Auteur Topic: Braziliaanse Kaasbroodjes  (gelezen 195508 keer)

PUKKIE

• Gast
Re: Braziliaanse Kaasbroodjes
« Reactie #15 Gepost op: januari 29, 2008, 16:23:11 »
een half zakje bakpoeder op de helft van het recept.

selma

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: januari 30, 2008, 14:55:21 »
en ik ook! Bedankt Pukkie! Nog een vraag aan Lirio over de uitjes: moet je die dan eerst voorbakken of gewoon klein snijden en rauw door het deeg roeren?
bloedonderzoek in februari 2007: positief
biopt in maart 2007; geen vlokatrofie, geen coeliakie
biopt na revisie, uitslag 10 mei 2007: 100% zekerheid Coeliakie zonder vlokatrofie

Lirio

• Gold Member
« Reactie #17 Gepost op: januari 31, 2008, 11:53:12 »
Ik heb de gesnipperde uit (in de hakmolen) eerst voorgebakken in een koekenpan met een klein beetje olijfolie erin. De zongedroogde tomaatjes heb ik ook even meegebakken maar dat hoeft niet perse.

Als ik het goed begrijp pukkie is dat voor het volledige recept dus 1 zakje bakpoeder?

Ik ga het morgen proberen, en zal weer verslag uitbrengen. Want ze zijn al bijna weer op.  :)
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Lirio

• Gold Member
« Reactie #18 Gepost op: januari 31, 2008, 12:26:01 »
Voor het bakken gebruik ik altijd de zongedroogde tomaten ZONDER olie, dus die uit een zakje of bakje.
De zongedroogde tomaten op olie staan vaak bij de augurken etc.
Die zonder olie staan meestal bij de gedroogde producten zoals noten, dadels, tutti frutti, in de buurt van de aardappelen, maar dus niet bij de bakproducten.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #19 Gepost op: februari 11, 2008, 18:33:02 »
Heb ze vanmiddag ook gemaakt en ze zijn idd lekker vind wel dat er iets tussen moet.
Selma wij hebben er een fotosessie van gemaakt die is te zien op het livaad wel met jouw naam erbij hoor.
Zal straks de link er even bij zetten.
 ;)

http://www.livaad.nl/Prod38.htm
Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

selma

• Full Member
« Reactie #20 Gepost op: februari 12, 2008, 15:02:35 »
Geweldige fotosessie hoor Lies. Hebben we met z'n allen toch maar mooi steeds lekkerder gemaakt. Die bakpoeder toevoegen is inderdaad beter.
Nog een tip(je). Het deeg goed laten koelen en daarna pas bollen maken. Ik deed het van de week zonder goed te koelen en toen had ik dus ook plaatkoek. Niet verkeerd hoor, maar ik denk dat ze dan al te warm zijn en meteen uit gaan vloeien?
Ik bedenk het maar, want ik heb er geen verstand van.
bloedonderzoek in februari 2007: positief
biopt in maart 2007; geen vlokatrofie, geen coeliakie
biopt na revisie, uitslag 10 mei 2007: 100% zekerheid Coeliakie zonder vlokatrofie

natasja74

• Gold Member
  • Heerlijk zo veel info!!
« Reactie #21 Gepost op: februari 13, 2008, 15:33:49 »
Domme vraag maar heeft iemand ze al zonder Kaas gemaakt?
Moeder van Martijn 7 en een half  jaar is al van baby af aan intolerant voor gluten/tarwe en ook tarwederivaten. Geen Coeliakie kunnen diagnostiseren.
Waarschijnlijk a specifiecke gluten intolerantie. Onlangs alvleesklier insufficientie gediagnostiseerd daar wordt nog verder onderzoek naar gedaan

PUKKIE

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: februari 13, 2008, 16:10:00 »
Misschien is het met geraspte chocola ook wel lekker of met geraspte appel en kaneel !!! :?:

Jantiene

• Gold Member
« Reactie #23 Gepost op: februari 13, 2008, 21:11:15 »
mischien zou je ook met ham en brie kunnen maken maar ik denk dat natasja het meer over de lactose heeft of omdat martijn niet van kaas houd

natasja74

• Gold Member
« Reactie #24 Gepost op: februari 14, 2008, 12:37:05 »
Ze gaan zo de oven in met banaan, is wel vrij dun deeg dan dus maar in muffinvorms gedaan.
Moeder van Martijn 7 en een half  jaar is al van baby af aan intolerant voor gluten/tarwe en ook tarwederivaten. Geen Coeliakie kunnen diagnostiseren.
Waarschijnlijk a specifiecke gluten intolerantie. Onlangs alvleesklier insufficientie gediagnostiseerd daar wordt nog verder onderzoek naar gedaan

natasja74

• Gold Member
« Reactie #25 Gepost op: februari 14, 2008, 13:49:55 »
Nou met banaan geen succes hoor.
Is het trouwens altijd net behangerslijm aan de binnenkant?
Buitenkant is lekker maar binnenkant dus kwallerig :roll

sanna

• Jr. Member
  • **
« Reactie #26 Gepost op: februari 14, 2008, 16:41:41 »
Super lekker! Ik heb ze voor het eerst gemaakt vandaag, gewoon met kaas, maar wel die van het Livaad (dat is iets minder). Errug lekker!! :D
En die kwallerigheid ken ik ook met het tapiocameel. Ik had het toen ik pannenkoekje ermee probeerde te bakken, was dus niet gelukt.

Doen jullie trouwens een bakje water in de oven bij deze broodjes?

Groetjes Sanna, coeliakie en gv sinds jan. 2008

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #27 Gepost op: februari 14, 2008, 16:56:05 »
Nee bakje water is niet nodig volgens het recept  ;)
Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

natasja74

• Gold Member
« Reactie #28 Gepost op: februari 15, 2008, 08:57:08 »
 :yahoo:  Ze zijn gelukt, met appel en suiker kan dus ook.
Muchos gracias :D

natasja74

• Gold Member
« Reactie #29 Gepost op: februari 15, 2008, 09:39:32 »
Ik las mnet een ander recept van deze broodjes en daar deden ze eerst alles opwarmen in een pan, ga ik volgende keer eens proberen.
Nu waren sommige stukjes toch nog iets te jellie vooral die met appel iets meer meel kan ook wsl hoor, zal de link hier zo even zetten