en nu voor het eerst middenoorontsteking. Het lijkt wel of het mijn lichaam maar niet lukt om de ontsteking weg te krijgen en mijn ha denkt aan een stootkuur prednisolon.

Herkent iemand dit, hoort dit bij het genezingsproces van de darmen?
Ik adem uit en komt tot rust,
Thuisgekomen in het nu.

alexandra1980

• Sr. Member
Re:8 mnd dieet en steeds ontstekingen
« Reactie #1 Gepost op: april 26, 2013, 21:24:32 »
Heb niet alles gehad wat jij hebt gehad. Ben in het eerste jaar van mijn dieet wel vaak ziek geweest.
Kwa ontsteking heb ik toen voor het eerst van mijn leven een zware keelontsteking gehad. Kan niet zeggen of het puur door het dieet en darmen kwam.
Misschien kan je arts er meer over zeggen.
Weet wel dat je inmuunsysteem grotendeels door je darmen bepaald wordt en juist die zijn niet stabiel. Succes ermee!
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #2 Gepost op: april 27, 2013, 09:45:55 »
Ik krijg een ontsteking als ik een paar dagen te veel gluten heb gegeten, dat heeft geleid tot een oorontsteking, kaakontsteking, ontstoken spataders, blaasontsteking, ontstoken ogen. Het enige wat bij mij helpt, is zo min mogelijk gluten eten (dus ook geen glutenvrij tarwezetmeel en besmette producten), veel rust houden, goed slapen, veel water drinken en ook beweging (als ik daar de energie voor heb en dat is natuurlijk een probleem na te veel gluten).

In jouw geval zal je lichaam mogelijk nog niet hersteld zijn, daar gaat veel tijd overheen. Je immuunsysteem is nog overactief cq geprikkeld. En dat kan op verschillende manieren tot uiting komen. Waarschijnlijk heb je nog tekorten, je zou samen met een dietiste kunnen kijken hoe je die zo snel mogelijk kunt aanvullen en zo je weerstand verhogen, bv. door extra vitamines in de vorm van groente, fruit, peulvruchten en gezonde granen.

Mijn zoon (21) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Thomas Vasse

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: mei 01, 2013, 10:06:04 »
Beste Krista,

Toen ik ongeveer een half jaar glutenvrij gegeten had kreeg ik de ene ontsteking na de ander. in 6 maanden tijd heb ik 6 ontstekingshaarden in de vorm van steenpuisten gehad op mijn huid. Op mijn teen, heup, schouderblad, wang, bal van mijn voet en de ergste op mijn pols (Deze heeft blijvende schade aan mijn pees aangericht). Ik had last van stafylokokken, een bactierie die iedereen heeft maar waar een klein deel slechts last van heeft.

In de periode voor en tijdens de ontstekingen ben ik niet veranderd van werkplek (daarna ook niet), ben ik niet op vakantie geweest en is er eigenlijk niets veranderd. In deze periode ging het ook nog erg slecht met mijn darmen.

Ik weet totaal niet of er verband is maar ik was ook wel benieuwd. Na deze periode (nu) gaat het eigenlijk meer dan goed al anderhalf jaar  :duimop: