Auteur Topic: Snelle appeltaart  (gelezen 89845 keer)

LauraV

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snelle appeltaart
« Reactie #150 Gepost op: januari 09, 2015, 23:33:11 »
Ik maak hem met schar c. En de appels spatel ik door het beslag heen. Gaat prima! Cake wordt absoluut, maar dan ook echt niet droog. Komt vast door de appeltjes. Handje rozijnen erdoor is ook heel lekker. En uiteraard een flinke snuf kaneel door het beslag.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #151 Gepost op: januari 11, 2015, 20:15:46 »
Ik heb hem gemaakt met half rijstmeel, half kleefrijstmeel. En lekker dat hij was! Goedgekeurd door al mijn glutenvolle bezoek en door mijn afhaler van Thuisafgehaald.nl. Het resultaat:

Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

LauraV

• Sr. Member
« Reactie #152 Gepost op: januari 11, 2015, 20:25:21 »
Lekker! Succes dus.

petraw

• Gold Member
« Reactie #153 Gepost op: januari 11, 2015, 20:46:50 »
Nu ik de beide rijstmelen weer in huis heb, ga ik hem daar ook eens mee proberen te maken :P

koekie8

• Gold Member
« Reactie #154 Gepost op: januari 11, 2015, 21:03:36 »
Ik denk dat ik hem de volgende keer misschien met 1/3e rijstmeel, 1/3e kleefrijstmeel en 1/3e mix C ga maken. Hij was nu erg lekker hoor, maar ik ben benieuwd naar de smaak als het net wat minder naar rijstmeel smaakt en er dus wat van de mais bij komt.
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

LauraV

• Sr. Member
« Reactie #155 Gepost op: januari 11, 2015, 21:04:12 »
De keren dat ik hem heb gemaakt, heb ik het gewoon met mix c gedaan (dat is de koekjes mix toch?) Dat gaat prima!

JosjeC

• Gold Member
« Reactie #156 Gepost op: januari 11, 2015, 21:20:16 »
Ik gebruik gewoon overal Doves farm voor, heeft misschien een ietsje pietsje meer vocht nodig, maar verder proef ik geen verschil met gewoon meel. Alleen jammer dat het zo duur is. De appeltaart lijkt me trouwens lekker! Ga ik ook een keer maken, maar nu heb ik nog brownies in de  vriezer.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #157 Gepost op: januari 13, 2015, 19:44:06 »
Ik heb vandaag een appelcake gemaakt van half Schar C en half ketanmeel en dat smaakt heel goed. Het smaakt idd minder naar rijst. Ben benieuwd hoe droog ie morgen is ;)
Ik heb op vet bespaard door half zonnebloemolie en half water te doen ipv een heel pakje roomboter. Totaal iets van 250 gram van gemaakt. Dat werd iets natter dan was voorzien en toen nog wat extra rijstmeel toegevoegd (gewone).
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #158 Gepost op: januari 13, 2015, 21:30:12 »
Wat een goed idee, Annikka. Scheelt weer calorieŽn :).

Annikka

• Gold Member
« Reactie #159 Gepost op: januari 14, 2015, 20:16:10 »
Wat een goed idee, Annikka. Scheelt weer calorieŽn :).

En ik proef het verschil ook niet in een cake. Het wordt iets meer een kruidkoek. Maar glutenvrije baksels smaken toch vaak al wat anders dan de glutenvolle.
Ik kwam op het idee door een recept uit mijn amish kookboek. Het gaat om het recept van lazy wife cake. Mocht je die willen maken, het is ook te vinden op het blog van Teunie van Eenvoudig Leven. Zij heeft het recept van mij  :oo: Op internet zag ik nog en ander recept voor deze cake en dan gaat er helemaal geen vet in.
Toch wel maf hoor, dat blog wordt veel gelezen en dat recept blijkt zo ongeveer 'viraal' te zijn gegaan :D
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.