Auteur Topic: Vakantietips Glutenvrij  (gelezen 80812 keer)

CVV Wijhe

• Newbie
  • *
Re:Vakantietips Glutenvrij
« Reactie #30 Gepost op: juni 16, 2011, 06:35:55 »
Floor,
Ik heb zelf geen coeliakie. Dahab is leuk! In november is het heerlijk in Egypte
https://picasaweb.google.com/theoboer83/SharkSchool2010
De gradatie mbt het aantal sterren in Egypte ligt 'iets' anders dan in Nederland.
Ik moet zeggen dat ik nog niet in een 4 of 5 sterren hotel ben geweest in Egypte.
Hoewel ik ze wel heb zien staan, soms lijken het hele dorpen!

Nog één dingetje: laat je man lekker in NL leren duiken! Zonde van de vakantie tijd in Egypte!

Zorgertje,
Fijn om te lezen dat er niet alleen maar spookverhalen bestaan ;)

DirkMorris

• Newbie
  • *
« Reactie #31 Gepost op: augustus 19, 2011, 12:02:34 »

ericlavrijsen

• Newbie
  • *
« Reactie #32 Gepost op: juli 10, 2012, 12:20:38 »
Afgelopen jaren veel informatie gevonden op Internet en via mailing. Onderstaande link van een kaart geeft dit resultaat weer. Alle adressen zijn verkregen doordat de desbetreffende aanbieder heeft aangegeven glutenvrije  producten te kunnen aanbieden. Zo heb ik info van websites, ervaringen en mailingen.

http://goo.gl/maps/JHGV

Blijf natuurlijk wel altijd even informeren.
Veel plezier op vakantie.  :duimop:

Jelly

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #33 Gepost op: september 21, 2012, 20:26:13 »
Dit jaar een betere ervaring wat het inkopen van glutenvrije produkten  betreft in Frankrijk. De meeste zullen dezelfde ervaring hebben. In de kleine plaatsje is niks te krijgen, de 1e dag een hele middag op zoek geweest en eindelijk gevonden en meteen voor 3 weken brood en koek ingeslagen.
Je moet bij de grote steden zijn dan lukt het prima,wij kochten dit jaar bij de Auchan daar hadden ze aardig wat van Schar en gerble.
Bij Carrefour en Intermarche helemaal niks, die waren kennelijk te klein voor deze produkten.
jelly

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #34 Gepost op: januari 28, 2013, 15:51:15 »
Wij zijn naar het Hampshire Hotel in Groningen geweest, heerlijk glutenvrij gegeten ook een broodje vooraf bij het warme eten.

de volgende dag ook heerlijk gegeten bij Ugly Duck, die hebben een glutenvrije menukaart naast de gewone menu kaart, ook daar heerlijk gegeten, zat naar Bagels en Beans dat was helemaal makkelijk voor de lunch in Groningen.
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

astrid KO

• Jr. Member
  • **
« Reactie #35 Gepost op: juli 15, 2013, 11:13:10 »
Hallo allemaal,
hier even een tip voor als je naar een land gaat waar je de taal niet spreekt:

Sinds kort heb ik een telefoon met internet (eindelijk)
Daar zit google vertaler op , daarmee kun je nederlands omzetten in veel buitenlandse talen.

Ik heb daarmee een aan tal standaard vragen vertaald in het Italiaans.
Omdat ik geen internet abonnement heb heb ik een screen shot opgeslagen op mijn telefoon, zodat ik terplekke kan vragen of het Italiaanse IJs glutenvrij is, of in het vet waar de patat in gebakken wordt alleen patat gebakken wordt en niets anders en of je ergens glutenvrij kunt eten natuurlijk.
Samen met mijn dieetpasje van de NCV moeten we zo een heel eind kunnen komen.

Kun je geen screenshot maken, vertaal dan met google vertaler op je p.c. en neem dit over in een notitie op je telefoon of print het uit.

Fijne vakantie allemaal

P.s.: let wel op dat de kosten voor internet in het buitenland zonder dat je er erg in hebt snel hoog kunnen oplopen!!!!
WWW.FACEBOOK.COM/DEGLUTENVRIJETAART voor Glutenvrije taarten op maat. Ook voor mensen die geen facebook hebben.

Lirio

• Gold Member
« Reactie #36 Gepost op: juli 15, 2013, 11:52:17 »
Handige tip!
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Ajta

• Gold Member
« Reactie #37 Gepost op: juli 15, 2013, 16:06:42 »
Ik heb dieetpasjes van de NCV in een hele serie talen.
Coeliakie sinds februari 2008

erikvn

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #38 Gepost op: juli 30, 2013, 17:08:30 »
Op doorreis naar Italie is het Atahotel in Varese (Via Francesco Albani 73, Varese) een aanrader. Bij ontbijt zijn glutenvrije producten te krijgen!

erikvn

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #39 Gepost op: juli 30, 2013, 17:11:18 »
Bij vakantie in Italie hoort ook pizza-eten. Bij Restaurant Il Faro in Colico aan het Como-meer (Via Montecchio Nord, 30, Colico) kun je elke pizza die je op de kaart kan bestellen ook in een glutenvrije variant bestellen. Je kunt er zelfs glutenvrij bier bestellen.

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #40 Gepost op: juli 30, 2013, 17:22:22 »
Geef je het ook even door aan Horecaad ??

Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #41 Gepost op: september 10, 2013, 21:54:18 »
Ik weet niet of het al ergens vermeld staat, maar er is een app van Celiac Travelcards. Erg handig voor op je telefoon, er staat in dieetuitleg in in heel veel talen! De app heet "Gluten free cards".

Ik heb ook twee andere apps gedownload voor ik vorige maand naar de VS ging. Ze heten "Gluten Free Fast Food" en "Gluten Free Restaurants". Hierin staat het glutenvrije aanbod van veel fastfood en restaurantketens. Natuurlijk moet je ter plekke navragen of wat je bestelt glutenvrij is, omdat de informatie van de app gedateerd is. Maar stel dat je op de snelweg rijdt en je wilt wat eten en je kunt bij een afslag uit meerdere restaurants kiezen, dan kun je op basis van de app wel beslissen waar je de meeste kans van slagen hebt.
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

miekwik

• Newbie
  • *
  • Meedenken,ervaringen delen met coeliakie mensen!
« Reactie #42 Gepost op: december 26, 2013, 21:16:09 »
Hoi, Astrid,
Mocht je met vakantie naar Italie,Spanje of Portugal gaan dan Hoef  je niets mee te nemen....je kijkt je ogen uit hoeveel glutenvrije  artikelen deze landen hebben....daar kan Nederland Wat van leren....

Heel veel plezier en geniet van je vakantie!!!
Miekwik. :oo: ;)

Xativa

• Newbie
  • *
« Reactie #43 Gepost op: februari 11, 2014, 20:43:23 »
Hier kun je gratis een lijstje downloaden en printen

http://www.celiactravel.com/cards/spanish/