Auteur Topic: Student in Nijmegen? korting  (gelezen 135149 keer)

koekie8

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Student in Nijmegen? korting
« Reactie #45 Gepost op: april 26, 2013, 17:17:35 »
Sinds ik glutenvrij eet, ben ik bijna nooit meer uit eten geweest in Nijmegen (niet vanwege het glutenvrije hoor, andere reden). Laatst heb ik bij het Griekse restaurant in de Van Welderenstraat gegeten: Zorba de Griek. Studentenvriendelijke prijzen en veel keuze als je glutenvrij moet eten! Bijna alle vleesgerechten kunnen. Ik weet van de hamburgers dat ze niet mogelijk zijn, maar had buiten dat toch een gemengde vleesschotel met vier soorten vlees op mijn bord liggen. En laat ik nou een vleeseter zijn :D. Ze serveren de gerechten (meestal) met rijst en/of gebakken aardappelen en koolsalade.
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

roozjuhz

• Jr. Member
  • **
« Reactie #46 Gepost op: april 26, 2013, 18:05:16 »
Oh, die kende ik nog niet! Die ga ik zeker eens proberen! Bedankt!
Gediagnosticeerd toen ik nog geen jaar was, Marsh 3C.

Lien

• Jr. Member
  • **
« Reactie #47 Gepost op: april 28, 2013, 17:30:41 »
Ik vind over het algemeen alles prima gaan met uit eten, alleen met de Gelagkamer heb ik inderdaad ook wisselend succes gehad dus daar ga ik niet meer heen. Wat ik altijd leuk en goed vind is Cafe Moenen, Funkenstein, QkeleQ, Don Pablo (mexicaans), Gandhi (indiaas), Notting Hill, Popocatepetl (hebben een menu dat glutenvrij aangeeft), Biessels op de markt voor lunch (glutenvrije broodjes op het menu), Cafe de Plak....

Dan hebben we nog cafe van Buren die het ook kunnen, een sushitent in de lange hezelstraat (volgensmij alleen afhaal maar ze verkopen zelfs glutenvrije sojasaus), la Pasta die je van tevoren kunt bellen dan halen ze pasta voor je in huis, Lux waar ze dingen kunnen aanpassen, eetcafe Lodewijk (net iets buiten het centrum), de Stadstuyn (idem, graafseweg net vanaf de Keizer Karel, ietsje duurder maar wel supergoed en heel lekker)...

Waar je niet heen moet is Riva oid aan de Waalkade, die kunnen kennelijk alleen een droge biefstuk voor je bakken..Cafe Sjiek werd ik ziek maar die is inmiddels dicht, en verder ben ik nooit ziek geworden van een restaurant in Nijmegen.

Smakelijk!
Sinds mei 2000 glutenvrij, diagnose op negenjarige leeftijd

roozjuhz

• Jr. Member
  • **
« Reactie #48 Gepost op: april 28, 2013, 17:53:01 »
Bedankt voor deze lijst! Ik kende de meeste er niet van, dus die kan ik weer uitproberen  :D Ik ben inderdaad ook eens naar riva geweest, een droge hamburger met een slablaadje erop, incl. sateprikker, behoorlijk armzalig... daar kom ik ook niet meer! Moenen heb ik wisselende ervaringen mee, twee weekenden achter elkaar geweest en de eerste keer mocht ik de patat niet en de aardappeltjes wel en de week erop de aardappeltjes niet en de patat wel... maar voor lunch wel altijd goed en lekker.
Gediagnosticeerd toen ik nog geen jaar was, Marsh 3C.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #49 Gepost op: april 28, 2013, 21:50:39 »
Wauw, bedankt voor deze lijst!
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

E_91

• Full Member
« Reactie #50 Gepost op: mei 07, 2013, 16:29:48 »
Vandaag met een vriendin bij Biessels geweest! Was top! :duimop:

Chunky

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Man
« Reactie #51 Gepost op: mei 08, 2013, 22:32:07 »
Heeft een van jullie al eens geluncht bij bagels&beans in Nijmegen? Ik trakteer mijn broer binnenkort op een lunch en vroeg me af of je leuk kunt zitten bij b&b. Zo niet, dan zullen we ergens anders heen gaan (en ben ik weer veroordeeld tot een salade..).

Ben toevallig vorige week in Arnhem bij bagels and beans geweest. Lekkere bagel gegeten. Wel jammer dat het weer zo'n typisch biologisch randje heeft maar leuk om eens een bagel te eten.

Overigens is Sapporo zeker de moeite waard om te eten. Kwam er sowieso al jaren, maar tijd terug ook achter gekomen dat GV geen probleem daar is. Goede uitleg ook van de medewerkers daar.

kim

• Newbie
  • *
  • Een top forum !
« Reactie #52 Gepost op: juni 14, 2013, 13:52:08 »
 :verj14: Nog een tip in Nijmegen: www.projectcupcake.nl
Hier kun je verse glutenvrije cupcakes bestellen en afhalen! Ik heb dit laatst gedaan en ik vond ze erg lekker!

