En hier komt Truusje weer: mijn appeltaart is
MISLUKT :cry: :cry: :cry: :cry:
Als ik het zo lees kan echt iedereen deze appeltaart maken, behalve dit keukenwonder hm!

Wat ging er fout? Een korte impressie:
Ik heb me na mijn werk gek gehaast om bij de Blokker nog een deegroller te kopen (17.55 uur stond ik daar voor de deur...). Toen naar huis gesjeest, alle boodschappen voor de appeltaart bij de supermarkt om de hoek gedaan, daarna gauw de kinderen opgehaald bij de oppas (het was inmiddels 18.30 uur....). Thuis gekomen, eten klaargemaakt, gegeten, kinderen naar boven, in bad en naar bed (in dit tempo ongeveer) en toen... klaar om te bakken (inmiddels was het 20.15 uur...).
'Enigszins' gehaast begonnen met het deeg kneden. Was blijkbaar niet koud genoeg want de helft bleef helemaal niet 'plakken' aan de rest van de deegbal. Dus in de koelkast gezet en gauw begonnen met het schillen van de appels. Die in een (te kleine) kom gedaan, rozijnen erdoor en suiker en toen bij het door elkaar roeren de helft er natuurlijk overheen.... Citroenschil geraspt (rasp onvindbaar, snel even naar buren gerend om er eentje te lenen, om er vervolgens achter te komen dat ook de kaneel spoorloos is (zal wel bij de rasp staan) dus weer naar buren...). :blijvenlachen:
Deeg weer uit de koelkast gehaald en verder geprutst. Toen maar opgegeven om er één geheel van te maken en bloem op mijn aanrecht gestrooid en getracht met de (nieuwe) deegroller dit uit te rollen. Alles bleef aan mijn deegroller plakken, dus ook dat ging niet zoals het moest. Vervolgens al het deeg maar uit frustratie zo in de vorm gedaan en met mijn handen de bodem en zijkant gemaakt. Op de een of andere manier had ik niet genoeg deeg, maar ja. Appels etc. er in gemikt en de hele boel in de oven gegooid.
Na 1 uur rook het toch wel erg lekker in huis, dus vol goede moed de taart uit de oven gevist. Een beetje af laten koelen en toen geprobeerd te snijden. Helaas: veel te veel vocht (waar komt dat in ...naam vandaan?), dus eerst mijn taart maar afgegoten (wat klinkt dit komisch, maar op het moment zelf dacht ik daar heel anders over..) en toen vol verwachting een hapje geproefd.... NIET TE ETEN. :mop:
Ik heb er veel te veel citroenrasp bij gedaan, want het smaakte naar een wc-verfrisser (niet dat ik die de laatste tijd veel heb gegeten, maar ik stel me zo maar voor dat het zoiets moet zijn).
Enfin, zoals je nu leest: ik ben nog één brok frustratie :cwm23: . Op de een of andere manier weet ik alles verkeerd te doen wat maar kan, wat een sufferd ben ik toch. Ik denk dat ik mijn bakpogingen (voorlopig) maar staak.
:deegrol: :deegrol: :deegrol: :deegrol: :deegrol: :deegrol: :deegrol: