Auteur Topic: Vakantietips Glutenvrij  (gelezen 80012 keer)

margrieta

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
  • sinds sept 2009, gluten, melk en sojavrij.
    • http://harmamargrieta.wordpress.com/
Re:Vakantietips Glutenvrij
« Reactie #15 Gepost op: juni 29, 2010, 22:39:37 »
engelse pagina's zijn (letterlijk) met  1 klik in het nederlands te vertalen met google translator, oke je krijgt hier en daar wat krom nederlands maar wel begrijpelijk.
"As the sense of identity shifts from the imaginary person to your real being as presence awareness, the life of suffering dissolves like mist before the rising sun

blommetje

• Newbie
  • *
  • dochter van 15 met tarwe-, soja- en pinda allergie
« Reactie #16 Gepost op: augustus 20, 2010, 15:02:13 »
Een tip die ik kreeg voor ik op vakantie ging: neem (verpakte) afbakbroodjes en een multigrill mee. Je weet wel, zo'n grill die je open en dicht kan klappen, je kan er ook tosti's in maken.
Je afbakbroodje kan je er ook tussen stoppen, hij wordt dan wel wat platter maar hij wordt zo wel afgebakken en smaakt heerlijk.
Mijn dochter was er helemaal blij mee. Wij zaten aan het knapperige stokbrood en zij had ook warme knapperige broodjes. :duimop:
En weet je wat je er ook goed mee kan maken: "snel brood uit de pan". Dat is echt ideaal. Ik had er thuis al een aantal gebakken voor onderweg naar Frankrijk. Ik had ook meel mee genomen maar het uiteindelijk niet hoeven te gebruiken omdat ik net uit kwam met mijn voorverpakte broodjes.
Dit is de link naar het recept:

Myrquin

• Gold Member
« Reactie #17 Gepost op: september 01, 2010, 10:52:49 »
Misschien een idee voor de jeugd om samen met een bus naar parijs te gaan krijgen ze groepskorting, leuk met een paar bussen tegelijk, allemaal glutenvrij  :duimop:
Leuk idee, maar in het park zelf kan je het met je glutenvrije dieet wel vergeten.
Je kan een speciaal dieet maaltijd krijgen, maar dat is voor ALLE dieten en er zit dus naar mijn idee weinig smaak meer aan.
Moeder van Q(08-01-01), M(23-08-02)en K(23-07-2009). Sinds november 2007 bekend dat M coeliakie heeft. K heeft ook het gen en doet mee met het prevent CD onderzoek.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #18 Gepost op: september 01, 2010, 11:14:13 »
Toen wij op vakantie gingen nam ik ladingen crackers mee en gv brood. Dat brood bakte ik even op in de koekenpan met een beetje olijfolie. Koekenpan nam ik van huis mee.
Makkelijker dan een broodrooster en sowieso gv. In koekenpannen zijn vaak toch al niet zo geweldig in een caravan/huisje oid
Geen officiële diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

alie66

• Newbie
  • *
« Reactie #19 Gepost op: november 07, 2010, 14:42:35 »
heeft iemand nog tips mbt Egypte?

loet

• Newbie
  • *
« Reactie #20 Gepost op: februari 05, 2011, 15:11:27 »
hallo ik ben lia

misschien ben ik hier verkeerd, maar ik ben 61 en zou zo graag op vacantie willen naar toscane in italie, in een hotel of pension lekker verzorgd, maar weet niet of dat bestaat, daarom wil ik het via deze weg proberen.
in afwachting
lia janssen

maaikevdk

• Jr. Member
  • **
« Reactie #21 Gepost op: mei 02, 2011, 21:30:26 »
Je kan prima een broodje afbakken in alufolie op de bbq.
Wij laten als het even kan spullen op de bestemming bezorgen door een webshop.
Dochter 1 (01-2008) heeft coeliakie gediagnosticeerd 02-2010
Dochter 3 (07-2011) heeft coeliakie gediagnosticeerd 03-2014

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #22 Gepost op: mei 02, 2011, 22:01:06 »
hallo ik ben lia

misschien ben ik hier verkeerd, maar ik ben 61 en zou zo graag op vacantie willen naar toscane in italie, in een hotel of pension lekker verzorgd, maar weet niet of dat bestaat, daarom wil ik het via deze weg proberen.
in afwachting
lia janssen
Er zijn hier wel leden die daar geweest zijn met goede ervaringen.
Anders kan je ook even kijken bij Horecaad en dan bij Italië.
www.livaad.nl en dan naar Horecaad
Succes er mee en welkom op ons forum  ;)

Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

gerie

• Newbie
  • *
« Reactie #23 Gepost op: mei 30, 2011, 00:36:25 »
Heeft iemand ervaring met glutenvrije produkten in Bulgarije. :?
Wij gaan naar een hotel bij sunnybeach.
Volgens het hotel is er in Bulgarije geen glutenvrij brood te krijgen. Dus zal ik mijn eigen brood mee moeten nemen.
Heeft iemand ervaring met het roosteren van het brood en hoe moet ik de rest van het eten regelen.
Kan ik het brood in een koffer meenemen. Wij zijn met 4 personen. Dus ik zou het kunnen verdelen over 4 koffers.
Wat is handig om nog mee te nemen. Ik ga nl. 2 weken.
Alle antwoorden en suggesties zijn van harte welkom.
Bedankt.
Gerie

