Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
mei 18, 2013, 21:22:15
Coeliakieforum
Coeliakie
Coeliakie bij jongeren
nieuwe vriend/vriendin, hoe reageert hij/zij toen je vertelde over coeliakie?
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
« vorige
volgende »
Pagina's:
1
2
[
3
]
4
5
...
8
Auteur
Topic: nieuwe vriend/vriendin, hoe reageert hij/zij toen je vertelde over coeliakie? (gelezen 21209 keer)
Weidelied
Full Member
Re: nieuwe vriend/vriendin, hoe reageert hij/zij toen je vertelde over coeliakie
«
Antwoord #30 Gepost op:
januari 21, 2008, 01:36:36 »
Citaat van: bartvdv op januari 20, 2008, 15:56:26
Ja en dan is alles van de boterhammen ineens weg .... zo werkt het niet natuurlijk
hoe los jij dat dan op?
's avonds n de kroeg is het vooral bier waar ik me zorgen over maak, niet de boterhammen van de lunch.
Harmien
Gold Member
Geslacht:
Re: nieuwe vriend/vriendin, hoe reageert hij/zij toen je vertelde over coeliakie?
«
Antwoord #31 Gepost op:
januari 21, 2008, 09:38:48 »
Het lijkt me dat een glas water drinken wel voldoende is hoor.... Ik laat mijn man toch ook niet eerst flossen enz :oo
Coeliakie geconstateerd op 26 februari 2006.<br />Sinds begin maart 2006 op glutenvrij dieet.
Mishale
Jr. Member
Geslacht:
Rebel with a cause
Re: nieuwe vriend/vriendin, hoe reageert hij/zij toen je vertelde over coeliakie?
«
Antwoord #32 Gepost op:
januari 23, 2008, 13:22:21 »
Citaat van: jojanneke voorhoeve op januari 13, 2008, 12:08:23
Na hoeveel tijd is iemands mond schoon(gv)?
Ik neem aan als iemand zijn/haar tanden heeft gepoetst. Die regel hanteer ik. Dan weet je zeker dat je glutenvrij kan zoenen
Juli 2007: coeliakie geconstateerd - Marsh 3a
Sinds augustus 2007 gv!
April 2008: lactose intolerant.
Sinds april 2008 ook lv.
sanna
Full Member
Geslacht:
Re: nieuwe vriend/vriendin, hoe reageert hij/zij toen je vertelde over coeliakie
«
Antwoord #33 Gepost op:
januari 23, 2008, 20:45:15 »
Ja ik ben het nog aan het uitzoeken...
Kan een kusje op de mond wel gewoon?
misschien ligt het er ook wel weer aan hoe gevoelig je bent...
Groetjes Sanna, coeliakie en gv sinds jan. 2008
jojanneke
Gold Member
Geslacht:
«
Antwoord #34 Gepost op:
januari 23, 2008, 20:49:17 »
wie o wie weet HET antwoord? Is hier geen onderzoek naar gedaan? Er moeten toch meer mensen met dit probleem zitten
Jojanneke (22 jaar) eerste diagnose was een tarwe-, spelt-, kamut- en rogge-allergie in aug. 2006. In mei 2008 diagnose coeliakie mars 1 maar met beperkte glutenbelasting. Student in Nijmegen sinds 2010.
Weidelied
Full Member
«
Antwoord #35 Gepost op:
januari 24, 2008, 12:05:55 »
er staat niks over in officiele brochures. jammer, ik wil het wel graag weten
sanna
Full Member
Geslacht:
«
Antwoord #36 Gepost op:
januari 24, 2008, 17:30:29 »
Ik denk dat het zoals bij veel dingen, het ook weer aan je gevoeligheid ligt. Dus dat je het moet uitzoeken. Als je last krijgt als iemand niet spoelt, moet je dus spoelen. Als je zelfs daar last van krijgt, moet diegene poetsen, denk ik.
Maar ja, ik krijg niet accuut last van iets, dus das ook wel lastig...
Is het niet misschien zo dat na een half uur je mond weer schoon is, ofzo? Dan kan je namelijk gewoon even wachten...
Groetjes Sanna, coeliakie en gv sinds jan. 2008
Harmien
Gold Member
Geslacht:
«
Antwoord #37 Gepost op:
januari 24, 2008, 17:58:32 »
Als je uit bent , dan drink je toch vaak alleen maar. Ik denk dat je er niet een al te groot probleem van moet maken.... Mijn man drinkt vaak bier, en daar denken we niet altijd bij na voordat we zoenen.(Volgens mij ga je sowieso net echt nadenken over zoenen
) Ik heb er nog nooit last van gehad, terwijl ik van bijv. een kruimeltje echt diarree krijg.
