Auteur Topic: wat vind je WEL lekker in het dieet?  (gelezen 28873 keer)

eefje*

• Sr. Member
Re:wat vind je WEL lekker in het dieet?
« Reactie #90 Gepost op: februari 03, 2011, 08:54:40 »
juist ;) en ik denk dat een mengsel van meel soorten, en dat mengsel steeds veranderen nog het beste werkt.
Glutenvrij ;)

Lief_29

• Gold Member
« Reactie #91 Gepost op: februari 03, 2011, 14:30:35 »
Ja ik gebruik ook elke keer een andere broodmix. En ik probeer echt die gv haver erin te houden, voor mijn gevoel levert dat wat vezels op.
Ik heb trouwens wel een voorkeur voor broodmixen van gv tarwezetmeel, ben wel erg gek op die smaak geloof ik.
Glutenvrij sinds 08-08-08 (Marsh 3A)<br />Diabetes type I sinds 1982<br />Marsh 0 sinds januari 2010 :blij5:

fish

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #92 Gepost op: februari 03, 2011, 18:42:12 »
Ja ik gebruik ook elke keer een andere broodmix. En ik probeer echt die gv haver erin te houden, voor mijn gevoel levert dat wat vezels op.
Ik heb trouwens wel een voorkeur voor broodmixen van gv tarwezetmeel, ben wel erg gek op die smaak geloof ik.

Wat de vezels betreft denk ik dat je best veel mogelijkheden hebt. Haver heb ik nog nooit geprobeerd, hoe bevalt dat?
Is het met dat gv tarwezetmeel niet ook dat het brood minder vast wordt, wat elastischer, en daardoor meer lijkt op "gewoon" brood? Dat heeft dan m.i. weer een bepaalde invloed op de smaakbeleving.
November 2006 na jarenlang sudderende klachten: diagnose coeliakie, marsh 3b, tevens lactose beperking.

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #93 Gepost op: februari 03, 2011, 18:45:17 »

Volgens mij heb ik daar deze week bao pao mee gemaakt, was erg zacht meel, en fijn om mee te werken, ook de broodjes kwamen mooi uit de oven, meel kwam volgens mij uit Tjechie.
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

Lief_29

• Gold Member
« Reactie #94 Gepost op: februari 04, 2011, 20:01:38 »
Oh ik ben benieuwd naar het merk, Gerda!
Glutenvrij sinds 08-08-08 (Marsh 3A)<br />Diabetes type I sinds 1982<br />Marsh 0 sinds januari 2010 :blij5:

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #95 Gepost op: februari 04, 2011, 20:04:49 »
Kijk hier maar even www.glunix.nl we hebben hier een demoavond gehad van haar, heb lekker weer bao pao leren maken. Het meel was zo zacht en de bao pao zo lekker, en niet duur. :duimop:

Lief_29

• Gold Member
« Reactie #96 Gepost op: februari 04, 2011, 20:05:40 »
Fish, volgens mij gaat het bij mij echt om de smaak, maar als je het zo stelt.... Dat is moeilijk uit elkaar te houden he.
Havermeel alleen is zeer geschikt voor koekjes en taarten. In brood gebruik ik het als toegevoegd meel, want je hebt wel echt een broodmix nodig om er wat samenhangends van te maken.

Lief_29

• Gold Member
« Reactie #97 Gepost op: februari 04, 2011, 20:19:55 »
Ziet er heel leuk uit Gerda, jammer van de hoge verzendkosten.

eefje*

• Sr. Member
« Reactie #98 Gepost op: februari 04, 2011, 20:40:32 »
Kijk hier maar even www.glunix.nl we hebben hier een demoavond gehad van haar, heb lekker weer bao pao leren maken. Het meel was zo zacht en de bao pao zo lekker, en niet duur. :duimop:
Heb je het recept hier ergens neer gezet, ik heb ook wel is zin in babao....
Glutenvrij ;)

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #99 Gepost op: februari 04, 2011, 21:35:31 »
Ziet er heel leuk uit Gerda, jammer van de hoge verzendkosten.
Ze staan nu ook op markten, misschien een idee als het ergens bij jou in de buurt is, kan jij er ook gebruik van maken.

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #100 Gepost op: februari 04, 2011, 21:36:42 »
Heb je het recept hier ergens neer gezet, ik heb ook wel is zin in babao....
Er staat al wel een recept, zal het ff kopieeren, en in het archief zetten oke.

eefje*

• Sr. Member
« Reactie #101 Gepost op: februari 04, 2011, 22:13:29 »
Super  :D Klinkt erg lekker :)
Glutenvrij ;)

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #102 Gepost op: februari 04, 2011, 23:35:51 »
 :ja:

Cee

• Jr. Member
  • **
« Reactie #103 Gepost op: juni 14, 2011, 23:25:02 »
ik was in een restaurant waar we onverwachts binnenstapte. ben de hele avond verwend omdat de ober t volgende motto had:
mensen met een dieet hebben t altijd lastiger, dus hier mag je je ontspannen en zorg ik voor je dat je een relaxte avond hebt, heerlijk eet en morgen zonder buikpijn terugdenkt aan deze avond :)

waar, welk restaurant is dit????? :o
Lid geworden voor vader met Coeliakie jan 2007, maar nu zelf ook de klos.. jan 2008

Keon mama

• Full Member
« Reactie #104 Gepost op: juni 20, 2011, 21:45:35 »
ik moet altijd erg lachen om onze zoon van 8, hij durft met een stalen gezicht te beweren dat hij iets niet mag, terwijl hij het gewoon niet zo lekker vind.

Ook altijd fijn; merken dat mensen iets voor je doen, zoals een moeder van Keon's vriendinnetje, die ervoor zorgde dat hij voor het eerst bij iemand te eten werd gevraagd, of met een moeder na school mee naar de supermarkt om lekkere gv koekjes te kopen....

Na de diagnose coeliakie zijn er veel "geluksmomentjes"gekomen, dat maakt het leven ook wel waardevol.
Chantal, mama van Keon (6-1-03) en Tika (3-1-06), Keon heeft in augustus 2008 de diagnose coeliakie gekregen, in juli 2011 is gebleken dat de diagnose onjuist was. Wij zijn nu weer een glutenvol gezin.