Auteur Topic: Diddl verjaardagstaart  (gelezen 6190 keer)

Idols-fan

• Jr. Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Place Personal Text Here
Diddl verjaardagstaart
« Gepost op: juli 30, 2005, 17:27:30 »
Diddle-taart

Ingrediënten:

200 gram Glutafin witte bakmix

1 theelepel bakpoeder

1 mespuntje zout

200 gram boter (op kamertemperatuur)

200 gram kristalsuiker

1 zakje vanillsuiker

4 eieren

500 gram poedersuiker

20 ml water

decoratie voor de rand (bv. hagelslag)

afbeelding diddle (verkrijgbaar bij o.a. Bakker Bliek winkelcentrum Dauwendaele)

Bereiding:

Verwarm de oven voor op 180 graden. Vet een springvorm ø 28 cm in met boter. Vermeng 200 gram bakmix met 1 theelepel bakpoeder en een mespuntje zout. Mix in een andere kom 200 gram boter met 200 gram kristalsuiker en 1 zakje vanillesuiker tot het een glad geheel is met een roomwitte kleur.

Voeg 4 eieren één voor één toe, zodat er een luchtige massa ontstaat. Zeef de bakmix (met bakpoeder en zout) boven de beslagkom en spatel het er door heen. Vul de springvorm met het deeg en plaats hem in het midden van de oven. Bak hem in ongeveer 60 minuten gaar.

Als hij gaar is, voorzichtig met een mesje de zijkant lossnijden. Haal de cakebodem van de springvorm en laat hem op een schaal afkoelen.

Snijd de afbeelding met een mesje ter grootte van de springvorm. Verwarm de poedersuiker en het water voorzichtig, totdat een glad glazuur ontstaat. Bestrijk de zijkant van de taart met glazuur. Versier direct daarna de rand met de decoratie. Bestrijk vervolgens de bovenkant van de taart met glazuur. Leg de afbeelding op de taart en druk even aan. Versier eventueel de bovenrand van de taart.

Bron: http://communities.zeelandnet.nl/data/glutenvrij/index.php?page=13&showpage=45039
Coeliakie heel vroeg ondekt.
Ik weet niet anders Coeliakie hoort bij mij het is een deel van mij.Voor nu voor altijd.

Idols-fan

• Jr. Member
Re: Verjaardagstaarten
« Reactie #1 Gepost op: juli 30, 2005, 18:01:58 »
Ik weet niet anders Coeliakie hoort bij mij het is een deel van mij.Voor nu voor altijd.

Idols-fan

• Jr. Member
Re: Diddl verjaardagstaart
« Reactie #2 Gepost op: juli 30, 2005, 18:52:04 »
Een eigen recepten topic  wat een eer !!

nijntje

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: juli 30, 2005, 19:34:15 »
njammie, ziet er lekker uit!
15.06.05 : glutenenteropathie marsh 2<br />19 juli 2005 : start glutenvrij dieet<br />07.07.06 : double balloon enteroscopy<br />25.07.06 : herstart glutenvrij<br />jan 07 : nieuwe behandeling voor c v s, darmpermeabiliteit

nijntje

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: juli 30, 2005, 19:35:30 »
http://www.voedingswaar.nl/ingredienten.htm

glutenvrije Muffins

dat zijn toch geen recepten Idols? Maar een site waar je de muffins kan bestellen dacht ik ?
15.06.05 : glutenenteropathie marsh 2<br />19 juli 2005 : start glutenvrij dieet<br />07.07.06 : double balloon enteroscopy<br />25.07.06 : herstart glutenvrij<br />jan 07 : nieuwe behandeling voor c v s, darmpermeabiliteit

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #5 Gepost op: juli 30, 2005, 19:41:30 »
Dat klopt Nijntje, die amandelmuffins lijken me wel lekker, heb jij die wel eens gehad Lotte ?
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

Lineke

• Full Member
  • Een top forum !
« Reactie #6 Gepost op: juli 30, 2005, 20:12:22 »
Toen ik bij mijn dochter was had zij de amandelmuffins voor mij gehaald in Rotterdam. Ze vielen mij een beetje tegen. Ze waren erg droog.
Er staan trouwens wel muffins van spelt bij dus niet glutenvrij. Op het pakje van de amandelmuffins stond wel het gv-teken.

Idols-fan

• Jr. Member
« Reactie #7 Gepost op: juli 30, 2005, 20:15:08 »
dat zijn toch geen recepten Idols? Maar een site waar je de muffins kan bestellen dacht ik ?

KLOPT

Idols-fan

• Jr. Member
« Reactie #8 Gepost op: juli 30, 2005, 20:16:54 »
iK HEB ZE ZELF NOG NOOIT gehad gewoon.
op internet gevonden

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #9 Gepost op: juli 30, 2005, 20:17:38 »
Nou we zullen ze een keer proberen.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

annebel

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: februari 08, 2006, 18:39:44 »
Nou, eindelijk heb ik én de glutenvrije amandelmuffins én de tarwevrije speltmuffins kunnen proeven. Ik heb gewoon maar eens met Voedingswaar gebeld, erg plezierig contact.  Het bleek dat Zonnemaire, die de muffins sinds kort, in de nieuwe glutenvije Voedingswaar bakkerij, bakt, wat moeite had met de recepten.  Ze zijn nu zeker niet meer te droog, en de amandelmuffins zijn echt gemaakt van honderd procent gemalen amandelen, en behalve glutenvrij ook gistvrij, lactosevrij, zonder soja, geen zetmeel en zonder geraffineerde suikers.
Ik heb voor de verjaardag van m'n buurman een glutenvrije / gistvrije sacher taart besteld. De voedingswaar bakker bakt 'm een dag van te voren, ook met amandelmeel.
   Gefeliciteerd!