Auteur Topic: Coeliakie in het huishouden  (gelezen 72659 keer)

AtelierBrigitte

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Vanaf 4 dec 2006 GV. Ik heb ook RA en Sjögren.
    • AtelierBrigitte
Re: Coeliakie in het huishouden
« Reactie #45 Gepost op: januari 15, 2007, 20:18:00 »
Ik ben zo blij dat mijn vriend mee is gegaan in het GV dieet, zodat een aantal dingen "vanzelf" gaan bij ons. Hij heeft nog wel een eigen broodplankje voor zijn ontbijt, maar de rest is helemaal GV (op zijn chips en bier in het weekend na).

Bekijk mijn laatste werken op www.atelierbrigitte.nl of lees mee met mijn blog http://atelierbrigitte.blogspot.com

caro

• Jr. Member
  • **
« Reactie #46 Gepost op: januari 23, 2007, 13:04:52 »
Alles wat mijn echtgenoot gebruikt is neutraal van kleur en bij mij staat er een leuke tekening op.
Op die manier weet hij dat alles met een tekening op hij niet mag nemen of aan kindjes geven die op bezoek komen.
Wij hebben geen afwasmachine en dus alles met de hand.
GV eerst en dan met gluten.
De dingen die verwarring kunnen opleveren plakken wij (stickers)gekleurde bollen op
lichte vorm van coeliakie en dermatitis herpetiformis

gemmie

• Newbie
  • *
  • Een top forum !
« Reactie #47 Gepost op: januari 27, 2007, 21:21:46 »
Met warm eten,eten we allemaal glutte vrij alleen als er pasta gemaakt word
dan niet.
Brood bakken doen we zelf voor gv brood gebruiken we apparte vormen.
Met verjaardagen bakken we alle taarten glutte vrij.
En het bezoek vind het Heerlijk.

vanessabrosius

• Jr. Member
  • **
« Reactie #48 Gepost op: januari 07, 2008, 22:58:07 »
Mijn zoontje is nu 13 maanden en er is net bij hem ook coeliakie geconstateerd, ik ben hier helemaal niet mee bekend dus alle tips zijn welkom. Ik ben wel op livaad.nl geweest en ik heb het internet al afgespeurd.

Heb je bijvoorbeeld tips over:
Wat voor beleg ik het beste kan kopen? Op livaad staat bijvoorbeeld bij de c1000 dat hij choco pasta mag eten van eigen merk maar kan ik er dan vanuit gaan dat hij ook nutella mag?
Hoe kan ik de etiketten van de producten lezen, want er staat bijna nooit vermeld glutenvrij?

Kortom alle tips voor coeliakie bij kleintjes zijn welkom

Moeder van jayden (geboren op 3-12-2006) en Dani (30-08-2009 )
Bj Jayden is in Januari 2008 coeliakie geconstateerd en Dani heeft het gen maar nog geen symptomen

nicol

• Jr. Member
  • **
« Reactie #49 Gepost op: januari 08, 2008, 00:17:30 »
ook bij ons een glutenvrij huishouden, op het brood na.
Pasta eten wij ook allemaal glutenvrij sinds ik de rijstpasta van soubry ondekt heb, gewoon bij de jumbo en nog geen euro per pak (250 gr) en niemand die het proeft.
En nog een tip voor de mensen die van buitenlands eten houden, de bamboe voor nasi en bami en de exelentsaus voor indische curry van de ah zijn glutenvrij en erg lekker
Moeder van 3 kinderen waarvan de oudste twee (10 en 8 jaar) sinds nov 2006 GV.

natasja74

• Gold Member
  • Heerlijk zo veel info!!
« Reactie #50 Gepost op: januari 08, 2008, 09:38:32 »
Als je de merknaam in typt bij livaad krijg je ook de produkten te zien die mogen.
Ik zou dus even nakijken wat hij nu eet en wat daar van mag, en dan op zoek naar alternatieven.
Even een gepluis in het begin maar al gauw heb je een aantal standaard produkten die je zo uit het rek kunt trekken.
(wel blijven opletten op vernieuwde receptuur etc).
Succes er mee.
Wij eten trouwens ook in grote lijnen gv, hoe ouder ze worden hoe belangrijker dat is vind ik, kinderen apen toch graag hun ouders na ook met eten.
Dus ik maak bijna altijd alles gv, en als dat niet kan of echt minder lekker is dan maak ik voor Martijn een alternatief dat er bijna hetzelfde uit ziet.
Moeder van Martijn 7 en een half  jaar is al van baby af aan intolerant voor gluten/tarwe en ook tarwederivaten. Geen Coeliakie kunnen diagnostiseren.
Waarschijnlijk a specifiecke gluten intolerantie. Onlangs alvleesklier insufficientie gediagnostiseerd daar wordt nog verder onderzoek naar gedaan

Liz

• Gold Member
« Reactie #51 Gepost op: januari 08, 2008, 14:29:05 »
succes met het dieet!
Coeliakie sinds augustus 2005, marsh 3B: glutenvrij en tarwezetmeelvrij sinds augustus 2005, ook zonder dextrose, glucose en maltodextrine op basis van tarwe. Verder lactose-intolerant en heel gevoelig voor soja.