Auteur Topic: Héél erg moe zijn  (gelezen 15070 keer)

ceetje

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • darky & tijgertje . Dit forum is Top!!
Re:Héél erg moe zijn
« Reactie #15 Gepost op: juni 05, 2011, 22:45:58 »
Bedankt voor al jullie tips..ik ga er zeker wat mee doen!  :duimop:
:spring2        :zon2:
Sinds mrt 2007 Coeliakie marsh 3C (2008 na bioptie marsh 3A), Osteoporose. Tweelingzus van aatje ook marsh3C (2008 3A)

ceetje

• Gold Member
« Reactie #16 Gepost op: juni 08, 2011, 20:36:13 »
Ik ben ook zo extreem moe door een te lage kalium, deze week ook weer zo'n mindere week qua vermoeidheid. Dan sta ik op het schoolplein wachten op mijn dochtertje en dan moet ik gewoon tegen een muur gaan staan zo duizelig word ik dan, gewoon de hele dag het gevoel hebben dat je zo door je benen gaat zo moe.
Het is dus zekers de moeite waard om je op meer dingen te laten prikken , hoop dat je klachten snel wat minder worden  ;)

Dankje,..ik weet niet of ze bij mij de kalium er ook op laten testen, zit dat ook bij die groep van B12 waar ze op gaan prikken bij het bloedonderzoek?
Sinds mrt 2007 Coeliakie marsh 3C (2008 na bioptie marsh 3A), Osteoporose. Tweelingzus van aatje ook marsh3C (2008 3A)

mirtje35

• Newbie
  • *
« Reactie #17 Gepost op: juni 13, 2011, 12:16:30 »
Hoi,

Ik las je bericht en dacht even reageren. Ik heb ook vitamine b12 tekort, maar er kwam op een gegeven moment ook uit dat mijn vitamine d ook tekort was. Daar kan je dus ook heel moe van zijn. Wordt ook in hetzelfde stukje darm opgenomen. Dus zou die ook even laten controleren....

Mirjam

Lirio

• Gold Member
« Reactie #18 Gepost op: juni 13, 2011, 18:59:02 »
Volgens mijn MDL wordt het wel mede veroorzaakt door tekorten, maar als je die niet meer hebt, kun je dat nog steeds houden. Dat hoort er helaas bij.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Kleio

• Jr. Member
  • **
« Reactie #19 Gepost op: juni 14, 2011, 16:47:40 »
Wat onzettend niet-fijn (om de wat onnette bewoordingen eruit te laten) dat je zo moe bent!! Ik herken het moe zijn erg goed, maar wel uit een hele andere hoek. Ik ben met een vertraagde schildklier begonnen driekwartjaar terug. Dat komt in combinatie met coeliakie ook vaker voor dan gemiddeld. Het is natuurlijk niet zo dat iedereen die moe is ook meteen een schildklier heeft die niet goed werkt, maar dat valt wel onder dezelfde niet snel opsporen noemer als de coeliakie. Ook dat kun je met bloedprikken snel laten testen, er wordt dan op tsh en t4 geprikt. Misschien iets om uit te sluiten?
Succes en ik hoop dat je snel minder moe bent, want niets uit je vingers krijgen is helemaal niet fijn!
Sinds 23 mei 2011 bekend met coeliakie en met gv-dieet begonnen.
Dochter E heeft de genen niet. Dochter J moet nog getest worden.
- live life to the fullest!-

Slotov

• Newbie
  • *
« Reactie #20 Gepost op: juni 17, 2011, 13:35:23 »
Pfff, ook ik ben heel vermoeid. En al jaren. En de dokter weet echt niets te vinden. Alleen B12 en vit.D te kort, maar verder niets. Ik heb ook niet het gevoel dat die injectie's echt helpen, maar ik haal ze maar wel (1x per 6 weken). Ik zou zo graag van die vermoeidheid af willen. Zo graag, zo graag. Dat ik weer energie heb om voor mijn kindjes te zorgen, zodat niet alles op de schouders van mijn man ligt. Maar ja, er is niets aan te tonen in het bloed of wat dan ook.

