Auteur Topic: Foute opmerkingen mbt dieet  (gelezen 345399 keer)

LauraV

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Foute opmerkingen mbt dieet
« Reactie #870 Gepost op: december 23, 2014, 08:21:58 »
Die collega van je heeft geen ongelijk. GV brood is in vergelijking met normaal brood een stuk munder lekker.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #871 Gepost op: december 23, 2014, 09:44:33 »
Een kennis van ons tegenT. : Jee, wat jammer voor jou dat jij deze taart niet mag T. want hij is echt superheerlijk! En dat niet 1 keer, nee diverse keren terwijl T. niets had.
Het is niet erg dat ze voor T. niets had overigens maar dat ze erover bezig bleef hoe lekker het wel niet was vond ik niet zo geweldig.
T. zat er trouwens niet mee, die is wat gemakkelijker dan ik. :lol:
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

12cook

• Gold Member
« Reactie #872 Gepost op: december 23, 2014, 10:29:49 »
Snap ik Soez, dat vind ik ook geen succes.

Net als: je weet niet wat je mist, probeer het anders gewoon ff.....

Smulrol

• Jr. Member
  • **
« Reactie #873 Gepost op: december 23, 2014, 10:49:18 »
Een kennis van ons tegenT. : Jee, wat jammer voor jou dat jij deze taart niet mag T. want hij is echt superheerlijk! En dat niet 1 keer, nee diverse keren terwijl T. niets had.
Het is niet erg dat ze voor T. niets had overigens maar dat ze erover bezig bleef hoe lekker het wel niet was vond ik niet zo geweldig.
T. zat er trouwens niet mee, die is wat gemakkelijker dan ik. :lol:
dit 'gedram' is ook standaard als je taart weigert omdat je om andere redenen het niet wilt (afvallen, liever geen suiker).

zilver25

• Newbie
  • *
« Reactie #874 Gepost op: januari 18, 2015, 11:09:58 »
Toen ik nog op school zat zei mijn leraar een keer tegen mij over het feit dat ik geen brood mocht eten: "mag je wel stokbrood dan?"

kokosnootje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #875 Gepost op: januari 18, 2015, 16:27:45 »
Mijn vader vorige week : Wil je een broodje gerookte zalm?
Ik: Nee dank je pap, ik mag geen gluten, dat weet je toch?
Mijn vader: Ja, maar een lekker broodje gerookte zalm mag je toch wel?

Ik kan er inmiddels wel om lachen. Hij bedoelt het niet verkeerd, maar het enige dat hij weet en wil weten over voeding is of het lekker is of niet  :D
20 jaar klachten (gehad), bloedtest negatief, geen biopt laten doen, geen diagnose. Glutenvrij sinds oktober 2014. Voor het dieet kreeg ik last van een heleboel dingen, maar inmiddels kan ik o.a rundvlees, noten en jonge kaas weer beter verdragen. Niet meer zo moe en zit beter in mijn vel.

LauraV

• Sr. Member
« Reactie #876 Gepost op: januari 18, 2015, 20:42:54 »
oh god.. Hahahah! Ja. Wel schattig.

En ik net nog op een borrel waar ik stond met mijn gv biertje (ze hadden het zowaar!). Wat heb jij voor bijzonder biertje? Glutenvrij. is dat niet vies dan?

Maar meestal leen ik een slok uit en komen de mensen erachter dat gv bier gewoon naar bier smaakt. heb er weer heerlijk van genoten!

JoJ_91

• Sr. Member
« Reactie #877 Gepost op: januari 18, 2015, 23:29:00 »
@ kokosnootje, ik hoop dat hij, ondanks dat hij het niet verkeerd bedoeld, toch snel doorkrijgt wat wel glutenvrij is en wat niet, en dat gv dingen ook lekker kunnen zijn!

Ik heb van de week met een vriendin ook nog zo'n discussie gehad. Net uitgelegd wat er gebeurd als ik wel gluten binnen krijg, volgt nog geen 5 minuten later de vraag of ik voor een stuk chocoladetaart wel zou smokkelen... tsja, boodschap totaal niet begrepen volgens mij.
Op 4 december 2012 kreeg ik de diagnose coeliakie (marsh 3c), na lang tobben. In 2003 de diagnose hypothyreoidie, maar de klachten zijn nooit weg gegaan. Heb ook een lactose en soja intolerantie.

E_91

• Full Member
« Reactie #878 Gepost op: januari 19, 2015, 08:52:16 »
@Joj Die heeft duidelijk niet goed geluisterd dus... lekker domme vraag zeg, haha!

@kokosnootje dat had ik ook met mijn opa. Hij heeft op een avond drie keer gevraagd of ik nog een stukje van zijn pizza wilde haha! Maar inmiddels heeft hij het gelukkig door :)

kokosnootje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #879 Gepost op: januari 19, 2015, 19:12:20 »
Toen ik nog op school zat zei mijn leraar een keer tegen mij over het feit dat ik geen brood mocht eten: "mag je wel stokbrood dan?"
Dat is wel een hele domme opmerking van die leraar, Zilver! Stokbrood is ook brood. Duidelijker had je toch echt niet kunnen zijn!  :s

Vooral lekker blijven genieten van je glutenvrije biertje, Laura. Ik laat mensen ook proeven als ze hardop denken dat glutenvrij niet lekker is. Bijna altijd vinden ze het lekker!  :)

@ Joj en Elize:

Niet leuk dat jullie ook stuiten op onwetendheid en onbegrip  :( Maar wel leuk dat jullie het herkennen. Wat een domme vriendin zeg, op dat gebied. Alle moeite van het uitleggen voor niets geweest. Opa bedoelde het vast ook goed, maar is daarin nog van de oude stempel denk ik  ;)

Ik zou het heel leuk vinden als mijn vader zich gaat verdiepen in het glutenvrije dieet. Maar tot die tijd neem ik gewoon mijn eigen eten mee!  ;)

20 jaar klachten (gehad), bloedtest negatief, geen biopt laten doen, geen diagnose. Glutenvrij sinds oktober 2014. Voor het dieet kreeg ik last van een heleboel dingen, maar inmiddels kan ik o.a rundvlees, noten en jonge kaas weer beter verdragen. Niet meer zo moe en zit beter in mijn vel.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #880 Gepost op: januari 21, 2015, 06:35:19 »
Ik zou het niet leuk vinden als mijn eigen vader niks van mijn dieet wist of wilde weten. Misschien kun je hem deze pagina laten lezen? Geen overdaad aan tekst, maar wel een mooie introductie: http://www.glutenvrij.nl/page/Glutenvrij-leven/Glutenvrij-bezoek.-Wat-nu
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

Pallas

• Full Member
« Reactie #881 Gepost op: januari 21, 2015, 08:12:50 »
Ik laat niemand proeven, ben veel te bang voor kruisbesmetting. Laat ze maar van mijn eten afblijven, heb ik iets lekkers, dan hebben zij voor de verandering het nakijken. Ik sta zo vaak toe te kijken.

Zegt een vegetariŽr naast mij "ja, ik mag ook niet altijd alles" in een poging tot solidariteit. Ik denk dan alleen: "maar jij kiest er zelf voor, ik moet wel!". Het was een feestje en we stonden bij het gebak dus ik heb mijn gedachten niet uitgesproken. Kan ik het hier mooi alsnog kwijt  :D.

LauraV

• Sr. Member
« Reactie #882 Gepost op: januari 21, 2015, 08:22:53 »
Ik laat niemand proeven, ben veel te bang voor kruisbesmetting. Laat ze maar van mijn eten afblijven, heb ik iets lekkers, dan hebben zij voor de verandering het nakijken. Ik sta zo vaak toe te kijken.
oh, ik wel. Schenk wat uit mijn flesje in een leeg glas van de ander.... Niets kruisbesmetting... ;) het gaat me vooral om het tegenspreken van GV/melkvrij is vies. Want vies eren doe ik dus echt niet. Als dingen niet echt lekker zijn, eet of drink ik het niet. Als GV bier niet lekker was geweest, jammer maar dan geen bier. Zo zit ik ook wel weer in elkaar.

Turtle

• Jr. Member
  • **
« Reactie #883 Gepost op: januari 21, 2015, 18:19:47 »
Zegt een vegetariŽr naast mij "ja, ik mag ook niet altijd alles" in een poging tot solidariteit. Ik denk dan alleen: "maar jij kiest er zelf voor, ik moet wel!". Het was een feestje en we stonden bij het gebak dus ik heb mijn gedachten niet uitgesproken. Kan ik het hier mooi alsnog kwijt  :D.
Oh, ik zeg zulke dingen gewoon hoor, daar ben ik heel makkelijk in. "Nee, jij MAG alles eten, maar je WILT sommige dingen niet eten. Da's je goed recht, maar wel een wereld van verschil."

Heb zo'n opmerking ook al eens gemaakt toen het over religieuze regels ging (is voor mij namelijk exact hetzelfde), maar dat ligt vaak nog iets gevoeliger ;)

Je zegt tegen een blinde toch ook niet dat je zelf ook maar slecht ziet omdat je weigert je bril op te zetten?  :roll:

Nee, ik wil daarmee coeliakie niet gelijkstellen aan blind zijn ;)
9 juli 2013: diagnose coeliakie (Marsh 3a)
Anti tTG juli 2013 -> september 2014:
van >140 naar 3,6 :D

Turtle

• Jr. Member
  • **
« Reactie #884 Gepost op: januari 21, 2015, 18:24:30 »
oh, ik wel. Schenk wat uit mijn flesje in een leeg glas van de ander.... Niets kruisbesmetting... ;) het gaat me vooral om het tegenspreken van GV/melkvrij is vies. Want vies eren doe ik dus echt niet. Als dingen niet echt lekker zijn, eet of drink ik het niet. Als GV bier niet lekker was geweest, jammer maar dan geen bier. Zo zit ik ook wel weer in elkaar.

Oh, mensen mogen bij mij ook best proeven, maar ik wil niet per se tegenspreken dat gv vies is, want soms is het dat ook gewoon ;)
Dingen die ik echt vies vind (zoals de gv kroketten van de jumbo, bah) eet ik inderdaad ook niet, maar voor een hoop dingen geldt ook gewoon dat je er na een tijdje aan went denk ik. Laatst liet ik iemand een stukje brood proeven, omdat het naar mijn zeggen het lekkerste gv brood was. Nou, die blik sprak boekdelen, haha! :D Zag hem denken: "Als dit het lekkerst is, hoe moet de rest dan wel niet smaken?"
9 juli 2013: diagnose coeliakie (Marsh 3a)
Anti tTG juli 2013 -> september 2014:
van >140 naar 3,6 :D