Auteur Topic: Biscuitdeeg (voor gebak)  (gelezen 6322 keer)

27Monique

• Newbie
  • *
Biscuitdeeg (voor gebak)
« Gepost op: juni 21, 2009, 22:54:12 »
Benodigdheden:
Bakvorm 23cm insmeren met boter en bepoederen met aardappelmeel .
4 eieren
1 zakje vanillesuiker aanvullen met fijne griessuiker of rapésuiker tot 100gr
4,5 gr. Weinsteingist
50 gr aardappelmeel
50 gr. Mix C Kuchen en Kekse

Bereiding
De hele eieren met de suiker in de kenwood kloppen tot het mengsel wit ziet. (bij gebrek aan machine met de deegklopper gedurende 10 min kloppen,in een warmwaterbad verder kloppen tot het deeg lauw is en voldoende dik.Uit het warm waterbad nemen en kloppen tot het koud is.Totale klop tijd is ongeveer 20min.)
Ondertussen de verschillende bloem met het bakpoeder goed mengen en nadat de eieren geklopt zijn de bloem zeven en voorzichtig onder de eieren spatelen.
Bakvorm vullen met het deeg en in de koude oven plaatsen, de oven opzetten met hete lucht en onderverwarming op 160° gedurende  1 uur de laatste 10 min. t° op 130° zetten.
Hangt af van de oven ik gebruik deze instelling.

De taart versieren met boterroom of slagroom en aardbeien of ander seizoenfruit

Als je van gebak houd probeer dit recept eens uit het is echt heel lekker je kan dat bij geen enkele bakker vinden

Smakelijk
Monique

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
Re:Biscuit
« Reactie #1 Gepost op: juni 22, 2009, 09:26:33 »
Als je geen heteluchtoven gebruikt dan moeten de temperaturen ca. 10% hoger ligger.

Het lijkt veel op het recept voor het kapselbeslag van de  Slagroomtaart. Je krijgt heel luchtig gebak, echt heel lekker. :)
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

27Monique

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: juni 22, 2009, 14:33:21 »
Het zal wel lijken op het beslag van slagroomtaart.de kinderen zijn er nu verzot op en er schiet geen stukje over,zeker nu de tijd van de aardbeien er is supper.
Het is uitproberen en zoeken ,maar als het dan lukt dan is het ook super.
Het is juist dat de oven 10% hoger moet wanneer je geen  heteluchtoven hebt, maar het is in elke oven verschillend ,dat is uitproberen.

Het is juist wanneer je zelf geen zout gebruikt vergeet je het te vermelden ,ik vind de bloem van sare veel te zout.
Groetjes en veel kook plezier ,ga nog eens een recept proberen voor lekkere appeltaart, zet het wel op de site als het lukt.
Groetjes
Monique

Nox

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: juli 03, 2009, 10:06:38 »
Ik heb gisteren een taart gebakken op basis van deze biscuit, en het is idd een succes ! Het lijkt op een normale biscuit, misschien wat droger en wel wat anders van structuur, maar ook lekker luchtig. Echt lekker, een echte taart ! Dankjewel  :jump:
Coeliakie gediagnosticeerd op 30 september 2008.
(Onderzoek op dienst inwendige na doorverwijzing huisarts wegens aanhoudende ernstige vermoeidheid en pijnklachten)

ElseMG

• Jr. Member
  • **
Re:Biscuitdeeg (voor gebak)
« Reactie #4 Gepost op: april 18, 2012, 20:02:52 »
Ik vraag me afof je biscuitgebak met vulling en rolfondant kunt invriezen...

W

• Jr. Member
  • **
Re:Biscuitdeeg (voor gebak)
« Reactie #5 Gepost op: april 18, 2012, 20:28:53 »
met marsepein en vulling kan dat wel, heb ik al eens gedaan, kan alleen iets vochtdruppels krijgen erop