Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
mei 26, 2013, 04:48:17
Coeliakieforum
Archief
Receptenarchief
Krentenbrood zonder gist heel luchtig
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
« vorige
volgende »
Pagina's:
1
...
3
4
[
5
]
Auteur
Topic: Krentenbrood zonder gist heel luchtig (gelezen 12362 keer)
Juffie
Gold Member
Geslacht:
Re:Krentenbrood zonder gist heel luchtig
«
Antwoord #60 Gepost op:
januari 25, 2012, 08:09:53 »
ongeveer 20 min, en ik had iets meer spa rood gebruikt. En de bakjes 3 kwart vol. Ik heb na 20 min rond 180-200 graden (heb een hele oude gasoven) een prikker gebruikt om te kijken of ze gaar waren
S.K
Jr. Member
Geslacht:
«
Antwoord #61 Gepost op:
februari 18, 2012, 13:36:03 »
In eerste instantie zag mijn krentenbrood er veel belovend uit...
Tot de stoppen in de keuken doorsloegen. Eerst dacht ik dat er niks aan de hand was. Nieuwe stop erin en verder bakken. Na 40 minuten kwam ik erachter dat het brood nog lang niet gaar was terwijl de tijd om was. Het viel me bij het openen van de oven direct op dat hij helemaal niet warm was. Kapot dus! Zit ik met een half gaar brood en deeg voor het volgende brood, balen.
debbie
Newbie
«
Antwoord #62 Gepost op:
april 30, 2012, 14:57:29 »
Ik heb het nog maar sinds een maand, dus weet er nog niet zoveel over. Wat bedoel je met mix B?
Kan ik de bloem ook vervangen door speltbloem of moet ik dan nog andere dingen aanpassen?
soezepoes
"Soes"-chef
Administrator
Gold Member
Geslacht:
Don't worry, be happy !
«
Antwoord #63 Gepost op:
april 30, 2012, 17:04:36 »
Mix B is de glutenvrije broodmix van Schär.
Ik heb geen flauw idee of je speltmeel zou kunnen gebruiken. Omdat het niet glutenvrij is zal er niet veel ervaring mee zijn vrees ik voor je.
Maar het lijkt me wel. Speltmeel gedraagt zich veel meer als tarwebloem dus het resultaat zal best wel goed zijn.
Mijn lief T. heeft al 28 jaar coeliakie.
Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vergeet het daarom ook nog wel eens in recepten te vermelden. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.
Kijk voor mijn recepten ook op
http://kookdewereldrond.blogspot.nl
jaartjeweg
Jr. Member
«
Antwoord #64 Gepost op:
juni 17, 2012, 16:04:34 »
Ik heb het eigenlijk per ongeluk vandaag zonder suiker gedaan, wel het zakje vanillesuiker. Maar dat was al helemaal lekker, dus ik hou het lekker zo.
RoLaDe
Jr. Member
«
Antwoord #65 Gepost op:
maart 28, 2013, 12:31:25 »
Gisteren dit brood gebakken, met een beetje koek kruiden en in het midden een rolletje spijs. Als paasbrood. Het was gisteren vers heerlijk, zo lekker dat de rest van het gezin er ook van heeft gegeten. Het was net cake, straks even kijken hoe het nu smaakt! Die haalt de pasen dus niet. Morgen bak ik een nieuwe, dan doe ik er wat hazelnoten doorheen, en amandelschaafsel bovenop. Heb ik mijn eigen paasstol!!
Ik ben een vrouw van 40 jaar, en weet sinds 16-10-12 dat ik coeliakie heb. Klachten waren ernstige vermoeidheid en opgeblazen buik. De huisarts heeft me aan de hand van mijn extreem lage ijzerwaarde naar de internist gestuurd, en na 3 weken had ik de uitslag. Hulde hier voor!!
Diuz
Sr. Member
Geslacht:
«
Antwoord #66 Gepost op:
maart 28, 2013, 12:40:46 »
Citaat van: RoLaDe op maart 28, 2013, 12:31:25
Gisteren dit brood gebakken, met een beetje koek kruiden en in het midden een rolletje spijs. Als paasbrood. Het was gisteren vers heerlijk, zo lekker dat de rest van het gezin er ook van heeft gegeten. Het was net cake, straks even kijken hoe het nu smaakt! Die haalt de pasen dus niet. Morgen bak ik een nieuwe, dan doe ik er wat hazelnoten doorheen, en amandelschaafsel bovenop. Heb ik mijn eigen paasstol!!
Ging dat makkelijk met die spijs erin? Ik bak dit brood ook regelmatig, maar heb een ander recept gezocht voor paasstol.
RoLaDe
Jr. Member
«
Antwoord #67 Gepost op:
maart 28, 2013, 13:18:36 »
Ik heb eerst de helft van het beslag in de vorm gedaan, toen een rolletje spijs in het midden gelegd, en daarna de rest van het beslag. Ging prima!
Lijkt jouw paasstol meer op paasstol? Ik vind dit nog steeds meer cake, maar wel hele lekkere! Ook net was hij nog helemaal niet droog...
Ik ben een vrouw van 40 jaar, en weet sinds 16-10-12 dat ik coeliakie heb. Klachten waren ernstige vermoeidheid en opgeblazen buik. De huisarts heeft me aan de hand van mijn extreem lage ijzerwaarde naar de internist gestuurd, en na 3 weken had ik de uitslag. Hulde hier voor!!
Diuz
Sr. Member
Geslacht:
«
Antwoord #68 Gepost op:
maart 29, 2013, 11:48:19 »
Die van mij moet oets meer vocht in de volgende keer, maar die lijkt wel op stol en niet op cake
jaartjeweg
Jr. Member
«
Antwoord #69 Gepost op:
maart 31, 2013, 11:56:53 »
Ik heb vandaag deze gebakken. Hij loopt it, maar het ruikt erg lekker en ziet er ook erg lekker uit. Wel met gist dus. Ik heb zelfs het spijs zelf gemaakt.
vetje74
Newbie
«
Antwoord #70 Gepost op:
april 05, 2013, 10:49:49 »
Gisteren gebakken en goed gelukt,wel met kaneel!! en voor het snijden met poedersuiker bestrooid! Kids vonden het heerlijk
Pagina's:
1
...
3
4
[
5
]
« vorige
volgende »
Ga naar:
Selecteer een bestemming: