Auteur Topic: Afvallen?  (gelezen 3898 keer)

claucoelia

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Afvallen?
« Gepost op: februari 20, 2010, 23:08:30 »
Ik ben alleen maar zwaarder aan het worden sinds ik GV eet. Ik was al te zwaar, maar ik word nu steeds zwaarder. Was vandaag in de stad en ging kleding passen....nu ik vond die spiegels daar heel anders dan thuis....pffff en mijn normale maatkleding was ook ineens veel krapper... :O
vrees dat als ik zo doorga, ik binnenkort gerold kan worden. Wil zeker 10 kilo kwijt. :x
Heeft er iemand ervaring met afvallen en GV eten?
Voordat ik GV ging eten was ik ook al te zwaar en ondanks dat ik vier tot vijf keer per dag op de wc zat viel ik echt niet af. :?
En nu moet ik natuurlijk nog alles uitproberen want ben amper een maand op GV dieet.
Maar ben mijn lichaam toch wel beetje boel zat. Bah.
Hoe doen jullie dat? Hoewel ik vrees dat het merendeel zijn best doet om aan te komen en niet om af te vallen... :/
ik zag wel een eerder topic op het forum over afvallen, maar die was al meer dan 180 dagen oud, vandaar dat ik maar opnieuw ben gestart.
Hoop op jullie tips en reacties.
Sinds 23-01-2010 (heel recent dus) Glutenvrij.<br />Marsh 1<br />Vitamine B12 tekort, D tekort, Calcium tekort.
Kinderen worden getest, bloed coeliakie negatief, dochter HLA DQ 8 positief net als ik.
Zoon negatief, gelukkig!

Pauliina

• Gold Member
  • Een top forum !
    • Mijn website
Re:Afvallen?
« Reactie #1 Gepost op: februari 21, 2010, 17:54:39 »
Ik zou zeggen eerst helemaal gezond worden en helemaal wennen aan glutenvrij eten. En dan pas denken aan afvallen, hoe zat je het ook bent. Je lijf is nu nog hartstikke aan het herstellen, dus het reageert ook nog niet normaal, en een afval poging kan juist averechts werken dan. Dan gaat het lijf nog meer op een spaarstand werken en alles bewaren.

Ik ben nadat ik glutenvrij ging eten wel zo'n tien kilo afgevallen. Maar niet meteen, de eerste tijd glutenvrij had ik juist de hele tijd honger, leek wel alsof ik jaren hongersnood aan het vullen was. Dat duurde misschien een half jaar of iets meer en dan ging ik langzaam vanself wat minder eten.

Wat toen wel hielp trouwens was heel veel groente en fruit eten, en eiwitten, ik denk dat ik die vitamines en voedingsstoffen hard nodig had. Tegenwoordig eet it nog steeds vaak s'avonds vlees met drie soorten groente, ipv twee groente en rijst/pasta zeg maar.

Dus als je honger hebt, probeer je lijf goede dingen te geven, maar echt genoeg, afvallen komt later, eerst herstellen!

Pauliina
Gv. sinds okt. 2004. Na zes weken glutenvrij, negatieve bloedtest. Kan dus niet bewijzen of ik wel of niet coeliakie heb. Ook melk-, ei- en tarwevrij, en vermijd nachtschadegroente (aardappel, tomaat, paprika, aubergine) en peulvruchten.

Lief_29

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: februari 21, 2010, 20:26:29 »
Ik ben ook aangekomen en ik denk dat bewegen bij mij de grootste afvaller zou zijn. Helaas heb ik nog niet heel veel energie dus dat bewegen is niet erg overdadig, maar goed, ik probeer het. Voel me wel iets beter erbij.
Verder vind ik het moeilijk hoor, ik heb ook diabetes en alleen maar fruit als tussendoortje daar wordt ik flauw van. Verdere opties voor tussendoor zijn veelal met suiker aan elkaar geplakt. Ik kan het niet af met rijstwafels ofzo, te licht en te weinig koolhydraten.
Langzaamaan begin ik me erbij neer te leggen dat dit mijn voedingspatroon is en blijft. Want ik wil ook niet alles laten staan, ik wil ook nog genieten van iets lekkers in het weekend.

Glutenvrij sinds 08-08-08 (Marsh 3A)<br />Diabetes type I sinds 1982<br />Marsh 0 sinds januari 2010 :blij5:

claucoelia

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: februari 21, 2010, 22:10:49 »
ja ik vrees ook dat ik geduld moet hebben en gewoon op moet letten met wat ik nu in mijn mond stop. Kijk die rijstwafels zijn het niet....maar de meeste repen die je wel mag zijn idd erg kleverig van de honing of wat dan ook. Ook leuk voor de tandarts trouwens.
En het moeilijke vind ik ook dat iedereen waaraan je verteld dat je op een GV dieet zit gelijk zegt, oh dan zal je wel lekker afvallen.
Maar nee dus...
moet ook meer bewegen maar heb ook nog niet veel energie. Lijkt wel iets meer te worden. Maar heb het best heel druk. Ik werk, volg daarnaast nog een studie en ga binnenkort naast dat ook nog stage lopen. Het sporten schiet er dan wat meer bij in. Dat blijft 1x per week een wedstrijdje, maar dat schiet niet heel veel op.
Zou de dietiste niet een dieet voor kunnen schrijven of zal zij ook zeggen dat je eerst moet GV dieten?
 :/
Sinds 23-01-2010 (heel recent dus) Glutenvrij.<br />Marsh 1<br />Vitamine B12 tekort, D tekort, Calcium tekort.
Kinderen worden getest, bloed coeliakie negatief, dochter HLA DQ 8 positief net als ik.
Zoon negatief, gelukkig!

Pauliina

• Gold Member
  • Een top forum !
    • Mijn website
« Reactie #4 Gepost op: februari 21, 2010, 22:44:08 »
Sporten helpt alleen als je vordingspatroon verder heel stabiel blijft. Wat blijkt (heeft iemand laatst onderzocht)-  als mensen meer gaan sporten gaan ze onbewust ook meer eten. Dus effect plus minus nul...

Ik zou vooral zorgen dat al je maaltijden heel goed vullen. Ook ontbijt en lunch. Dan heb je ook minder behoefte aan zoete tussendoortjes. Als het maar enigzins kan is warm eten voor lunch erg goed. Schijnt ook dat eten waar water vanzelf in zit (groente!) beter vult en langer een vol gevoel geeft dan hele "compacte" voeding.

Wat ik zelf graag eet als lunch is bvb gv brood met dikke groentesoep uit een thermos. Ik maak het zelf met zo'n zak soepgroente, gepureerd met een staafmixer.

Pauliina
Gv. sinds okt. 2004. Na zes weken glutenvrij, negatieve bloedtest. Kan dus niet bewijzen of ik wel of niet coeliakie heb. Ook melk-, ei- en tarwevrij, en vermijd nachtschadegroente (aardappel, tomaat, paprika, aubergine) en peulvruchten.