Auteur Topic: Foute opmerkingen mbt dieet  (gelezen 345398 keer)

kokosnootje

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Re:Foute opmerkingen mbt dieet
« Reactie #885 Gepost op: januari 21, 2015, 18:40:23 »
Ik zou het niet leuk vinden als mijn eigen vader niks van mijn dieet wist of wilde weten. Misschien kun je hem deze pagina laten lezen? Geen overdaad aan tekst, maar wel een mooie introductie: http://www.glutenvrij.nl/page/Glutenvrij-leven/Glutenvrij-bezoek.-Wat-nu
Dank je koekie, ik vind het wel een goed idee om het eens op deze manier te proberen.

Mondeling luistert hij niet en praat hij er gauw overheen. Dat doet hij alleen als het over glutenvrij en gezondheid gaat. Over andere dingen kan ik wel goed met hem praten.

Hij heeft, toen het zo lang slecht met me ging, weleens gezegd dat ik me er eens een keertje overheen moest zetten (ook weer goed bedoeld) Het zou superfijn zijn als hij me serieuzer gaat nemen. Hopelijk komt dat nog nu het beter met me gaat.

20 jaar klachten (gehad), bloedtest negatief, geen biopt laten doen, geen diagnose. Glutenvrij sinds oktober 2014. Voor het dieet kreeg ik last van een heleboel dingen, maar inmiddels kan ik o.a rundvlees, noten en jonge kaas weer beter verdragen. Niet meer zo moe en zit beter in mijn vel.

kokosnootje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #886 Gepost op: januari 21, 2015, 18:44:17 »
Zegt een vegetariŰr naast mij "ja, ik mag ook niet altijd alles" in een poging tot solidariteit. Ik denk dan alleen: "maar jij kiest er zelf voor, ik moet wel!". Het was een feestje en we stonden bij het gebak dus ik heb mijn gedachten niet uitgesproken. Kan ik het hier mooi alsnog kwijt  :D.
Mee eens. Ik koop bijvoorbeeld biologisch vlees. Dat is helemaal mijn eigen keus, een keus die ik zonder problemen kan veranderen. Met glutenvrij heb ik die keuze niet. Ik merk ook dat mensen het lastig vinden om dat verschil te begrijpen.
20 jaar klachten (gehad), bloedtest negatief, geen biopt laten doen, geen diagnose. Glutenvrij sinds oktober 2014. Voor het dieet kreeg ik last van een heleboel dingen, maar inmiddels kan ik o.a rundvlees, noten en jonge kaas weer beter verdragen. Niet meer zo moe en zit beter in mijn vel.

Marjosje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #887 Gepost op: februari 26, 2015, 12:35:13 »
Een collega van mij vertelt trots dat ze een paar dagen glutenvrij brood heeft gemaakt en gegeten:
" ja het was echt niet te eten hoor, een homp hard spul, maar ik werd er wel lekker dun van!"

Uhm ja, volgens mij was het daar nou juist niet voor bedoeld...
April 2010 diagnose coeliakie

Angela76

• Gold Member
« Reactie #888 Gepost op: februari 26, 2015, 14:30:38 »
Haha, nou van dat brood val ik ook af  :D Dat eet ik gewoon niet.  :lol:.

Klinkt lekker na´ef  :)
Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!

JosjeC

• Gold Member
« Reactie #889 Gepost op: februari 26, 2015, 14:46:32 »
Mmmm, wat ik net uit de oven haal is anders erg lekker. Denk niet dat ik er dunner van wordt als ik nu nog een sneetje met roomboter ga halen.  :D Volgende keer moeten er alleen iets meer noten en rozijnen in. (eh, zitten er veel calorrieen in noten en rozijnen trouwens  ;) )

Angela76

• Gold Member
« Reactie #890 Gepost op: februari 26, 2015, 16:15:59 »
Nee, maar wel lekker. Mijn brood is ook nooit hard en droog. Dus dat eet ik wel. :D

gmeijering

• Newbie
  • *
« Reactie #891 Gepost op: maart 20, 2015, 21:59:44 »
Heel herkenbaar. zo ging het bij mij laatst fout in een restaurant. dag voordat ik kwam hadden ze een kroketje gebakken in het friturevet waar ze daarna mijn patat in bakten. Reden: maar mevrouw, door de verhitting verdwijnen de gluten toch?
Wrs al levenslang coeliakie (had mijn leven lang altijd enorme tekorten in het bloed) maar in mei van dit jaar eindelijk ontdekt. duurde zoveel jaren omdat met bloedonderzoek niets te vinden is bij mij. Geen idee welke Marsh. gelukkig geen lactose allergie.

JoJ_91

• Sr. Member
« Reactie #892 Gepost op: maart 20, 2015, 23:29:36 »
Dat zei mijn internist van de week nog... Hij denkt verder heel goed mee, maar ging flink de mist in met deze zin: maar in het frituurvet gaan de gluten toch weg??? Gelijk er op gewezen dat dit klinkklare nonsens was.
Op 4 december 2012 kreeg ik de diagnose coeliakie (marsh 3c), na lang tobben. In 2003 de diagnose hypothyreoidie, maar de klachten zijn nooit weg gegaan. Heb ook een lactose en soja intolerantie.

gmeijering

• Newbie
  • *
« Reactie #893 Gepost op: maart 20, 2015, 23:34:22 »

dat een kok in een restaurant zo'n domme fout maakt om te denken dat gluten wel verdwijnen door de verhitting van het frituurvet, begrijp ik nog wel een klein beetje....................maar een internist die zoiets zegt dat is toch niet te geloven zeg!!!
Wrs al levenslang coeliakie (had mijn leven lang altijd enorme tekorten in het bloed) maar in mei van dit jaar eindelijk ontdekt. duurde zoveel jaren omdat met bloedonderzoek niets te vinden is bij mij. Geen idee welke Marsh. gelukkig geen lactose allergie.

Angela76

• Gold Member
« Reactie #894 Gepost op: maart 21, 2015, 12:17:09 »
Oja, die van mij snapte destijds ook niet dat ik mijn eigen kuipje boter moest hebben, ivm kruimels.

Catherine

• Newbie
  • *
« Reactie #895 Gepost op: mei 05, 2015, 11:23:55 »
Turks restaurant wat beschreven staat als waar je veilig glutenvrij kunt eten:

"Glutenvrij eten?"
"Aan wie wilt u de gloeten doen?"

Echt gebeurd....
Sinds 4 mei 2015 diagnose coeliakie (via VUMC)

gmeijering

• Newbie
  • *
« Reactie #896 Gepost op: mei 05, 2015, 12:16:42 »
Jeetje......lijkt een beetje op mijn ervaring met een Turkse arts. "Weet u wat coeliakie is dokter?" Antwoord: "Maar natuurlijk mevrouw, voor welke gluten bent u allergisch?"

Lieske

• Gast
« Reactie #897 Gepost op: mei 06, 2015, 06:29:52 »
 :D Sorry,te belachelijk voor woorden.

Diuz

• Full Member
« Reactie #898 Gepost op: juli 01, 2015, 23:36:05 »
mijn dochter wilde gisteren graag een sunday ijsje met nootjes en chocoladesaus. Vraag ik of deze glutenvrij is. zegt die medewerker nee daar zitten noten in  :z
Ik zei keihard noten hebben niks met gluten te maken hoor.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #899 Gepost op: juli 02, 2015, 18:36:04 »
Ach, ik kan me de onkunde van iemand die in een snackbar werkt wel voorstellen. Heb je uitgelegd wat er niet in mocht zitten en kon je dochter toen het ijs eten?
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.