Auteur Topic: Student in Nijmegen? korting  (gelezen 135145 keer)

koekie8

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Student in Nijmegen? korting
« Reactie #60 Gepost op: november 18, 2013, 15:37:19 »
Dat laat ik weten! Ik heb wel zin in loempia's :D.
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #61 Gepost op: november 24, 2013, 01:06:50 »
Vanavond Chinees laten bezorgen door restaurant Hoo Wah (Plein 1944, Nijmegen). De enige keer dat ik bij een ander restaurant Chinees had besteld sinds ik glutenvrij eet, was er maar een gerecht mogelijk om te eten voor mij. Ik belde dus op met de vraag wat ik mocht eten. Antwoord: wat wil je eten, dan vraag ik het na. Ik vroeg of de man aan de telefoon de babi pangang, nasi en iets met kip wilde navragen. Ze bleken een zeer vaak besteld gerecht met kip en gewokte groente te hebben. Even later kreeg ik te horen dat ze met aardappelzetmeel werken en dat ik al deze gerechten gewoon kon eten! We bestelden met een groep en daarom ook Foe Yong Hai en ook die was glutenvrij! Er is dus echt heel veel mogelijk. Ik heb heerlijk gegeten en het eten werd vrij snel bezorgd (in het centrum van Nijmegen). Een aanrader dus!
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

E_91

• Full Member
« Reactie #62 Gepost op: november 24, 2013, 01:20:00 »
Top! Dat ga ik ook snel een keer halen!

koekie8

• Gold Member
« Reactie #63 Gepost op: januari 02, 2014, 13:02:36 »
Ik zag net dat de gehele kaart van Indonesisch restaurant Pasundan in Nijmegen gluten- en lactosevrij is. Ik heb er nog niks gegeten of afgehaald, maar de keuze is dus enorm! Tenminste... Alles is lactosevrij rn er staat dat de gerechten in een glutenvrij dieet passen. Er staan echter ook broodjes op de kaart, dus ik heb over dat glutenvrij wel mijn twijfels. Op het afhaalmenu staat net als op het restaurantmenu het glutenvrije logo, dus ik denk dat alles wel klopt. In dat geval ga ik zeker een keer wat snacks halen daar!
Ik heb even gebeld met het restaurant, omdat ik wat twijfelachtige gerechten op de menukaart zag. De snacks, broodjes en de bami zijn niet glutenvrij, de rest van de gerechten is wel glutenvrij.
Ik zie een kleine meeting bij Pasundan wel zitten ;). Een heleboel gerechten bestellen en je kunt gewoon alles eten! Dat lijkt me een feestje :).

E_91

• Full Member
« Reactie #64 Gepost op: januari 02, 2014, 13:49:22 »
Ik heb even gebeld met het restaurant, omdat ik wat twijfelachtige gerechten op de menukaart zag. De snacks, broodjes en de bami zijn niet glutenvrij, de rest van de gerechten is wel glutenvrij.
Ik zie een kleine meeting bij Pasundan wel zitten ;). Een heleboel gerechten bestellen en je kunt gewoon alles eten! Dat lijkt me een feestje :).

Ik ben wel benieuwd :) doe graag mee ;)

JoJ_91

• Sr. Member
« Reactie #65 Gepost op: januari 02, 2014, 14:12:02 »
Ik ben ook weer van de partij! Leuk om weer een keer een restaurant te proberen, en gezellig met elkaar te meeten!
Op 4 december 2012 kreeg ik de diagnose coeliakie (marsh 3c), na lang tobben. In 2003 de diagnose hypothyreoidie, maar de klachten zijn nooit weg gegaan. Heb ook een lactose en soja intolerantie.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #66 Gepost op: januari 03, 2014, 11:36:28 »
We hebben een datum geprikt! Ik open een topic over de mini-meeting in de General Chat.

