Auteur Topic: Coeliaki en Diabetes bij een kleuter  (gelezen 20875 keer)

rispe0037

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Coeliaki en Diabetes bij een kleuter
« Reactie #30 Gepost op: juni 01, 2009, 21:18:32 »
ja dat vind ik dus vreselijk om te lezen dat de kids haar wel kiezen maar de ouders het niet aan durven  :cry  terwijl jij toch altijd bereid bent om te helpen en haar eventueel zelf dingen mee geeft.

wat goed dat ze nu zelf bolust :duimop:
groetjes wilma                                                
moeder van jeffrey 1997.
moeder van mariska 1993 maart 2005 diabetes type 1
en maart 2006 coeliakie marsh 3b/c   sinds 2011 borderline

Marjon67

• Jr. Member
  • **
« Reactie #31 Gepost op: augustus 11, 2009, 14:59:05 »
Ik hb al een tijdje niet meer geschreven hier maar ben nog steeds heel blij met dit forum

Haal er zo veel uit :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop:

Groetjes Marjon
Moeder van 2 jongens met Diabetes 1 (sinds dec 2008), waarvan de jongste (7 jr.) ook Coeliakie heeft (ook vanaf dec 2008 vastgesteld maar sinds 6 april 2009 officieel).

Marjon67

• Jr. Member
  • **
« Reactie #32 Gepost op: september 17, 2009, 21:52:38 »
ik heb steeds nog het gevoel dat ik bij dit forum niet helemaal op mn plek ben en bij t diabetesforum ook niet..was er maar een forum voor beide ziektes....
maar ik moet zeggen dat de coeliaki meer problemen geeft dan de diabetes.. ik ben dan ook blij met dit forum.

er is toch nog veel onbegrip en onderschattng vh probleem.  :O
zoonlief vergeet bijv vaak handen te wassen op school en juf kiest hem uit om te helpen uitdelen van glutenvolle vulkoeken zodat hij toch bij betrokken is,
maar dat werkt juist averechts want bij ieder piratenvulkoekje beseft hij dat hij dit |NIET mag!!!
vervolgens vergeet hij handen tew wassen en eet zijn eigen glutenvrije traktatie op!
dan denk ik, moet ik hier nu wel of niet iets vanzeggen tegen de juf???!!

zucht, word er echt beetje moedeloos van a\f en toe...de kleuterjuf wist t allemaal precies en de groep 3 juffen.........................zucht..hebben nog boel te leren,.

groetjes marjon
Moeder van 2 jongens met Diabetes 1 (sinds dec 2008), waarvan de jongste (7 jr.) ook Coeliakie heeft (ook vanaf dec 2008 vastgesteld maar sinds 6 april 2009 officieel).

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #33 Gepost op: september 17, 2009, 22:07:55 »
Opvoeden die juffen!! Toch weer benoemen dat het heel lief bedoeld is, maar averechts werkt.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Lief_29

• Gold Member
« Reactie #34 Gepost op: september 22, 2009, 17:59:48 »
Eens met Yvonne. Ik vind dat je het zeker kunt/mag/moet zeggen, het gaat om de gezondheid van je kind. Je kunt toch uitleggen dat het voor hem heel moeilijk is om elke keer iets uit te delen dat hij niet mag? Dat moeten ze toch wel snappen?
Overigens, ik ben opgegroeid met diabetes in de tijd dat je nog niets mocht eten met suiker oid erin dus ik kon ook nooit meedoen met de traktatie, of ik had iets afwijkends, fruit ofzo. Ik heb dat nooit als heel erg beschouwd. Een kind kan heel flexibel zijn en gewoon inzien dat het iets beter niet kan eten omdat het zich dan niet lekker gaat voelen. Als het maar niet heel erg met de neus op de feiten (of de vulkoeken) wordt gedrukt.
Als voorbeeld: Toen bij ons Sint was geweest in klas twee, had iedereen een kikker op de lessenaar, behalve ik. Ik had niets. Ik moest maar gaan zoeken in de meesterkamer en vond daar een suikervrije chocoladereep. Dat ik die reep kreeg ipv een kikker vond ik niet zo erg, dat er zoveel nadruk op kwam vond ik vreselijk.
Glutenvrij sinds 08-08-08 (Marsh 3A)<br />Diabetes type I sinds 1982<br />Marsh 0 sinds januari 2010 :blij5:

Lieske

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: september 22, 2009, 20:15:37 »
 :< hoe kun je een kind zoiets aandoen  :duimlaag:

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #36 Gepost op: september 22, 2009, 21:06:26 »
Waar zit het verstand van sommige leerkrachten....?? En dat noemt zich mede-opvoeders?
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Lief_29

• Gold Member
« Reactie #37 Gepost op: september 22, 2009, 21:59:39 »
Ja sneu he. Maar ik ben er nu wel overheen hoor :D
Ik kan het me wel nog erg goed herinneren en daarmee wil ik maar aangeven dat die suikervrije reep er dus niet toe deed voor mij, ik wist dat het zo werkte, dat ik geen kikkers kon eten, dat ik daar ziek van werd. Die flexibiliteit heb je dus al op je zesde en dit is een zeldzame herinnering waarin ik mij een uitzondering voelde terwijl er veel meer situaties moeten zijn geweest dat ik iets niet mocht wat anderen wel mochten. Echter, omdat mijn ouders er wat beter mee omgingen, kan ik me die nu niet eens meer herinneren.
Glutenvrij sinds 08-08-08 (Marsh 3A)<br />Diabetes type I sinds 1982<br />Marsh 0 sinds januari 2010 :blij5: