Auteur Topic: Weer opnieuw in het ziekenhuiscircuit  (gelezen 1612 keer)

nici

• Newbie
  • *
Weer opnieuw in het ziekenhuiscircuit
« Gepost op: december 07, 2011, 17:41:05 »
Hallo allemaal.

2 weken geleden heb ik mn 2e coloscopie gehad onder narcose .. (1e was 2,5 jaar geleden met een roesje en zijn niet verder dan de linkerkant van de darm gekomen). 2,5 jaar geleden is pds geconstateerd. Echter na een blaasontsteking begin dit jaar werden de klachten erger. Ik kreeg meer buikpijn, moe, misselijk, diarree 6x per dag, geregeld koorts die ook weer snel daalde en ik voelde me over het algemeen niet lekker. Er is zelden een dag dat ik kan zeggen dat ik me eens goed heb gevoeld.

Gisteren kreeg ik de uitslag van de scopie en hier zijn geen gekke dingen uitgekomen. Natuurlijk blij dat er niks ergs is, maar ook teleurgesteld dat er dus ook nisk aan gedaan kan worden. Ik moet nu maar weer beginnen met duspatal en metamucil. Deze heb ik 2 jaar geleden ook gekregen en had hier totaal geen baat bij. Dus zie er ook weer erg tegenop om hieraan te gaan beginnen. Want de pijn word er niet minder van. Tevens ben ik maar weer eens doorgestuurd naar de gynaecoloog. Om te kijken of er op dat gebied niks mis is, aangezien de pijn vooral onder in de buik zit en vooral rechts. Nu heb ik 2 jaar geleden een kijkoperatie gehad ivm met hevige pijn gedurende de menstruatie. Maar hier kwam ook niks uit. Dus vraag me af of er nu wel wat uitkomt. Want ja zit maar 2 jaar tussen.

Sinds een paar maanden ben ik lactosevrij aan het eten en dit werkt een beetje. Nu weet ik niet of het slim is om eens te proberen om glutenvrij te eten. Bloedtest was wel negatief op coeliakie. Heeft iemand er ervaring mee dat de klachten minder werden door glutenvrij te eten?? Ben namelijk echt vaak misselijk na het eten. En welke pijnstillers gebruiken jullie tegen de pijn?? Ik mag paracetamols gebruiken, mja als t zou helpen zou ik ze graag innemen. Ik vind het zo lastig. JE hebt gewoon elke dag pijn. Het belemmerd je dagelijks leven enorm. Zin om leuke dingen te doen heb ik bijna nooit, vanwege de pijn. En sommige mensen denken dat het tussen je oren zit of vinden dat je zeurt. Ik word er gewoon een beetje moedeloos van. Als iemand nog tips heeft dan hoor ik het heel erg graag.

En ja dan wachten we maar eens af tot maandag bij de gynaecoloog..

Liefs nicole.

Pauliina

• Gold Member
  • Een top forum !
    • Mijn website
Re:Weer opnieuw in het ziekenhuiscircuit
« Reactie #1 Gepost op: december 07, 2011, 20:10:51 »
Je heb dus een colonoscopie gehad begrijp ik maar nooit een dunne darm onderzoek via de maag? Dan hebben ze nog niet alles onderzocht en coeliakie is dan absoluut nog niet uitgesloten. Veel volwassenen hebben negatieve antistoffen op de bloedtest dus dat in zichzelf betekent nog niet dat je geen coeliakie kan hebben. Jammer dat ze daar niet meteen aan hebben gedacht.

Ik zou eerst vragen om een dunne darm onderzoek met biopten van de darm, en pas daarna glutenvrij proberen, als je al glutenvrij eet worden de resultaten van de onderzoek namelijk onduidelijker.
Gv. sinds okt. 2004. Na zes weken glutenvrij, negatieve bloedtest. Kan dus niet bewijzen of ik wel of niet coeliakie heb. Ook melk-, ei- en tarwevrij, en vermijd nachtschadegroente (aardappel, tomaat, paprika, aubergine) en peulvruchten.

W

• Jr. Member
  • **
Re:Weer opnieuw in het ziekenhuiscircuit
« Reactie #2 Gepost op: december 08, 2011, 10:29:21 »
Als je duspatal en metamucil niets vindt hoef je deze toch ook niet te gebruiken? Dit moet je gewoon aangeven bij de dr. Heb ook een tijdje duspatal gebruikt, werkte niet dus hiermee gestopt. Misschien gaan ze dan kijken naar wat anders voor de pijn en/of ontlasting