Auteur Topic: brownies  (gelezen 3291 keer)

sassie

• Newbie
  • *
    • raym's fotosite
brownies
« Gepost op: oktober 08, 2005, 20:21:04 »
Er staan al andere brownie recpten hier maar dit vond ik ook erg lekker!
Net gemaakt en als ik niet uitkijk is hij zo op. Dit zet je je visite zo voor :lol:

grote eetlepel cacao
100 g halvarine/boter
2 eieren
240 g suiker
120 g Schär C of andere gv meel
1 tl wijnsteenbakpoeder
80 g gehakte walnoten
1 dopje vanille essence
snufje zout

Oven voor verwarmen op 160 C
Smelt de boter en roer hier de cacao doorheen. Klop de eieren met de suiker lekker schuimig. Doe hier de boter/cacoa door en roer dit door elkaar. Voeg de bloem en de bakpoeder toe en roer dit door elkaar. Doe dan de vanille essence, het zout en de walnoten erbij goed door elkaar roeren.
Doe het beslag in een ingevette vorm van ong 22 x 22 cm. Eventueel nog wat hele walnoten erop leggen en nu ong 25 minuten in de oven. Even af laten koelen en aanvallen !!!!

Sassie

http://raym.deds.nl  een gevolg van een uit de hand gelopen hobby!!!!

flowertuppie

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re:brownies
« Reactie #1 Gepost op: januari 26, 2013, 18:40:45 »
Hmmmmm, klinkt heerlijk!

Ik wil deze bakken voor mijn collega's op het werk.
Is er eventueel een mogelijkheid om het wijnsteenbakpoeder en het suiker te vervangen door iets anders?
07-2012 coeliakie vastgesteld. Marsche 3? Sindsdien glutenvrij, tarwezetmeelvrij, E-nummers 1400 t/m 1451 vrij, lactosevrij en pindavrij. Ik ben 17 jaar oud en hou van bakken :D

EatDrinkManWoman

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Man
  • kookgek gespecialiceerd in glutenvrije voeding
Re:brownies
« Reactie #2 Gepost op: april 01, 2013, 11:20:25 »
Hmmmmm, klinkt heerlijk!

Ik wil deze bakken voor mijn collega's op het werk.
Is er eventueel een mogelijkheid om het wijnsteenbakpoeder en het suiker te vervangen door iets anders?

Waarschijnlijk heb je deze al gebakken voor je collega's?
Maar suiker kun je altijd vervangen voor een alternatief, bijvoorbeeld: stevia, ahornsiroop, agavesiroop, honing etc. In plaats van wijnsteenbakpoeder kun je baksoda of gist gebruiken. Maar zonder rijsmiddel kun je ook een prima brownie bakken. De opgeklopte eieren zorgen voor een luchtig beslag. Reken er wel op dat na het bakken je gebak enigszins zal inzakken.
Zelf zou ik nooit halvarine of margarine gebruiken maar roomboter, ghee of kokosolie.

Veel bakplezier en geniet ervan!