Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
mei 19, 2013, 04:30:40
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Coeliakieforum
|-+  Archief
| |-+  Receptenarchief
| | |-+  Braziliaanse Kaasbroodjes
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 46 47 [48] 49 50 51 Omlaag Print
Auteur Topic: Braziliaanse Kaasbroodjes  (gelezen 61729 keer)
Ellie
Gold Member

« Antwoord #705 Gepost op: februari 15, 2011, 12:43:48 »

Dit weekend hebben wij onze eerste bkb's gemaakt en mijn kaasmonster is er gek op! Deze blijven er in knipoog

Sinds aug 2009 GV en TZV, soms ook reactie op maltodextrine en dextrose. In feb-maart 2010 glutenbelasting gehad. Diagnose in april 2010. Sinds nov 2010 ook fibromyalgie.

PS: wij gaan helemaal nooit off-topic... Echt niet.... Waarom lach je nou?
ferry
Newbie
*

« Antwoord #706 Gepost op: april 21, 2011, 09:45:38 »

Weet iemand in Amsterdam een winkel waar ze Tapiocameel verkopen?
soezepoes
"Soes"-chef
Administrator
Gold Member
Geslacht: Vrouw

Don't worry, be happy !

« Antwoord #707 Gepost op: april 21, 2011, 09:49:06 »

Elke toko verkoopt het.

Mijn lief T. heeft al 28 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vergeet het daarom ook nog wel eens in recepten te vermelden. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl
Lampje
Gold Member

Shine a light every day

« Antwoord #708 Gepost op: april 28, 2012, 15:53:01 »

Dames, ik had vandaag een high tea met een hoop meiden en ik heb deze broodjes (gevuld op mediterraanse wijze: met ui, zongedroogde tomaat, olijven, pijnboompitjes, ham, provencaalse kruiden en knoflookpeper) in muffinvormpjes gebakken en het was een waar succes!! Ook voor alle niet gv dames, zij vonden het ook allemaal heerlijk!! grijns

Altijd een succes deze broodjes!  duim omhoog

coeliakie sinds september 2008 (Marsh 3A). Beschadigingen darmbiopt, geen verhoogde antistoffen in het lichaam
_Chantal
Sr. Member

« Antwoord #709 Gepost op: juni 09, 2012, 20:06:05 »

Ik wil ze morgen gaan bakken, maar ben een beetje dom geweest om geen olijfolie in huis te halen. Is het ook gewoon te maken met boter? Misschien beetje stomme vraag hoor. Ik heb ook zonnenbloemolie staan, maar weet niet helemaal of dat ook kan.

Chantal || 26 jaar || Sinds juni 2012 officieel coeliakie patient. Marsh 3-C || Ik blog over mijn glutenvrije leven op www.glutenpedia.nl
soezepoes
"Soes"-chef
Administrator
Gold Member

Don't worry, be happy !

« Antwoord #710 Gepost op: juni 09, 2012, 20:07:18 »

Ik zou gewoon zonnebloemolie gebruiken.

Mijn lief T. heeft al 28 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vergeet het daarom ook nog wel eens in recepten te vermelden. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl
_Chantal
Sr. Member

« Antwoord #711 Gepost op: juni 09, 2012, 20:18:11 »

Dank je! Dan ga ik dat doen smile

Chantal || 26 jaar || Sinds juni 2012 officieel coeliakie patient. Marsh 3-C || Ik blog over mijn glutenvrije leven op www.glutenpedia.nl
yvonnezet
Gold Member

« Antwoord #712 Gepost op: juni 09, 2012, 23:12:51 »

Ik halveer de kaashoeveelheid altijd, Isabelle vindt het anders teveel kaassmaak hebben. Maar da tis natuurlijk naar eigen smaak en inzicht.

Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.
_Chantal
Sr. Member

« Antwoord #713 Gepost op: juni 10, 2012, 18:13:29 »

De mijne worden alleen niet bruin. Beetje vreemd. Ik volg wel gewoon het recept van Livaad. Hebben meer mensen dat?

lies merceij
Global Moderator
Gold Member

het livaad is onmisbaar

« Antwoord #714 Gepost op: juni 10, 2012, 19:22:41 »

Lichtbruin is ook goed hoor anders nog even langer in de oven  knipoog

Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij maart 2003.
_Chantal
Sr. Member

« Antwoord #715 Gepost op: juni 10, 2012, 19:31:43 »

Ze zijn vooral geel/wit. Terwijl ik ze toch een halfuur of langer in de oven heb gehad. Maar ze zijn wel gaar, krokant enz. Dus nou ja. Volgende keer ga ik eens platte maken knipoog

petraw
Gold Member

« Antwoord #716 Gepost op: juni 10, 2012, 20:42:23 »

De bolletjes (het recept dat ik elders al noemde) worden inderdaad niet bruin. Kennelijk een eigenschap van de tapioca.
Lieske
Gold Member

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

« Antwoord #717 Gepost op: juni 10, 2012, 22:59:00 »

Ze zijn vooral geel/wit. Terwijl ik ze toch een halfuur of langer in de oven heb gehad. Maar ze zijn wel gaar, krokant enz. Dus nou ja. Volgende keer ga ik eens platte maken knipoog

ik vind de bolletjes lekkerder dan de platte,niet zo droog maar heerlijk smeuig  tong

Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.
Annikka
Gold Member

« Antwoord #718 Gepost op: juni 11, 2012, 08:48:05 »

De bolletjes (het recept dat ik elders al noemde) worden inderdaad niet bruin. Kennelijk een eigenschap van de tapioca.

Ik doe altijd een volle theelepel paprikapoeder door het beslag. Je proeft het niet echt, maar de bkb'tjes zien er wel mooier uit dan qua kleur.

Geen officiële diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen lactose. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.
_Chantal
Sr. Member

« Antwoord #719 Gepost op: juni 20, 2012, 12:56:32 »

Nou, voor mij is het geen succes. Ik vind ze eerlijk gezegd echt niet lekker. De kaasversie vind ik na drie happen smerig en ik heb net een zoete versie gemaakt van Appel en kaneel, maar helaas. De smaak van het meel vind ik gewoon niet lekker. Helaas smile Volgens mij ben ik een van de weinige die ze niet geweldig vind smile

Pagina's: 1 ... 46 47 [48] 49 50 51 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte