Auteur Topic: glutenbelasting  (gelezen 201068 keer)

natasja74

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Heerlijk zo veel info!!
Re: glutenbelasting
« Reactie #30 Gepost op: februari 20, 2007, 20:43:27 »
Nou eerste dagje gluten is meegevallen.
Hij lag zelf extra vroeg in bed, sliep al om 20.00 uur, niet gewend van hem.
Wel gingen zijn darmen erg kronkelen, zodat je ze hoort als de tv aan staat zeg maar. Normale reaktie bij last.
Wat ik me nou afvraag,gewoon in het algemeen hoor.
Als Coeliakie in de dunne darm zit, daar komt vodsel 2 uur na inname aan, hoe komt het dan dat veel mensen pas later klachten hebben?
Nou ja als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
Wordt vervolgt.
Moeder van Martijn 7 en een half  jaar is al van baby af aan intolerant voor gluten/tarwe en ook tarwederivaten. Geen Coeliakie kunnen diagnostiseren.
Waarschijnlijk a specifiecke gluten intolerantie. Onlangs alvleesklier insufficientie gediagnostiseerd daar wordt nog verder onderzoek naar gedaan

Harmien

• Gold Member
« Reactie #31 Gepost op: februari 20, 2007, 20:53:47 »
Gelukkig dat het meeviel. En voor jou ook wel fijn dat hij wat eerder ging slapen, of niet? :) Verder kan ik je niet helpen met je vragen.
Coeliakie geconstateerd op 26 februari 2006.<br />Sinds begin maart 2006 op glutenvrij dieet.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #32 Gepost op: februari 20, 2007, 22:16:59 »
Hopelijk blijft het vannacht rustig!!   :wink:

Als Tom veel gluten gegeten heeft: reactie na een half uur, uitspugen, buikpijn

Als Tom een kleine besmetting heeft: reactie na 10 uur

Geen idee hoe dat zit met doorstroming van/naar de darmen... :??:
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Noor

• Prinses
  • Gold Member
« Reactie #33 Gepost op: februari 21, 2007, 03:37:42 »
Dat is bij elk mens verschillend.
Ook al wordt de dunne darm aangetast, dat zegt niks over wel of geen problemen in de maag en/of de dikke darm.
Verder zit de typische afweerreactie bij coeliakie heel ingewikkeld in elkaar, de interval tussen gluteninname en de gevolgen van die afweerreactie kan per mens en per moment ook verschillen.
Bij mij is het net of ik gif heb gegeten, ook eerst misselijk, dan kronkelende darmen en pijn, diarree en raar moe, en dat kan dagen duren. Maar soms duurt het een halve dag, en soms weet ik het niet hoe lang. Ik heb overigens zelden nog deze reactie, ben nogal strak geworden op dieet en heb weinig culinaire avonturen (1e jaar gokte ik wel eens met producten, doe dat nu nooit meer)

2004: coeliakie marsh 1, goede respons op gv.
2004: lactose-intolerantie
2005: sec. opinion in de VU: diagnose coeliakie, bijzonder gentype, weinig voorkomende variant

natasja74

• Gold Member
« Reactie #34 Gepost op: februari 21, 2007, 08:03:23 »
Nou ik snap het niet meer hoor, hij is vanacht wel wakker geweest en had krampen.
Maar viel best mee, vanochtend nog niet gepoept, terwijl hij na een verkeerd snoepje het wel zo uitpoept(althans dat was onze theorie).
Misschien hebben ze ons placebo gluten meegegevn :D
Nou ja wellicht reageert Martijn op een cambinatie van producten ozfo.
Of zijn zijn darmen gewoon weer goed, de laatste tijd reageerde hij ook minder heftig en merkte ik foutjes pas na een paar dagen op.(foutjes mbt glucosestroop etc.)
Nou ja we zullen zien, misschien wel helemaal geen Coeliakie.
Moeder van Martijn 7 en een half  jaar is al van baby af aan intolerant voor gluten/tarwe en ook tarwederivaten. Geen Coeliakie kunnen diagnostiseren.
Waarschijnlijk a specifiecke gluten intolerantie. Onlangs alvleesklier insufficientie gediagnostiseerd daar wordt nog verder onderzoek naar gedaan

AnitaR

• Gold Member
  • kijk eens op mijn web-site
    • www.anitaroeland.nl
« Reactie #35 Gepost op: februari 21, 2007, 08:38:15 »
Niet doen!!!!!!!!!!!!

Misschien .. maar.. toen ...eerst.. of of of .....

Ga er voor en wacht rustig af ....
Je bent niemand verantwoordig verschuldigd .... :wink: :wink: :wink: :wink:
GROETJES ANITA
Moeder van Maurice ( 11 ) hij heeft Coeliakie  en is  nu 9  jaar op gv en tv dieet.

Zelf gv sinds 1 september 2007 , voor 1 jaar dan glutenbelasting en een biopt in 2009

natasja74

• Gold Member
« Reactie #36 Gepost op: februari 21, 2007, 08:55:57 »
Niet doen!!!!!!!!!!!!

