Auteur Topic: coeliakie en reumaklachten  (gelezen 51156 keer)

noortje123

• Newbie
  • *
Re:coeliakie en reumaklachten
« Reactie #195 Gepost op: december 03, 2011, 22:48:56 »
Ik heb ook een B12 tekort gehad en toen had ik erg veel klachten als krachtsverlies in de spieren ed. Ook ik stond bij een reumatoloog maar hij kon niets vinden en ik moet maar terug komen als ik heftige ontstekingsreacties krijg.
Na een lange periode van spuiten van B12 bleek dat mijn vit D ook laag is. Daar slik ik nu de actieve vorm voor en sindsdien heb ik eindelijk die B12 spuiten kunnen afbouwen. Ook ben ik mijn zware depressie te boven gekomen. Mijn spierkracht kan ik nu ook weer opbouwen. Sinds lange tijd dat ik het niet "kon" zonder doodmoe te zijn fiets ik weer wat vaker naar mijn werk.
Het wekelijks roeien heeft mijn spierkracht nog enigzins op peil kunnen houden - bij die sport lever je aan spierkracht dat wat kan. Precies dus wat ik nodig was de afgelopen jaren.
Sinds enkele weken ben ik teffbrood aan het eten en nu voel ik me toch wel steeds fitter worden. Eindelijk!

Ik bestel het bij www.teffcentre.nl

boebes

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #196 Gepost op: december 09, 2011, 16:44:13 »
Hoi Noortje,

Ik herken heel veel van jou verhaal.
Al 7 jaar krijg ik B12 injecties en een grote hoeveelheid vit.D en nu ook ijzer tekort.
Zijn ze bij jou door deze klachten er achter gekomen dat je coeliakie hebt, dmv opnamestoornis?
Ik zou het graag van je willen weten, ik heb nml. vandaag een onderzoek gehad of het coeliakie is.
Gewricht-, zenuwpijnen, erg moe zijn, opgezette buik....zijn hele bekende klachten bij mij.

groetjes,
Boebes

roeber

• Jr. Member
  • **
« Reactie #197 Gepost op: januari 21, 2012, 15:23:52 »
heeft iemand wel eens z'n coeliakie / pijn / vermoeidheids problemen besproken met een psycholoog en helpt dat of is het handiger, om zoals ik af, en toe lekker te gaan vechtsporten?

koeke

• Sr. Member
  • Leve het leven!
« Reactie #198 Gepost op: januari 21, 2012, 15:37:14 »
heeft iemand wel eens z'n coeliakie / pijn / vermoeidheids problemen besproken met een psycholoog en helpt dat of is het handiger, om zoals ik af, en toe lekker te gaan vechtsporten?
Psycholoog en (vecht)sport vind ik nogal ver uit elkaar liggen. Volgens mij kan beiden zinvol zijn en ligt het er maar net aan wat je doel is en waar je op dat moment (figuurlijk) staat.
gv sinds 12 juni 2008

roeber

• Jr. Member
  • **
« Reactie #199 Gepost op: januari 22, 2012, 11:06:46 »
Als ik het zo opschrijf kan ik bedenken dat je de combi psycholoog en vechtsport raar vindt. Ik sta op een wachtlijst van de psycholoog dus ik ben daar nog niet geweest. Ik ga naar de psycholoog vanwege mijn geestelijke gesteldheid. Ik wil niet zeggen dat ik depressief ben van al mijn klachten maar echt vrolijk wordt ik er zeker niet van. Met de vechtsport kan ik me af en toe lekker uitleven en heb ik het gevoel dat het een soort uitlaatklep kan zijn. Koeke heb jij ervaring met een psycholoog op het gebied van coeliakie en aanverwante klachten?

koeke

• Sr. Member
  • Leve het leven!
« Reactie #200 Gepost op: januari 22, 2012, 13:04:49 »
Koeke heb jij ervaring met een psycholoog op het gebied van coeliakie en aanverwante klachten?
De aanverwante klachten ;) Coeliakie had ik toen nog amper van gehoord.
gv sinds 12 juni 2008

roeber

• Jr. Member
  • **
« Reactie #201 Gepost op: januari 31, 2012, 20:57:08 »
heb mijn eerste afspraak gemaakt bij de psych. Hij zegt ervaring te hebben met mensen die lijden aan chronische pijnklachten. Dus ik ben benieuwd.

roeber

• Jr. Member
  • **
« Reactie #202 Gepost op: februari 14, 2012, 20:08:16 »
Ben nu 1 keer bij de psych geweest. De psych geeft wat tips over ontspanning door sporten.
Hij heeft me ook geadviseerd om een mindfullnes training te gaan doen. Dat is 1 keer per week 8 weken lang. Denk dat ik dat maar moet proberen.
Heb ook een fax gestuurd naar de VU voor een consult met dr Mulder.
Ben ook maar weer begonnen met de magnesium.

koeke

• Sr. Member
  • Leve het leven!
« Reactie #203 Gepost op: februari 14, 2012, 20:25:55 »
Ik ben een fan van mindfulness. Hoop dat je een fijne training kunt vinden, is echt de moeite waard.
gv sinds 12 juni 2008

roeber

• Jr. Member
  • **
« Reactie #204 Gepost op: februari 26, 2012, 09:08:50 »
Ben in het mindfulness boek begonnen en ben al een week bezig met meditatie.
Ook heeft de psych gevraagd of ik wat voel voor eft. Daar ben ik nu ook mee begonnen.
Tot nu toe voel ik mee wel een stukje beter dus het lijkt al wel te helpen.