Auteur Topic: Student in Nijmegen? korting  (gelezen 135156 keer)

jojanneke

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
  • With or without gluten, that is the question
Re:Student in Nijmegen? korting
« Reactie #75 Gepost op: mei 28, 2014, 09:14:29 »
Ik was nog even langsgegaan om het te vragen. Alle taarten komen van buitenaf. Ze proberen het gescheiden te houden maar er stond wel een glutenvrije taart open en bloot op de bar. Ik zou zeggen dat je even goed moet kijken en vragen voordat je het daar besteld. De taarten worden gemaakt van glutenvrije haver, dus dat kan voor sommigen ook lastig zijn. Persoonlijk kan ik daar goed tegen gelukkig.
Ik studeer. Eerste diagnose was een tarwe-, spelt-, kamut- en rogge-allergie  in aug. '06. In mei '08 diagnose coeliakie marsh 1.  Sinds een campylobacter jejuni-infectie in jan '14 ook lactose intolerantie en post-infectieuze pds (fodmap arm heeft gehopen).

koekie8

• Gold Member
« Reactie #76 Gepost op: juni 12, 2014, 20:22:34 »
Ik stond vanmiddag bij ijssalon Vincenzo bij het Koningsplein. Daar hebben ze van die tv-schermen waarop aanbiedingen en nieuws en zo voorbij komen. Daar kwam voorbij dat bijna alle smaken ijs glutenvrij zijn en dat je bij de medewerkers naar de mogelijkheden kunt informeren. Ze weten hier dus wat ze doen!
Ze hebben ook vier soorten ijs die niet met suiker, maar met stevia gezoet zijn. Ik weet alleen niet of die ook glutenvrij zijn.
Ik ontdekte trouwens ook een nieuwe frozen yoghurt winkel (alles biologisch en de yoghurt met smaak zijn enkel met fruit gezoet), maar weet niet of dat glutenvrij is. Ik vermoed van wel. Het zit aan de straat tussen de Grote Markt en Plein '44.
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

E_91

• Full Member
« Reactie #77 Gepost op: juni 12, 2014, 23:03:10 »
Leuk koekie! Die frozen yoghurt plek is glutenvrij. Alleen goed oppassen met de topings!! Zit ook gewoon cruesli bij e.d.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #78 Gepost op: juli 02, 2014, 21:20:30 »
Heeft iemand al eetervaring bij Popolare in Nijmegen? Ze serveren pasta en pizza. Ze hebben geen glutenvrije pasta (wat jammer, ze hebben namelijk 10 soorten pasta!), maar wel glutenvrije pizza. Ben nogal huiverig voor kruisbesmetting. Is het al goed gegaan bij een van jullie?
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

E_91

• Full Member
« Reactie #79 Gepost op: juli 30, 2014, 14:34:22 »
Heeft iemand al eetervaring bij Popolare in Nijmegen? Ze serveren pasta en pizza. Ze hebben geen glutenvrije pasta (wat jammer, ze hebben namelijk 10 soorten pasta!), maar wel glutenvrije pizza. Ben nogal huiverig voor kruisbesmetting. Is het al goed gegaan bij een van jullie?

Ik weet al een hele tijd dat ze het hebben maar om eerlijk te zijn durf ik niet heel goed. Ook bang voor kruisbesmetting inderdaad... Contact met de keuken was tot nu toe ook moeilijk waardoor ik me niet echt gemakkelijk voelde om vragen te stellen. De bediening keek me ook echt zo geďrriteerd aan dus ik dacht laat maar :P

koekie8

• Gold Member
« Reactie #80 Gepost op: juli 30, 2014, 15:51:06 »
Ik heb ze gemaild met de vraag of ze glutenvrije pasta hadden. Het antwoord was dat dat niet zo is, maar dat ze wel pizza hebben. Ik heb daar toen een reactie op gestuurd met vragen over kruisbesmetting en dergelijke en daar geen antwoord op gehad. Twee weken later heb ik wederom een e-mail gestuurd, maar weer kreeg ik geen antwoord. Ik vermoed (misschien ten onrechte) dat het niet goed geregeld is en durf er dus geen pizza te gaan eten.

E_91

• Full Member
« Reactie #81 Gepost op: juli 30, 2014, 16:01:34 »
Hmm dan ga ik het zeker niet proberen. Dankje voor de info :)

Raxx

• Newbie
  • *
« Reactie #82 Gepost op: augustus 21, 2014, 21:30:09 »
Popelare is is inmiddels weer dicht. Voor lekkere pizza moet je bij donatello's in de 1. Walstraat zijn. Wel min 3 dagen van te voren reserveren.

Overigens t weerzien in de molenstraat heeft heerlijke lunches met glutenvrij brood.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #83 Gepost op: augustus 21, 2014, 22:25:17 »
Meen je dat, gv pizza's bij Donatello's? Sinds wanneer? :o Heb je er zelf al gegeten? Geen klachten na afloop?

E_91

• Full Member
« Reactie #84 Gepost op: augustus 22, 2014, 08:34:57 »
Popelare is is inmiddels weer dicht. Voor lekkere pizza moet je bij donatello's in de 1. Walstraat zijn. Wel min 3 dagen van te voren reserveren.

Overigens t weerzien in de molenstraat heeft heerlijke lunches met glutenvrij brood.

Oh dat wist ik allemaal nog niet! Wat een nieuws :o

roozjuhz

• Jr. Member
  • **
« Reactie #85 Gepost op: september 02, 2014, 13:32:49 »
Hebben jullie, buiten de pizza, goede ervaringen bij Donatello's?
Gediagnosticeerd toen ik nog geen jaar was, Marsh 3C.

E_91

• Full Member
« Reactie #86 Gepost op: december 23, 2014, 21:30:40 »
Iemand al bij A Tazza Rima geweest op de hoek van de Houtstraat voor glutenvrije bonbons en/of taart?
Er is meer wel glutenvrij dan niet en het klonk erg betrouwbaar. Had alleen even geen tijd om ook echt iets te nemen.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #87 Gepost op: maart 31, 2015, 17:30:01 »
In Nijmegen verkopen ze bij Van Nature nu ook koeken van het merk Les Recettes de Céliane! Zowel glutenvrij als glutenvrij/lactosevrij.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #88 Gepost op: april 24, 2015, 18:23:53 »
Heeft iemand al eens bij Crudo in de Burchtstraat gegeten? Deels rauw en (daardoor) ook (bijna) alles glutenvrij en lactosevrij (staat op de site).
Dus mocht je een keer ergens gebak willen eten, zonder van tevoren wat te hoeven regelen, dan kun je hier terecht. Ook voor soep, salade, vegan yoghurt met muesli en brood.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #89 Gepost op: mei 10, 2015, 16:09:37 »
Wat handig: de allergeneninformatie van de ijssalon aan het koningsplein heeft de allergeneninformatie tegenwoordig op de website staan! Op drie smaken na, is al het ijs glutenvrij. Ze hebben ook veel melkvrij ijs en vier soorten suikervrij ijs, die allemaal ook melkvrij en glutenvrij zijn. http://ijssalonvincenzo.nl/Allergenen.html Hier ga ik een keer heen!