Ellie

• Gold Member
« Reactie #21 Gepost op: juni 17, 2011, 13:38:57 »
Is er voor jou geen revalidatie mogelijk? Sommige mensen met chronische vermoeidheidsklachten kunnen zo'n programma volgen. Dat is ook een onderdeel van mijn revalidatie voor de fibro.
()_()
(^.^)
'(")(")'

ceetje

• Gold Member
« Reactie #22 Gepost op: juni 17, 2011, 14:35:14 »
Hoi,

Ik las je bericht en dacht even reageren. Ik heb ook vitamine b12 tekort, maar er kwam op een gegeven moment ook uit dat mijn vitamine d ook tekort was. Daar kan je dus ook heel moe van zijn. Wordt ook in hetzelfde stukje darm opgenomen. Dus zou die ook even laten controleren....

Mirjam

Volgende week eindelijk bloedprikken, want B12 afspraak stond al vast.
Hmmm...misschien toch die D3 vitamine , dat vergeet ik telkens in te nemen?

Zal het toch maar weer gaan innemen. D3- vitamine en 1x per mnd Bonviva ( die neem ik wel trouw in) dat moet ik ook blijvend innemen, maar d8 dat die vit D niet zo heel belangrijk was... stom

Slotov

• Newbie
  • *
« Reactie #23 Gepost op: juni 17, 2011, 15:06:29 »
hallo Ellie,

wat voor revalidatie? Gewoon iets algemeens of raad je iets aan? Ik sta voor alles open ...

Ellie

• Gold Member
« Reactie #24 Gepost op: juni 17, 2011, 15:30:16 »
Overleg het eens met je huisarts, er lopen bij het revalidatiecentrum waar ik zit ook veel mensen met het chronisch vermoeidheidssyndroom.
()_()
(^.^)
'(")(")'

Lirio

• Gold Member
« Reactie #25 Gepost op: juni 17, 2011, 16:20:07 »
Mijn werkgever heeft tijdens mijn revalidatie op het werk een second opinion aangevraagd bij een reumacentrum. Daar kwam uit dat ik chronisch vermoeid ben en psychisch heel gezond :P
Toen is mij ook zo'n traject aangeboden, alleen dat moest mijn werkgever betalen en dat moest ik tijdens werktijd volgen en niet nog eens na werktijd. Dat zou zeker mijn herstel hebben bevorderd, maar helaas is mijn werkgever daar niet mee akkoord gegaan.
Ze wisten me toen te vertellen dat je in iedere plaats wel centra hebt zitten, vaak fysiocentra waar je zulke trajecten kunt volgen. Sommigen noemen het fysiofitness
Volgens mij kun je ook door je huisarts doorverwezen worden. Dat zit er voor mij helaas niet in, want ik ben zijn enige hele unieke patient met echte coeliakie ipv gewoon PDS.

Helaas krijg je nooit meer de diagnose chronisch vermoeidheidssyndroom als de chronische vermoeidheid een duidelijke oorzaak heeft. Zoals coeliakie, of het lang doorlopen daarmee. Dus ik heb geen officiele diagnose, maar ben er wel op afgekeurd door het UWV. Dus ook zonder officiele diagnose wordt het wel erkend.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.

Murphy

• Sr. Member
« Reactie #26 Gepost op: juni 17, 2011, 17:34:32 »
"Alleen vit. B12 en vit. D tekort, verder niet". Dat is dus al genoeg om een behoorlijke vermoeidheid te veroorzaken.

Lirio

• Gold Member
« Reactie #27 Gepost op: juni 17, 2011, 18:58:30 »
Daar had ik overheen gelezen. Alleen B12 of vit D is al genoeg voor vermoeidheid, het is dus al dubbelop.
Maar die prikken doe je dus al. Ik zou die vit D toch ook maar goed blijven slikken.
Bij mij hielpen die prikken niet meer trouwens, merkte geen verschil, dus ben er mee gestopt, zijn rotdingen en mijn waarde was na een half jaar niet prikken ook best redelijk.
Vit D was trouwens het enige waar ik geen tekort van had. Tot grote verbazing van mijn MDL, vooral vanwege mijn uitputting.
Denk dat het te danken is aan het feit dat ik hoe ziek ik ook was toch iedere dag naar buiten ben geweest, soms zelfs in pyjama.
Dus probeer dat ook zoveel mogelijk te doen, al is het maar even paar keer in de tuin lopen.
Onbedekte handen en hoofd is voldoende om vit D op te nemen.