Auteur Topic: dermatitis herpetiformis  (gelezen 4394 keer)

Elisa2

• Jr. Member
  • **
dermatitis herpetiformis
« Gepost op: oktober 24, 2012, 08:34:35 »
Hoi,

Ik heb een vraagje over deze huidziekte..een aantal jaar geleden..{toen ik nog volop brood at..} zat ik helemaal onder op m'n knieén en heupen met rood/witte blaasjes in een rood/paarsige/schilferige huid die heel erg branden vooral na het douchen e.d.
Ik heb er toen geen acht op geslagen..had toen al wel periodes met vage buikklachten..maar was allemaal nog niet zo duidelijk en ik functioneerde prima.

Op een gegeven moment is het uit zichzelf weggetrokken..dus nu is mijn vraag..kan dit dermatitis herpetiformis geweest zijn? of blijf je daar altijd last van houden..bij mijn zijn daarna de darmklachten dus steeds erger geworden..
Glutensensitief,melk/lactoseintolerantie,en nog meer voedselintoleranties.

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Re:dermatitis herpetiformis
« Reactie #1 Gepost op: oktober 24, 2012, 15:40:14 »
Bij coeliakie komt DH het meest voor. Maar dan zou het gewoon blijven als je gluten eet.

Er zijn wel 20 huidziekten die samen met coeliakie voorkomen, een deel auto-immuun (die reageert op een glutenvrij dieet), een deel niet (geen reactie op glutenvrij eten).

En dan heb je ook nog huiduitslag die veroorzaakt wordt door tekorten aan vitamines en mineralen, bv kapotte mondhoeken, droge huid, schilfers, etc.  ;)
Mijn zoon (21) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Elisa2

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: oktober 24, 2012, 19:45:32 »
Thx niet duidelijk dus..mijn vader heeft de auto-immuun ziekten psoriassis en viltiligo..zit dus zowiezo in de famillie..
Glutensensitief,melk/lactoseintolerantie,en nog meer voedselintoleranties.

Leonique

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: november 29, 2012, 20:23:41 »
Hoi,

Ik heb een vraagje over deze huidziekte..een aantal jaar geleden..{toen ik nog volop brood at..} zat ik helemaal onder op m'n knieén en heupen met rood/witte blaasjes in een rood/paarsige/schilferige huid die heel erg branden vooral na het douchen e.d.
Ik heb er toen geen acht op geslagen..had toen al wel periodes met vage buikklachten..maar was allemaal nog niet zo duidelijk en ik functioneerde prima.

Op een gegeven moment is het uit zichzelf weggetrokken..dus nu is mijn vraag..kan dit dermatitis herpetiformis geweest zijn? of blijf je daar altijd last van houden..bij mijn zijn daarna de darmklachten dus steeds erger geworden..

Hier heb ik ook altijd last van gehad (toen ik nog niet wist dat ik Coeliakie had)..en niemand had een verklaring voor die rare plekjes..en hier kom ik het tegen..nu weet ik dus waar het vandaan komt..1 van de symptomen van Coeliakie..maar daar stond ik toen nog niet zo bij stil..en nu weet ik hoe ik die irritante plekjes kan voorkomen..door glutenvrij te eten..en weg zijn de branderige plekjes! :duimop:
Sinds 2011 diagnose Lactose Intolerantie en sinds 15 November 2012 Diagnose Coeliakie na vele herhaalde klachten..

s pekelder

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: januari 15, 2013, 20:06:20 »
bij mijn man is ong. 6jaar geleden duringh vastgesteld
en daarnaast ook coeiliakie

hij heeft nu als hij gluten eet alleen nog darm klachten huid is eigenlijk niet meer voor gekomen
groetjes sis
man ziekte dh sinds 2007 dochtertje 7 coeliakie sinds 2012

Kiekkiek1

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: januari 28, 2013, 19:27:53 »
Ik ben erg benieuwd naar die lijst met huidziekten..
Waar kan ik daar meer over lezen?
2002 marsh 1, 2012 marsh 2 voorlopige diagnose coeliakie, geen antistoffen, gluten, tarwezetmeel, lactose, sojavrij,
Klachten bij dieetfouten ; Gewrichtsklachten, darmklachten ( obstipatie), huidklachten, hoofdpijn en migraine, jeuk, luchtweg klachten, b12 tekort, ijzer, foliumzuur en zink.