Auteur Topic: glutenbelasting  (gelezen 200928 keer)

Lirio

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:glutenbelasting
« Reactie #1305 Gepost op: oktober 31, 2012, 14:40:55 »
natasja, de dingen die je opnoemt zijn allemaal autisme gedrag. Ik heb een broer met autisme en die dingen die jij noemt had hij ook allemaal. En nog wat meer ook.
Ook met eten. Wij aten vroeger op vaste dagen hetzelfde eten. Anders ging het niet. En hij at altijd hetzelfde op zijn boterham. Het omkleden herken ik ook. Dat heeft met de overgang van thuis naar school en omgekeerd te maken. Het omkleden maakt het hem makkelijker. Hoe gek het ons ook lijkt. Dat vind ik dus ook geen gedrag wat je zou moeten willen veranderen. Alles wat enigszins kan zonder dat het hemzelf belemmerd zou ik zeker nu gewoon zo laten.

Ik geef leiding aan een team programmeurs en er is er 1 bij met de diagnose pdd-nos en ADHD. Met de nodige hulp en begeleiding is dat een prima functionerende volwassene geworden, met een goede bijpassende baan. Ik zag het wel meteen aan het niet kloppende oogcontact, maar dat valt mij op door mijn broer. Andere mensen zien dit niet.
Misschien geeft je dat wat hoop voor zijn toekomst.  :)
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

natasja74

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Heerlijk zo veel info!!
Re:glutenbelasting
« Reactie #1306 Gepost op: oktober 31, 2012, 16:42:03 »
Dank voor je verhaal Lirio, idd er valt nu van alles op zijn plaats.
Beleg op brood is idd ook maanden het zelfde en dan oppeen is het geen jam maar hagelslag , zit ik weer met 5 potten jam in huis haha. Gelukkig is Martijn enigs kind en gelukkig zijn wij ook vrij makkelijk qua opvoeding, ik denk ook dat dat de reden is dat hij verder best goed functioneert en "gelukkig"is. Hij kan zijn gewoontes gewoon uitvoeren zonder dat mensen hem wat dat betreft thuis tegen werken, en de gewoontes geven hem rust . Met eem broertje of zusje is het toch altijd middelen en zou hij vaker dingen niet kunnen of wel moeten.
Ik moet zeggen dat ik het zelf wel fijn vind een diagnose, voorheen dacht ik altijd dat ik te makkelijk was of dat het aan mij zou liggen dat hij dingen niet wilde of juist wel. Maar goed ze adviseren nu ook hem zo veel mogelijk zijn ding te laten doen zolang het andere niet schaad en haalbaar is, dus eigenlijk deed ik altijd al wat goed was alleen voelde ik me daar tegen over andere schuldig over, hoeft nou niet meer.  UIteraard hebben we wel regels hoor en vind ik beleefdheid ook erg belangrijk, dus ik wil wel dat hi mensne even aan kijkt als hij ze groet en netjes dag zegt als hij weg gaat.   Nou ja er valt van alles op zijn plaats en ik hoop idd dat hij op zijn manier een leuk leven krijgt. Hij is ook opgegeven voor een TOM training, leren ze hoe ze dingen moeten vragen en ook emoties van mensen te onderscheiden enzo.
Moeder van Martijn 7 en een half  jaar is al van baby af aan intolerant voor gluten/tarwe en ook tarwederivaten. Geen Coeliakie kunnen diagnostiseren.
Waarschijnlijk a specifiecke gluten intolerantie. Onlangs alvleesklier insufficientie gediagnostiseerd daar wordt nog verder onderzoek naar gedaan