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #24 Gepost op: mei 30, 2011, 09:13:26 »
heeft iemand nog tips mbt Egypte?
Dat wil ik ook graag weten  :lol:
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

CVV Wijhe

• Newbie
  • *
« Reactie #25 Gepost op: juni 15, 2011, 16:24:04 »
Hoi Gerda,

Volgens mij heb ik je over Egypte ook al een keer een mailtje gestuurd. Ik ga graag naar Egypte (ik ben zelf nu 11x in Egypte geweest). Egypte is echt geweldig. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik er heen ga voor het duiken. Ik ben geweest in Dahab, Sharm el Sheik, Safaga, Marsa Alam, Marsa Shagra, El Gouna, Taba, Hurgada, El Quesier en Nuweiba. Ik zou maar eens goed over nadenken over Egypte in de zomer. Ik ben 1x in de zomer in Egypte geweest, NOOIT weer. Aan zee is het overdag met een wind rond de 40 graden. Ga je land in waards, dan wordt de wind warm en de temperatuur loopt op. 48 graden is dan zeker niet ongewoon.

Egypte en glutenvrij? Pfff...Ondertussen heb ik wat mailtjes er voor je weg gestuurd naar de contacten die ik daar heb opgedaan, maar ik vrees voor je dat het een rampenplan gaat worden. Zelf ben ik verschrikkelijk voorzichtig in Egypte (geen rauw eten, geen ijs, alleen water uit flessen die bij aankoop geseald gesloten zijn etc.). Voedingstechnisch nemen ze het in Egypte niet zo nauw. Ik vraag me af de gemiddelde kok/inkoper ooit van het woord kruisbesmetting heeft gehoord. Diverse soorten melen van granen worden daar gebruikt om werkbladen mee te bestrooien. Daarnaast wordt er ook vaak een ‘filmlaagje’ meel over de schappen van het magazijn gestrooid. Zo kunnen ze zien of er veel ongedierte is en waar het vandaag komt.

Ik heb contact gehad met een dame uit Zweden, zij gaat met een lactose dieet naar Egypte. Zij neemt zelf haar brood mee (gas verpakt van bv. Schar), zij toast deze daar voor het ontbijt in ‘toastbags’. Volgens mij zijn deze ook wel in Nederland te verkrijgen. Zij gaf aan vooral veel rijst met gegrilde kip of vlees te eten. De kruiden die ze in 99% van de gevallen gebruiken zijn puur (dus niet op basis van een zetmeel).
Ik hoop dat ik je (of een ander) hiermee een klein beetje hebt kunnen voorthelpen. Mocht je nog een vraag hebben verneem ik deze graag.

Groet,
Theo

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #26 Gepost op: juni 15, 2011, 19:50:36 »
@Theo, ik heb je mail wel bewaard, dank je wel voor de informatie, ik heb de toastibags in het zgt te almelo op de markt gehad, ingekocht bij de marskramer, twee stuks voor meen ik €2,=. We zien nog wel of we er naar toe gaan, dan zal het in september worden, we hebben net een andere auto gekocht dat was een rib uit ons lijf. Fijn dat je voor mj hebt gemaild, mijn vriendin die in Barneveld woont gaat er ook vaak naar toe, of vroeg in het jaar of in oktober. We zien wel. :lol:
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

Lirio

• Gold Member
« Reactie #27 Gepost op: juni 15, 2011, 20:34:13 »
Ik ben een keer in augustus naar Egypte geweest, echt een grote afrader. Veel en veel te heet.
Dus zou inderdaad minstens tot september wachten.
Vond het prachtig toendertijd, maar zou het nu niet aandurven met een gv dieet. Ben daar ook erg ziek geworden, van het eten van een salade die waarschijnlijk gewassen was met kraanwater.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Floor1960

• Newbie
  • *
« Reactie #28 Gepost op: juni 15, 2011, 22:07:31 »
@ Theo
11x naar Egypte en dan beweren dat gv eten daar geen succes is?  :? Hoe doe je dat zelf dan?  :<
Wij willen in november nog een weekje weg en zaten aan Dahab te denken. Mijn man wil ook graag leren duiken en in Dahab schijn je dat prima te kunnen. In een 4-5* hotel mag je toch verwachten dat alles schoon en hygienisch is?

zorgertje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #29 Gepost op: juni 15, 2011, 22:43:40 »
Ik ben met Peter ( glutenvrij) al 4 x naar Egypte geweest, lees mijn ervaringen maar in vorige topics, totaal geen probleem, superverzorgd!!!!!!!!!!!!!!
Vrouw van Peter die sinds aug. 2007 GV is, maar zelf geen intolerantie(s) heeft.