Misschien .. maar.. toen ...eerst.. of of of .....

Ga er voor en wacht rustig af ....
Je bent niemand verantwoordig verschuldigd .... :wink: :wink: :wink: :wink:

Jawel mijn zoon!!
Stel je voor dat we er al een jaar naast zitten,en wat is het dan wel?
Hebben we een jaar moeilijk gedaan voor niets :(

Harmien

• Gold Member
« Reactie #37 Gepost op: februari 21, 2007, 09:29:11 »
Beter een jaar voor niets dan de rest van zijn leven! Daar doe je het nu toch voor. Ik begrijp wel dat je aan het zoeken bent naar wat het wel kan zijn. En je bent nog maar een dag bezig, dat zegt nog niet zoveel toch? Probeer rustig de glutenbelasting af te wachten. Zijn het uiteindelijk niet de gluten die de boosdoeners zijn, dan kan je verder zoeken naar wat anders. Anders word je er zelf ook tureluurs van denk ik.....
Coeliakie geconstateerd op 26 februari 2006.<br />Sinds begin maart 2006 op glutenvrij dieet.

natasja74

• Gold Member
« Reactie #38 Gepost op: februari 21, 2007, 09:36:02 »
jullie hebben gelijk :wink:

Mel

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: februari 21, 2007, 09:39:43 »
Citaat
Hebben we een jaar moeilijk gedaan voor niets

Het lijkt me dat je begonnen bent en doorgezet hebt omdat je zoon er wel bij vaarde. Je hebt een goede reden gehad om hem op een dieet te zetten. Al zou het zo zijn dat het geen coeliakie is, hij heeft er toch niet onder geleden? Je hebt hem toch zien opknappen in die tijd? Dan is het niet voor niets geweest.

En verder... ik heb totaal geen ervaring met glutenblasting ed, maar ik hoop van harte voor je dat je het samen volhoudt, en dat je duidelijkheid krijgt. Er is niets zo energievretend als een knagend vermoeden (en dat weet ik wel uit ervaring). Dag voor dag verder, en er komt een moment dat je zelfs kunt gaan aftellen!

Sterkte met alles!

Harmien

• Gold Member
« Reactie #40 Gepost op: februari 21, 2007, 10:49:31 »
jullie hebben gelijk :wink:

Echt? :wink: :D

AnitaR

• Gold Member
  • kijk eens op mijn web-site
    • www.anitaroeland.nl
« Reactie #41 Gepost op: februari 21, 2007, 11:46:10 »
Jawel mijn zoon!!
Stel je voor dat we er al een jaar naast zitten,en wat is het dan wel?
Hebben we een jaar moeilijk gedaan voor niets :(
Nee nou moet je je zelf geen schuldgevoel aan praten  he !! das slecht voor je eigen gezondheid  :D
Zit ie straks met een overspannen moeder ..das veeeeeeeeeeel erger , geloof mij maar  :wink:
GROETJES ANITA
Moeder van Maurice ( 11 ) hij heeft Coeliakie  en is  nu 9  jaar op gv en tv dieet.

Zelf gv sinds 1 september 2007 , voor 1 jaar dan glutenbelasting en een biopt in 2009

Jantiene

• Gold Member
« Reactie #42 Gepost op: februari 21, 2007, 11:49:56 »
nastasja verwij t je eigen niets je doet dingen waar jij van denk dat ze goed zijn voor martijn.
Dan is het het toch goed.
ik ben blij voor jullie dat het goed gegaan is

natasja74

• Gold Member
« Reactie #43 Gepost op: februari 21, 2007, 11:52:27 »
Ik snap het echt niet meer hoor, vandaag roept hij al 3x dat hij een vieze broek heeft en dat doet hij alleen als hij gepoept heeft.
Was 2x niets en net  een paar konijnenkeutels, met de olijven van eergisteren? Normaal poept hij een keer of 2 per dag en dan normaal.
Ik snap er dus echt niets meer van, maar goed zolang hij niet chaggie is zal ik verder gewoon mijn zegeningen tellen en geduld hebben, moeilijk hoor, ik ben erg ongeduldig van aard zeker met dat soort dingen :oo
Eigenlijk belachelijk dat ze dat stomme gen niet kunne vinden hé, dan was het zo duidelijk {>

Liz

• Gold Member
« Reactie #44 Gepost op: februari 21, 2007, 13:47:52 »
Heel veel sterkte Natasja. Niet te veel piekeren, probeer gewoon door te zetten en af te wachten. Ik hoop op het beste voor jou en Martijn. Geef je enkel glutenpoeder? Of ook brood en zo met gluten? En hoe dien je het poeder nu toe? Al goed dat Martijn schijnbaar nog niet echt last heeft gehad. Sterkte! En we horen het wel.
Coeliakie sinds augustus 2005, marsh 3B: glutenvrij en tarwezetmeelvrij sinds augustus 2005, ook zonder dextrose, glucose en maltodextrine op basis van tarwe. Verder lactose-intolerant en heel gevoelig voor soja.