O en bij Bagels and Beans in het centrum van Nijmegen kun je heerlijke glutenvrije bagels eten.

jojanneke

• Sr. Member
  • With or without gluten, that is the question
« Reactie #53 Gepost op: juni 15, 2013, 14:31:21 »
Ik heb even gevraagd over tarwezetmeel bij die cupcakes en het antwoord is positief:

Beste Jojanneke,

Alle cupcakes zijn volledig tarwezetmeel vrij. Ik ben er zelf ook zo gevoelig voor en zal dus altijd tarwezetmeel mijden, ook in glutenvrije producten.

Hierbij hoop ik u voldoende te hebben ge´nformeerd, en anders hoor ik het graag.

Mvg
Kim Warringa
Project Cupcake

Dat wordt smullen dus! Goede tip!
Ik studeer. Eerste diagnose was een tarwe-, spelt-, kamut- en rogge-allergie  in aug. '06. In mei '08 diagnose coeliakie marsh 1.  Sinds een campylobacter jejuni-infectie in jan '14 ook lactose intolerantie en post-infectieuze pds (fodmap arm heeft gehopen).

Lien

• Jr. Member
  • **
« Reactie #54 Gepost op: september 15, 2013, 12:19:46 »
 ''Moenen heb ik wisselende ervaringen mee, twee weekenden achter elkaar geweest en de eerste keer mocht ik de patat niet en de aardappeltjes wel en de week erop de aardappeltjes niet en de patat wel... maar voor lunch wel altijd goed en lekker.''

De reden waarom je soms bij Moenen wel de patat mag is dat ze de frituur dan net schoongemaakt hebben, en de aardappeltjes heeft volgensmij te maken met de kruidenmix: ze bakken de glutenvrije normaal gesproken apart.

Ik kon laatst zelfs nacho's bestellen daar! Ze maakte speciaal een nieuwe zak open zodat er geen risico was dat er een andere niet gv smaak in de nachobak had gezeten. Glutenvrij biertje erbij, toppie!
Sinds mei 2000 glutenvrij, diagnose op negenjarige leeftijd

koekie8

• Gold Member
« Reactie #55 Gepost op: oktober 15, 2013, 21:23:18 »
Ik keek vandaag weer eens een keer in de vriezer bij Ekoplaza en ik zag dat het glutenvrije assortiment weer flink was uitgebreid! Er lagen ook veel producten van Le Poole, maar met een briefje er op, dus door een klant besteld. Ik wist niet dat dat mogelijk was!
Ik zag ook een broodje hamburger liggen (gluten- en lactosevrij) in de diepvries. Kent iemand dit en is het een beetje te eten? Het lijkt me handig voor als ik weer een keer een weekendje weg ga met een groep en we in een scoutinggebouw zitten... Scheelt toch weer een hoop risico op kruisbesmetting als mijn broodje hamburger niet in de oude beschadigde pannen, gelijktijdig met glutenvolle hamburgers, bereid hoeft te worden. Het gaat om dit broodje hamburger: http://www.glutenvrij-lepoole.nl/product/broodje_hamburger_moilas/

JoJ_91

• Sr. Member
« Reactie #56 Gepost op: oktober 15, 2013, 21:31:52 »
Dat is inderdaad wel handig zo'n verpakt broodje. Ik ken het niet, maar ben absoluut benieuwd naar jou ervaringen!!

Binnenkort maar weer even langs EkoPlaza dan om naar hun uitgebreidere assortiment te kijken  :lol:!
Op 4 december 2012 kreeg ik de diagnose coeliakie (marsh 3c), na lang tobben. In 2003 de diagnose hypothyreoidie, maar de klachten zijn nooit weg gegaan. Heb ook een lactose en soja intolerantie.

Chunky

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Man
« Reactie #57 Gepost op: oktober 24, 2013, 13:03:45 »
Volgens mij heb ik die een hele tijd terug al een keer gegeten. Is zeker wel te doen, maar naar een echte hamburger zal het niet smaken. Vlees was ook niet helemaal perfect. Maar ik zou 'm zeker nog wel een keer kopen hoor.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #58 Gepost op: november 18, 2013, 04:15:41 »
Ik zag net dat de gehele kaart van Indonesisch restaurant Pasundan in Nijmegen gluten- en lactosevrij is. Ik heb er nog niks gegeten of afgehaald, maar de keuze is dus enorm! Tenminste... Alles is lactosevrij rn er staat dat de gerechten in een glutenvrij dieet passen. Er staan echter ook broodjes op de kaart, dus ik heb over dat glutenvrij wel mijn twijfels. Op het afhaalmenu staat net als op het restaurantmenu het glutenvrije logo, dus ik denk dat alles wel klopt. In dat geval ga ik zeker een keer wat snacks halen daar!

E_91

• Full Member
« Reactie #59 Gepost op: november 18, 2013, 11:18:51 »
Ik ben benieuwd! Laat je weten hoe het was als je er bent geweest/meer weet?