Auteur Topic: Coelakie en Histaminevrij dieet  (gelezen 26612 keer)

Anges

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • Als je loslaat heb je 2 handen vrij.
Re:Coelakie en Histaminevrij dieet
« Reactie #15 Gepost op: november 14, 2009, 21:58:48 »
Fijn om te weten, de mijne was onder de 3 :)
Even stilstaan en ontspan...   is de oplossing voor veel van onze kwalen.

hermine

• Newbie
  • *
« Reactie #16 Gepost op: januari 13, 2010, 15:25:09 »
hallo,
ik ben nieuw hier en hoop een beetje bij te leren.... ik ben geen coeliakie-patient maar moet histamine beperkt en glutenvrij eten, mag geen fruit en rauwe groenten, mag geen aardappelen, soja of pinda wegens een hele reeks  allergieen en intoleranties. bijgevolg eet ik 's morgens boekweitvlokken in melk, 's middags kip, kalkoen, biefstuk of witte vis met rijst en gekookte wortelen of gekookte bloemkool en 's avonds eet ik alleen een portie witte rijst. Ik ga nooit de deur uit zonder mn maiskoekjes als tussendoortje of noodgevalletje.... Ik drink uitsluitend melk, water of koffie. Iemand enige suggesties om dit monotone te doorbreken?...dankjewel!

Anges

• Jr. Member
  • **
  • Als je loslaat heb je 2 handen vrij.
« Reactie #17 Gepost op: januari 13, 2010, 15:59:42 »
Hoi Hermine,

Als alternatief op rijst kan je een keer polenta klaarmaken (soort Maispapje of koek, italiaans gebruik).
Als alternatief voor drinken: Groene thee en ricedream (heeft een hele andere smaak als melk, bij jumbo verkrijgbaar, soms bij AH)

Tip om je vlees lekker te maken:
Neem een visfilet of een kalkoen filet. Smeer deze in met eidooier of No-egg. Verkruimel Tortilliachips of Cornflakes en paneer daar de filet mee. Even bakken in de pan, gegarandeerd meer smaak :)

Je kan voor het avond eten ook Boekweitpannenkoekjes maken (bewaren in de diepvries).
Dan kan je wrapjes maken :)

Lekker koekje: Glutafin digesteve

Zelf glutenvrij brood bakken beviel mij heel goed en raad ik jou aan.
Kook meel online of bij de reformwinkel, volg de beschrijving.
Je kan het deeg laten rijzen door de wasbak met warm water te vullen, en bakblik met deeg erin te leggen, en dan een natte warme theedoek eroverheen, zodat het de wasbak afsluit. Half uurtje laten staan :)

Beleg: Bij de reformwinkel Natufood magarine kopen. Sesampasta (tahin) met honing, goudkuipje smeerkaas. Eidooier met komkommerplakjes (mijn favoriet in het weekend)

Heel veel succes!
Even stilstaan en ontspan...   is de oplossing voor veel van onze kwalen.

hermine

• Newbie
  • *
« Reactie #18 Gepost op: januari 13, 2010, 22:01:24 »
dankjewel! die honing is niks voor mij (allergisch) maar de rest probeer ik zeker uit! het paneren lijkt me heerlijk en het brood en de pannenkoekjes worden beslist een gesmaakte afwisseling!

Ray

• Jr. Member
  • **
« Reactie #19 Gepost op: juli 16, 2012, 21:21:54 »
Ik wil hier toch nog even een update geven, doe ermee wat je wil:

wat bij mij het beste heeft gewerkt tegen overgevoeligheid voor histamine en salicyalten

was

1) dat mijn schildklier weer naar behoren ging werken, mijn schildklier is uiteindelijk door probiotica in te nemen

weer opgestart, zo heb ik dat ervaren, ik heb nu geen synthetische schildklierhormonen meer nodig, goed ebacterien in je

darmen zijn nodig voor een goede schildklierhormonen balans,

ik slik nu geen probiotica meer maar als ik nu teveel probiotica slik, dan wordt ik juist hyper, kan niet slapen etc,

dus het heeft nog steeds effect, een normale hoeveelheid probiotica kan ik u wel tegen, ik gebruik alleen melkvrije probiotica,

en

2) lipowheat, dit is een olie supplement gemaakt van tarwekorrels, maar bevat 20 ppm gluten, dus alleen sporen van gluten.

De ceramides in dit supplement werken als het ware als cement voor zowel de darm barriere als je huid barriere.

Hierdoor kan ik nu weer tegen bijna alles zoals bv zeer gekruid eten en zonnebrand.

ik denk dat mensen met 'leaky gut' problemen hier ook baat van kunnen hebben.

Ik heb ook gemerkt dat ik na gebruik van lipowheat niet meer zo mega gevoelig ben voor gluten. Dit zou door verbeterde darm barriere functie kunnen zijn.

Nogmaals: alleen informerend bedoelt, succes allen.

orionne

• Gold Member
« Reactie #20 Gepost op: juli 19, 2012, 11:06:59 »
welke probiotica gebruik je? en welke bacterien zijn daarin verwerkt?
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

Ray

• Jr. Member
  • **
« Reactie #21 Gepost op: juli 21, 2012, 00:03:02 »
Ik gebruik UAS Labs, Probioplus DDS, 10 Billion CFU/g:

en Dr. Ohhira's, Essential Formulas Inc., Probiotics, Original Formula

Beide koop ik bij Iherb:

http://www.iherb.com/UAS-Labs-Probioplus-DDS-10-Billion-CFU-g-100-Veggie-Caps/12944

http://www.iherb.com/Dr-Ohhira-s-Essential-Formulas-Inc-Probiotics-Original-Formula-60-Capsules/3620

Vooral deze laatste kan nogal mijn schieldkier versnellen als ik er veel van neem, zeg 5 in 1 dag.