Coeliakie geconstateerd op 26 februari 2006.<br />Sinds begin maart 2006 op glutenvrij dieet.
Lirio
Gold Member
Geslacht:
«
Antwoord #38 Gepost op:
januari 24, 2008, 23:26:34 »
Ja hier gaat het hetzelfde als bij harmien. Als mijn man bier drinkt en dan een half uur later durf ik hem echt wel weer te zoenen hoor. Niet tijdens het bier drinken trouwens. Maar zeker als hij dan erna weer iets anders heeft gedronken dan durf ik het wel aan.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"
jojanneke
Gold Member
Geslacht:
«
Antwoord #39 Gepost op:
januari 25, 2008, 18:17:20 »
Ok, dus na een half uur is het iig 'veilig'. Dat is goed om te weten
Jojanneke (22 jaar) eerste diagnose was een tarwe-, spelt-, kamut- en rogge-allergie in aug. 2006. In mei 2008 diagnose coeliakie mars 1 maar met beperkte glutenbelasting. Student in Nijmegen sinds 2010.
Jannies
Gold Member
Geslacht:
«
Antwoord #40 Gepost op:
maart 07, 2008, 17:22:06 »
Ik zoen mijn vriend ook altijd gewoon hoor. Na het bier drinken dan he. En in de kroeg begon het bij mij toch vaak bij een klein gesprekje...dan was het zelfs 'spannend' om te vertellen dat je echt niet mag zoenen met iemand die net bier op heeft (bij wijze van leuke wetensaardigheid zonder bijbedoelingen *knippert met de ogen en kijkt naar beneden* ) en daarna te vragen of hij wat wil drinken (kijken wat hij besteld!)...weet je ook meteen of je een flater slaat! :jump:
Coeliake geconstateerd toen ik 1 jaar was. Vanaf toen altijd glutenvrij. Sinds een jaar aan het modderen met dokter die IBS denkt, maar niet gediagnosticeerd. Suikervrij dieet helpt enigszins, maar niet altijd.
Cisjuh
Full Member
Geslacht:
«
Antwoord #41 Gepost op:
maart 08, 2008, 16:30:02 »
Ik had 2-3 maanden een vriend voordat bij mij de diagnose coeliakie gesteld werd.
Daar thuis werd er heel makkelijk over gepraat de tijd vooraf aan het onderzoek..Wat er allemaal zal veranderen als blijkt dat ik het wel heb etc etc. Toen het bekend werd dat ik coeliakie heb was het vrijdagmiddag en de zaterdagochtend daarop gingen we een week naar Zwitserland toe.
Ik dacht eerst: Wat nu dan? Hoe moet dit enz..? Ik ben in Zwitserland voor de helft al begonnen met het gv dieet en ze vonden het helemaal geen probleem of wat dan ook. Mijn vriend ook niet, die heeft het er graag voor over dat ie geen glutenkoekjes of wat dan ook eet als ik er ben. Of bier ergens drinkt als ie weet dat ik em nog ga zien, anders neemt hij zijn tandenborstel mee. Zelfs naar de kroeg!! :O
Op zondag ben ik altijd bij hun en dan maak ik mijn warme maaltijd klaar en dan eet hij wel met de rest mee..maar dan gaat ie na het eten zn tanden poetsen.
Ik heb het trouwens ook nog niet echt geprobeerd om te zoenen terwijl hij iets op had wat ie niet mocht hebben. Hij denkt er wel om! Zelfs als ik em een kus ofzo wil geven dan zegt ie: nee, heb mn tanden nog niet gepoetst
Coeliakie sinds okt. '07
Erfelijkheidsfactor in de familie boven de 60%
Bontelli
Gold Member
«
Antwoord #42 Gepost op:
maart 08, 2008, 18:15:14 »
Wat een schat van een vriend (en schoonfamilie) heb je. :duimomhoog:
Coeliakie geconstateerd op 30 augustus 2005. Ook al een hele lange tijd tarwezetmeelvrij, glucosestroop-, dextrose- en lactosevrij.
Kijk ook eens op mijn receptensite:
Glutenvrijkookhoekje
Jantiene
Gold Member
Geslacht:
«
Antwoord #43 Gepost op:
maart 08, 2008, 18:51:22 »
een lieverdjes hoor :duimomhoog:
jojanneke
Gold Member
Geslacht:
«
Antwoord #44 Gepost op:
maart 08, 2008, 19:06:21 »
Waren ze allemaal maar zo
Pagina's:
1
2
[
3
]
4
5
...
8
« vorige
volgende »