Auteur Topic: donuts  (gelezen 2821 keer)

jolan

• Gast
donuts
« Gepost op: maart 12, 2006, 14:47:59 »
hallo allemaal

ik zal graag eens een keer donuts willen maken.
heeft iemand hier een recept van.
groetjes jolanda :? :? :?

Renske-GK

• Gold Member
    • glutenvrij kookhoekje
Re: donuts
« Reactie #1 Gepost op: maart 12, 2006, 19:22:15 »
Donuts

IngrediŽnten :
20 g gist
1 eetlepel suiker
0,5 dl water
50 g boter
1 dl (soja/rijste)melk
150 gr suiker
0,5 theelepel nootmuskaat
2 theelepels zout
2 eieren
500 g bloem

voor de garnering:
50 g suiker
1,5 theelepel kaneel

Bereidingswijze :
Verhit het water, haal de pan van de hittebron en los er de gist en een lepel suiker in op. Laat de melk warm worden, haal de pan van de hittebron en laat de boter smelten in de warme melk. Laat het wat afkoelen en giet het dan bij het water en de gist. Klop de eieren los en voeg dit met de suiker, nootmuskaat en zout door het mengsel. Voeg de bloem toe en kneed dit tot een zacht deeg. Dek het deeg af en laat het op een warme plaats een half uur rijzen. Vorm van het deeg kleine ballen en duw er in het midden met de steel van een houten lepel een gat in. Laat de donuts nog 40 minuten staan en bak ze dan in de hete frituur mooi bruin. Laat ze op keukenpapier goed uitlekken. Meng de suiker en kaneel door elkaar en wentel hier de donuts door.
Coeliakie geconstateerd op 30 augustus 2005. Ook al een hele lange tijd tarwezetmeelvrij, glucosestroop-, dextrose- en lactosevrij.
Kijk ook eens op mijn receptensite: Glutenvrijkookhoekje

jolan

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maart 14, 2006, 21:01:15 »
Bedankt voor het recept ,ik ga het snel uitproberen ik laat het je weten of ze gelukt zijn. :kok:

AnitaR

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • kijk eens op mijn web-site
    • www.anitaroeland.nl
« Reactie #3 Gepost op: maart 14, 2006, 21:11:46 »
Ik heb ze 1 x gemaakt
was wel gelukt maar je moest ze wel meteen op eten
Volgende dag waren ze niet meer lekker ...heeeeeeel erg droog  :D :D
GROETJES ANITA
Moeder van Maurice ( 11 ) hij heeft Coeliakie  en is  nu 9  jaar op gv en tv dieet.

Zelf gv sinds 1 september 2007 , voor 1 jaar dan glutenbelasting en een biopt in 2009