Auteur Topic: Snelle appeltaart  (gelezen 89542 keer)

Harmien

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: Snelle appeltaart
« Reactie #15 Gepost op: januari 27, 2009, 11:23:20 »
Erg toch, ik maak eigenlijk alleen nog maar gv gebak. En elke keer zijn er nog mensen die mij een stuk taart zien nemen en dan zeggen. Ooooh is dat glutenvrij???Maak ik een gv willen ze idd allemaal de gv taart proeven.... En nu krijgen ze gewoon sowieso geen gluten, lekker puh  :P :x
Coeliakie geconstateerd op 26 februari 2006.<br />Sinds begin maart 2006 op glutenvrij dieet.

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #16 Gepost op: januari 27, 2009, 11:45:58 »
Zondag verjaardag gevierd van mijn man en om 13.00 uur bedacht ik me dat ik deze taart nog wel snel even voor mezelf kon bakken. Ouders lekker gebak voorgezet maar bij het 2e kopje koffie moesten ze toch even mijn taart proeven: vreten ze de hele taart op!!! :O Viel dus erg in de smaak  :D

:hihi: Jammer van je taart Harmien, maar 't is wel een compliment  ;)
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #17 Gepost op: januari 27, 2009, 19:45:20 »
Ik heb op mijn web-log een foto van deze taart staan. Even op het fotootje klikken dan krijg je het groter in beeld.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

Lieske

• Gold Member
« Reactie #18 Gepost op: januari 27, 2009, 20:20:38 »
wat een mooie Appeltaart Soez,misschien een domme vraag
maar....heb je hem/haar :D zelf gemaakt/gebakken  :?
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
    • Coeliakieforum
« Reactie #19 Gepost op: januari 27, 2009, 20:22:48 »
Ja, die heb ik zelf gebakken volgens het recept van Meelmuis. :)

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Lieske

• Gold Member
« Reactie #20 Gepost op: januari 27, 2009, 20:39:45 »
 :duimomhoog:

ing

• Full Member
« Reactie #21 Gepost op: januari 31, 2009, 21:36:24 »
Ik ga hem ook proberen van de week voor de verjaardag van mijn mama! :)
Sinds september 2006 glutenvrij. De diagnose kwam nog aardig als een verrassing. Maar ook als studente is er goed mee om te gaan!

Lampje

• Full Member
  • Shine a light every day
« Reactie #22 Gepost op: februari 01, 2009, 00:15:48 »
Bedankt voor het recept! Ik heb de hoeveelheden van Soes gebruikt (als je naar de foto klikt zie je daar ook haar hoeveelheden staan) en die heb ik gebruikt voor een "plaattaart", oft. over de hele breedte/lengte van de plaat uit de oven. Met een klein verschil: geen jam op laatste moment, maar als laatste over alle appels kaneel en suiker gestrooid.

Zojuist issie opgegeten en kreeg de complimenten dat het erg lekker rook en nog beter uitzag en "ik nog nooit zo'n lekkere appeltaart heb gehad". Ze hebben allemaal het recept meegekregen ;)

Bedankt voor dit recept, het was inderdaad zo gemaakt!
coeliakie sinds september 2008 (Marsh 3A). Beschadigingen darmbiopt, geen verhoogde antistoffen in het lichaam

Zoontje (2012) coeliakie en dochter (2014) coeliakie + koemelkallergie

zonzoekster

• Sr. Member
  • Wat een kennis en behulpzaamheid op dit forum!
« Reactie #23 Gepost op: februari 01, 2009, 09:27:24 »
IK heb hem vrijdagmiddag even gemaakt.

Zo simpel, en man en dochter vonden hem ook lekker.

Het is meer cakebeslag dan het normale glutenvolle appeltaartdeeg. Maar smaakte super.

Ik dacht ik maak er wel een foto van, maar hij was al op voordat ik het deed :D
Groetjes van Jacqueline
Hoofdklacht : depressiviteit die niet (meer) op ad reageert. 8 juni 2007 biopt gehad. 20 juni 2007 uitslag, geen coeliakie. Wel Q8gen aanwezig.Vanaf 8 juni  glutenvrij . Voel me nu gelukkig en gebruik sinds 1 januari 2008 geen ad meer!!!

Lieske

• Gold Member
« Reactie #24 Gepost op: februari 01, 2009, 10:05:52 »
ik ga hem denk ik maken voor mijn verjaardag  :P

Lampje

• Full Member
  • Shine a light every day
« Reactie #25 Gepost op: februari 01, 2009, 14:03:56 »
Ik dacht ik maak er wel een foto van, maar hij was al op voordat ik het deed :D

hihi dat ken ik!
coeliakie sinds september 2008 (Marsh 3A). Beschadigingen darmbiopt, geen verhoogde antistoffen in het lichaam

Zoontje (2012) coeliakie en dochter (2014) coeliakie + koemelkallergie

meelmuis

• Gold Member
« Reactie #26 Gepost op: februari 01, 2009, 22:24:20 »
Ja, die heb ik zelf gebakken volgens het recept van Meelmuis. :)

Ik wil niet met andermans veren pronken: heb het recept van de site van Metax. De recepten moet je nu per email aanvragen, toendertijd stonden ze er nog gewoon op  :D
Good gaon!!

ing

• Full Member
« Reactie #27 Gepost op: februari 09, 2009, 14:17:11 »
Zit nu nog te smullen van de appeltaart! Hij was goed geworden :) Zoals al gezegd wordt is het meer cake-achtig dan echt taart maar dat maakt niks uit vind ik! Had 2 kleine appels erop gedaan maar dat vond ik wel een beetje weinig, je proeft weinig appel dus. Misschien volgende keer ook appel in stukjes door het deeg en dan de bovenkant goed vol leggen met appel!

Dank meelmuis voor het plaatsen van het recept hier :)
Sinds september 2006 glutenvrij. De diagnose kwam nog aardig als een verrassing. Maar ook als studente is er goed mee om te gaan!

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
    • Coeliakieforum
« Reactie #28 Gepost op: februari 09, 2009, 14:22:57 »
2 appels is idd wel heel erg weinig. Ik kan me voorstellen dat je het dan meer cake vindt. Ik steek de plakjes appel altijd in het deeg, dan krijg je heel wat appel erin. Meer dan dat je het er alleen op legt. :)

ing

• Full Member
« Reactie #29 Gepost op: februari 09, 2009, 14:31:00 »
Hoeveel appels pak je dan meestal?