jojanneke

• Sr. Member
  • With or without gluten, that is the question
« Reactie #67 Gepost op: april 16, 2014, 18:23:18 »
Bij Ekoplaze (Nijmegen) krijg je als glutenvrije klant bij de kassa gratis een pak brood/crackers van Schar die volgens mij nieuw zijn. Doe er je voordeel mee ;)
Ik studeer. Eerste diagnose was een tarwe-, spelt-, kamut- en rogge-allergie  in aug. '06. In mei '08 diagnose coeliakie marsh 1.  Sinds een campylobacter jejuni-infectie in jan '14 ook lactose intolerantie en post-infectieuze pds (fodmap arm heeft gehopen).

koekie8

• Gold Member
« Reactie #68 Gepost op: april 16, 2014, 19:37:20 »
Ah, mooi om te weten!
Volgens mij hebben ze ook weer het diepvriesassortiment uitgebreid. Er lag vorige week echt heel veel glutenvrij spul in.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #69 Gepost op: mei 22, 2014, 19:51:37 »
50 meter links van Ekoplaza zit Puux, een koffie café. Daar verkopen ze nu ook glutenvrij gebak, zag ik op een reclamebord buiten staan. Ik keek net op hun Facebook pagina en zag daar diverse foto's van taarten staan met daarbij teksten als "Puux Deluxe kersentaart met amandel - gluten vrij!" en "Heerlijke huisgemaakte carrot cake, glutenvrij!!!" en "Limoncello tiramisu - glutenvrij - super lekker!!!". Geen gebak uit de diepvries van Ekoplaza dus ;). Zo te zien plaatsen ze elke week een foto van een andere taart. Ik weet niet of het assortiment wisselend is.

jojanneke

• Sr. Member
« Reactie #70 Gepost op: mei 22, 2014, 20:44:17 »
Wat leuk! Ik heb ze net even gemaild om te vragen hoe glutenvrij die taarten zijn (veilig voor coeliakie of voor het mode-dieet).
Ik studeer. Eerste diagnose was een tarwe-, spelt-, kamut- en rogge-allergie  in aug. '06. In mei '08 diagnose coeliakie marsh 1.  Sinds een campylobacter jejuni-infectie in jan '14 ook lactose intolerantie en post-infectieuze pds (fodmap arm heeft gehopen).

roozjuhz

• Jr. Member
  • **
« Reactie #71 Gepost op: mei 24, 2014, 11:24:23 »
Ik liep er afgelopen week toevallig langs en zag het op het bord staan. Ben benieuwd! Jojanneke, al een reactie ?
Gediagnosticeerd toen ik nog geen jaar was, Marsh 3C.

jojanneke

• Sr. Member
« Reactie #72 Gepost op: mei 25, 2014, 18:02:43 »
Beste Jojanneke,

Onze taarten zijn inderdaad glutenvrij.
De taarten worden gescheiden gehouden van ander gebak.

Met vriendelijke groet,

Maarten van Lunen

E_91

• Full Member
« Reactie #73 Gepost op: mei 25, 2014, 19:52:02 »
Klinkt goed jojanneke! Ben er wel benieuwd naar!
Ik wandelde laatst door de stad en stuitte op een nieuw lunchtentje met een ietwat alternatief uiterlijk. Bij dat soort dingen denk ik altijd: hé misschien is er ook wel iets glutenvrij te krijgen. Nou, ze zijn er mee bezig, maar willen eerst uitzoeken of ze het ook echt 100% veilig kunnen aanbieden. Ik ga regelmatig blijven vragen of ze al iets voor ons hebben ;) Dit is de FB pagina: https://www.facebook.com/louisnijmegen

roozjuhz

• Jr. Member
  • **
« Reactie #74 Gepost op: mei 26, 2014, 16:54:54 »
Die kende ik nog niet, maar ziet er leuk uit. Tussen de foto's hebben ze wel een gv worteltaart die blijkbaar door een vrouw uit Malden is gebakken, dus wel van buitenaf... Dan moet het toch mogelijk zijn om het gv ter serveren?
Gediagnosticeerd toen ik nog geen jaar was, Marsh 3C.