Auteur Topic: Foute opmerkingen mbt dieet  (gelezen 345413 keer)

Ajta

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Foute opmerkingen mbt dieet
« Reactie #900 Gepost op: augustus 30, 2015, 16:13:12 »
Een foute opmerking van "de andere kant" kan ook.
Mijn zoons hebben een bijbaan in de horeca op een vakantiepark. Gisteravond was er iemand in het restaurant, die glutenvrij wilde eten. Goed opgelet in de keuken, en alles ging prima tot het toetje werd opgediend: glutenvrij ijs met vers fruit. Dat kwam terug. Mevrouw had duidelijk de gluten geproefd in de het fruit.
Jammer voor "onze zaak", zulke mensen...
Coeliakie sinds februari 2008

LauraV

• Sr. Member
« Reactie #901 Gepost op: augustus 30, 2015, 17:02:28 »
gluten proeven? Oh wauw.... *snap et ff niet*

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #902 Gepost op: augustus 30, 2015, 18:05:11 »
Mevr. U kan het beste all. incl. boeken dan kan u zelf zien wat u eet??

U mag alles eten van het toetjes buffet, ik vraag wat er onder de ijstaart zit, cake zegt de ober, daar kan u zo wat van boven af scheppen, dacht het niet...... :<
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

Krokeledokus

• Jr. Member
  • **
    • www.rijstwafel.wordpress.com
« Reactie #903 Gepost op: augustus 30, 2015, 19:07:41 »
Bij de Yoghurt Barn: Nou de gewone yoghurt kan niet, maar we hebben wel soja yoghurt. Ik: Maar in yoghurt zitten toch geen gluten, dat is lactose. Daarop gaat ze het nog even navragen. Komt ze terug: Ja, de yoghurt mag wel. De brownie en granola bevatten wel lactose. Ik: Je bedoelt gluten?

Aaah, maar goed ze waren nog maar net Open. Het verschil tussen lactose en gluten moet nog even uit het hoofd geleerd worden :)
Sinds 2001 langzaamwerkende schildklier, 30 december 2013 diagnose Coeliakie, 1 januari 2014 glutenvrij. -> www.rijstwafel.wordpress.com <-

12cook

• Gold Member
« Reactie #904 Gepost op: augustus 30, 2015, 22:50:40 »
Mevrouw had duidelijk de gluten geproefd in de het fruit.

:z :z :z

Zucht

moniek

• Jr. Member
  • **
  • carpe diem
« Reactie #905 Gepost op: augustus 31, 2015, 07:36:41 »
Ook zo grappig, een medewerkster van een restaurant gaf aan dat ze op de hoogte was van het feit dat onze dochter een glutenvrije allergie had  :lol:
Moeder van 2 tieners, dochter weer gevoelig voor gluten. Sinds 2015 glutenvrij. Zelf tarwevrij en lactosevrij sinds 2015

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #906 Gepost op: september 12, 2015, 20:52:38 »
Zoon gaat bij een vriendje (die al vaak op de hoogte is gebracht) spelen met een halve dierentuin achter het huis.
Van te voren afgesproken, er word niet gevoerd.......

Komen ze thuis zegt die moeder nee hoor hij heeft alleen brood gegeven..........

Stoom kwam uit mn oren, hoevaak moet je alles vertellen en op briefjes zetten voor ze het snappen :z

Lieske

• Gast
« Reactie #907 Gepost op: september 13, 2015, 07:44:08 »
Zoon gaat bij een vriendje (die al vaak op de hoogte is gebracht) spelen met een halve dierentuin achter het huis.
Van te voren afgesproken, er word niet gevoerd.......

Komen ze thuis zegt die moeder nee hoor hij heeft alleen brood gegeven..........

Stoom kwam uit mn oren, hoevaak moet je alles vertellen en op briefjes zetten voor ze het snappen :z

Sommige mensen zullen het nooit snappen,net als mijn man die het na al die jaren nog steeds niet helemaal doorheeft   :duimlaag:

JosjeC

• Gold Member
« Reactie #908 Gepost op: september 13, 2015, 08:29:31 »
Oh dat is wel erg Lieske.

Miem

• Jr. Member
  • **
« Reactie #909 Gepost op: september 13, 2015, 10:33:09 »
Oh jee, dat is dan nog wel de meest voor de hand liggende, brood geven...Tjonge.
Sinds september 2015 volledig glutenvrij.

Ellie

• Gold Member
« Reactie #910 Gepost op: december 14, 2015, 16:14:04 »
Grrrr, ik word zo af en toe een beetje gek van mijn vader die kruisbesmetting maar niet snapt...
Gisteren kwam hij op visite, ik bood hem een koekje aan bij de koffie, en hij zegt: "Heb je geen gewone koekjes?" Ik: "Hoe bedoel je?" Hij: "Nou, ik hoef toch geen glutenvrij koekje?". Vervolgens zat hij te klagen dat hij het koekje wel wat droog vond.

Ik probeerde uit te leggen dat ik dit huis glutenvrij houd, omdat ik van heel kleine beetjes al snel last heb. Verder ben ik klein behuisd, en heb ik dus ook een klein koffietafeltje waar alles dicht bij elkaar staat. Als mensen hier zitten te kruimelen met glutenhoudend koek of brood, is de kans op kruisbesmetting veel te groot. Van 1 kruimel kan ik dagenlang "plezier" hebben. Het enige dat hier gluten bevat zijn een paar flesjes Grolsch die ik heb liggen als er vrienden komen, en ik vraag ze altijd of ze willen opletten dat ze niet knoeien. Verder zit iedereen hier vrolijk gv koek te kauwen, en de broodjes van Schär vindt iedereen lekker om bijvoorbeeld een kaasje op te doen.

Vandaag had ik mijn vader aan de telefoon, begon hij er weer over te zeuren dat het wel een vreemde keuze was. Want glutenvrij is duur, en als ik nou elke keer de visite gv koekjes ga geven... Pff, niet alsof ik hier elke dag visite heb, het kost me heus geen fortuin elke maand. Nog maar weer eens uitgelegd dat de kans op kruisbesmetting veel te groot is, en verteld dat ik om die reden het huis gv wil houden. Ook verteld over de periode met mijn ex, die niet gv wilde gaan eten, en ik toch minstens 2x per week een glutenfout had. Het is gewoon niet te doen als je erg gevoelig bent... Toen hij het nog niet snapte heb ik het maar vergeleken met een noten-allergie: iemand die dat heeft haalt ook geen noten in huis voor de visite.

Ik vind het gewoon strontvervelend dat ik me steeds zo moet verklaren... Grrrrrr..... Zo!
()_()
(^.^)
'(")(")'

12cook

• Gold Member
« Reactie #911 Gepost op: december 14, 2015, 18:21:59 »
Idd Ellie, das niet leuk. Dikke knuf!

koekie8

• Gold Member
« Reactie #912 Gepost op: december 14, 2015, 19:49:22 »
Wat vervelend dat hij het niet snapt en er zo over zeurt :duimlaag:
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

lilly

• Sr. Member
« Reactie #913 Gepost op: december 14, 2015, 21:35:56 »
De oplossing: voortaan geen koekje meer bij de koffie voor je vader  :D

Geen droog koekje voor hem en geen extra kosten voor jou... opgelost  :duimop:

Jouw regels, jouw huis!  :ja:

koekie8

• Gold Member
« Reactie #914 Gepost op: december 14, 2015, 21:42:29 »
Inderdaad. Geef hem de volgende keer maar een wortel of zo.
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.