Hoe zit dat trouwens met de burgers van de Mac, gaan die ook met andere dingen op de plaat? En zou er dexttrose ofzo in zitten.
De frietjes zijn goed bevallen de burger zou de volgend stap zijn maar Martijn is erg gevoelig.
Anders mail ik de Mac even maar ja als iemand van jullie het al weet 
Beetje een oude post, maar zelf heel lang bij de mac gewerkt, weet een beetje (ahum) hoe het werkt daar.
De burgers zelf zijn van puur rundvlees, de ketchup is heinz (zelfde recept als de flessen in de winkel), de mosterd weet ik niet zeker. Uitjes zijn puur, augurken zit ook geen zoetstof in. Ingredienten van het kruidenmengsel is peper en zout. De vleesspatel wordt inderdaad ook bij het brood gebruikt, maar ik denk dat als je de manager even vraagt of ze die willen schoonmaken voordat ze hem gebruiken voor jouw hamburger (net zoals het gebruik van een nieuwe placemat op het dienblaadje in de keuken) met uitleg dat je er ziek van kunt worden, moet het geen probleem zijn. Verder mag je in principe niet met de vleesspatel aan eht brood zitten, maar laat je de hamburger er met een tang vanaf glijden en erop 'vallen'.
Er is natuurlijk altijd kans op kruisbesmetting, maar ik heb geleerd (geef toe, dat is al heel wat jaren geleden) dat je bij een bestelling zonder brood, je moet zorgen dat alles schoon is. Dus schone spatel, schoon traytje, schoon papiertje en niet het bovenste doosje gebruik waar je het inpakt. Niet dressen op de dresstafel, maar aan de grill (zit grofweg een anderhalve meter tussen). Maar dit laatste geldt dan weer niet voor alle macs. Vrees dat degene die mij ooit getraind heeft iemand in de omgeving had met een glutenprobleem. Voor mcdonald's geldt over het algemeen: vraag de manager en vraag gewoon wat je nodig hebt. Ze doen het, dit is namelijk altijd mogelijk. Als ze een ding niet willen, is het gasten die ziek worden en niet meer terugkomen. Wat je met iets grotere honger nog zou kunnen bestellen: een quarterpounder zonder brood. is wat meer vlees, maar verder exact dezelfde ingrediënten als een cheeseburger. Als je de kaas verdacht vind: doe je hem zonder. Krijg je vlees, mosterd, ketchup, ui (vers) en augurkjes.
Friet kan uiteraard (aparte olie), alle salsades, maar dan de ceasar salade zonder kip (die wordt pas op het laatste moment toegevoegd, kan misschien iemand eens mailen of die eventueel vervangen kan worden voor een rundvleesburgertje?) Dressings zijn volgens de site ook glutenvrij. Uiteraard ook nog de drankjes (behalve milkshake chocolade), ijsjes (uitzondering van Flurry Kitkat/ stroopwafelen het ijshoorntje). Als je nog meer McD vragen hebt: ask me!
Overigens voor de heel gevoeligen: ze houden de 'normale' norm aan. Dextrose en andere vormen van zoetstof gemaakt uit tarwe tellen bij hun niet mee.