Auteur Topic: leuke uitjes  (gelezen 124715 keer)

inge

• Jr. Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Place Personal Text Here
Re: leuke uitjes
« Reactie #15 Gepost op: mei 20, 2005, 14:02:03 »
enweer een gluten vriendeijk park.

het zoopark overloon in overloon

ze bakker er apart patat , en ze bakken er geen andere snacks in, wel zijn ze voorzichtig en zeggen erbij dat er in het weekend ook weekend hulpen werken. ,maar in principe apart bakken.

verder zijn ze er heel behulpzaam , ze willen hamburgers of frikandellen op een bakplaat bakken , je kunt alles meenemen van huis en bij de ingang afgeven met je naam erop  zodat het koel blijft en ze bakken dat voor je. Als je wil mag je ook je eigen oven of frituurpannetje meenemen.

Het liefst hebben ze dat je een dag vantevoren belt, zodat ze er een beetje rekening mee kunnen houden.

Verder gaan ze met de horeca om de tafel om te kijken of ze wat glutenvrij e producten kunnen gaan serveren, zoals knakworst etc,

ze bellen me maandag terug , dus iemand nog tips ??

Ze krijgen de vraag steeds vaker en daarom willen ze er wat meer mee gaan doen, ze hebben ook ijs zonder kleurstof enzo

gr inge

ze vonden het leuk om hier vermeld te worden en klanten te krijgen :D
inge, mama van yara , 2jaar en koemelk , ei , honden allergie, tijdje glutenvrij geweest maar geen coeliakie!!!

AnitaR

• Gold Member
  • kijk eens op mijn web-site
    • www.anitaroeland.nl
« Reactie #16 Gepost op: mei 20, 2005, 14:04:13 »
harstikke goed van ze

Ze moeten maar eens kijken bij de snack van Kwakman ..kroketten frikandellen  e.d.  dat is toch wat de meeste kinderen willen
nah volwassenen misschien ook wel hahah geen idee
GROETJES ANITA
Moeder van Maurice ( 11 ) hij heeft Coeliakie  en is  nu 9  jaar op gv en tv dieet.

Zelf gv sinds 1 september 2007 , voor 1 jaar dan glutenbelasting en een biopt in 2009

Mootje

• Gold Member
  • Maak je vandaag geen zorgen
« Reactie #17 Gepost op: mei 20, 2005, 14:04:22 »
Proberen jullie alles uit? :D

Ik heb al vaker van het park gehoord, we zijn er zelf nog nooit geweest, ook niet echt in de buurt hier. Maar toen we een keer op vakantie waren daar, wilden we er ook al heen. Er is toen niks van gekomen.

Volgens mij kreeg je pas korting op dat park bij de Zeeman? :?

Wel goed dat je zo alles navraagt hoor! :duim:
Groetjes, Monique
moeder van Nienke (4 jaar), geen coeliakie. Wel klachten in het verleden gehad.

maddy

• Jr. Member
  • **
  • we blijven genieten van elke dag
« Reactie #18 Gepost op: mei 22, 2005, 19:39:08 »
Vandaag zijn we naar attractiepark Hellendoorn geweest. Je kunt daar patat gv krijgen in twee restaurants bij chez André en bij het restaurant bij de waterbaan met de boomstammen (naam kwijt). Als je van tevoren zegt dat het gv moet zijn, dan krijg je het helemaal apart, op een ander dienblad. Men garandeert dat er in dat vet niets anders gebakken wordt dan patat. Ze verkopen ook voorverpakt popcorn. Verpakt waterijs en ze hebben suikerspin.  :) Ze denken echt met je mee en weten waar ze het over hebben.
Moeder van Lindey waarvan vermoed wordt dat ze coeliakie heeft.

jumil

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: mei 23, 2005, 22:41:46 »
land van jan klaasen in braamt bij doetinchem, frituren ze in een apart pannetje

Evel Knievel

• Gast
Efteling
« Reactie #20 Gepost op: juni 10, 2005, 09:10:09 »
Volgende week gaan we met de hele fam. een dagje naar de Efteling.

Het wordt ons eerste echte "uitje" sinds we weten dat onze dochter Coeliakie heeft. Ik ben dan ook druk bezig geweest met het zoeken naar geschikte eetgelegenheden, want we willen er echt eens "uit" zijn en niet voor de hele dag eten meenemen.

Ik heb inmiddels per mail contact gehad met de Efteling gehad. Men reageerde zeer snel op mijn vragen. TOPPIE!

Men is redelijk op de hoogte (denk ik) wat Coeliakie inhoudt, want men gaf meteen aan dat frietjes apart gefrituurd worden etc.
Verder gaf men aan dat er bepaalde gelegenheden zijn waar in overleg met de keuken de producten naar wens bereid kunnen worden.
Tot dusver prima, lijkt mij zo.
De volgende week zal ik onze ervaringen hier vermelden.

Omdat we 's avonds onderweg naar huis óók nog ergens willen eten, dacht ik b.v. aan een v.d. Valk restaurant.
Ik heb contact opgenomen met de vestigingen in Gilze en Gilze-Rijen.
Het vreemde is dat men in Gilze-Rijen verklaarde dat het rond deze tijd te druk is om glutenvrij voedsel te bereiden ! :veryangry:

Dit in tegenstelling tot de vestiging in Gilze-Rijen, waar in overleg met de kok alles apart bereidt kan worden en ik telkens een snel antwoord per mail kreeg, b.v. met info betreffende de door hun gebruikte producten zoals groenten, appelmoes etc.
Hulde voor deze mensen!! :goedzo:

Uiteraard zullen de opgedane ervaringen daar ook hier vermeld worden.

AnitaR

• Gold Member
  • kijk eens op mijn web-site
    • www.anitaroeland.nl
« Reactie #21 Gepost op: juni 10, 2005, 22:47:33 »
ben eens een lang weekend in het efteling hotel geweest ..Maurice heeft hier zonder probemen gv gegeten ,
alleen moesten we brood meenemen , ff geleden hoor maar er werd zeer goed rekenigng mee gehouden  :D
GROETJES ANITA
Moeder van Maurice ( 11 ) hij heeft Coeliakie  en is  nu 9  jaar op gv en tv dieet.

Zelf gv sinds 1 september 2007 , voor 1 jaar dan glutenbelasting en een biopt in 2009

Evel Knievel

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juni 21, 2005, 01:02:14 »
Nou hier dan nog even kort de opgedane ervaringen:

In de efteling zijn 2 locaties waar de frietjes t.b.v. Coeliakie patienten in een aparte bak gebakken worden.
Als je op een andere locatie hier naar informeert, word je netjes uitgelegd dat je de frietjes voor de veiligheid beter elders kunt bestellen, prima!

De beleving bij v.d. Valk Gilze was werkelijk toppie!
De juffrouw aan de receptie, de ober, de bedrijfsleider en de keuken was op de hoogte van ons verzoek om voor 1 persoon GV eten te verzorgen.
Alles werd vooraf duidelijk doorgesproken en er werd alle benodigde tijd voor genomen.
Onze dochter heeft genoten!
Nu kon zij ook eens onderweg gewoon mee-eten alsof er niets aan de hand is, super gewoon.
Er werd zelfs een GV ijsje als toetje geregeld.

v.d. Valk - Gilze (dus NIET Gilze-Rijen) is een AANRADER  :wink:

Astrid

• ERElid (Platina member)
  • Gold Member
« Reactie #23 Gepost op: juli 22, 2005, 21:53:24 »
Een grote afrader is het Linneaushof in Bennekom. Ze adverteren op hun site dat ze glutenvrije frites verkopen maar weten niet meer dan dat frietjes en kroketten niet bij elkaar gebakken mogen worden. Ze denken dat gewoon brood ook glutenvrij is, leggen het lepeltje voor de appelmoes naast de gewone kaassouffles en de friet wordt wel apart gebakken maar komt op  hetzelfde dienblad als de kaassoufles, kroketten en frikandellen  :|
Moeder van Thymen, 22 jaar. Thymen bleek na 7 jaar glutenvrij te hebben gegeten toch geen coeliakie te hebben.

Mootje

• Gold Member
« Reactie #24 Gepost op: juli 23, 2005, 20:00:17 »
Ligt dat niet in Bennebroek? Maar dat terzijde hoor :wink:

Wat slecht, je zal er maar met je kleinkind heenzijn en ervan uit gaan dat zij het goed weten daar  :x
Groetjes, Monique

Astrid

• ERElid (Platina member)
  • Gold Member
« Reactie #25 Gepost op: juli 23, 2005, 23:31:37 »
Ligt dat niet in Bennebroek? Maar dat terzijde hoor :wink:

Wat slecht, je zal er maar met je kleinkind heenzijn en ervan uit gaan dat zij het goed weten daar  :x

Ja, foutje van mij. Het is Bennebroek  :)
Moeder van Thymen, 22 jaar. Thymen bleek na 7 jaar glutenvrij te hebben gegeten toch geen coeliakie te hebben.

Mootje

• Gold Member
« Reactie #26 Gepost op: juli 24, 2005, 13:56:06 »
Maakt niet uit hoor, ik hoor dat vaker. En ik denk dan ook steeds, ligt het echt in Bennekom? Daar wonen mijn ouders bij in de buurt, dat zou toch leuk zijn :D

Wonen ze ineens dichter bij de kust, ook leuk om heen te gaan trouwens :wink:
Groetjes, Monique

orionne

• Gold Member
« Reactie #27 Gepost op: augustus 10, 2005, 20:05:20 »
Wij waren 2 dagen in sanadome in Nijmegen. Het was er heerlijk, een super last minute(nog tot 14 augustus te boeken ) en je kunt er geweldig glutenvrij eten. Toen we aankwamen was iedereen op de hoogte van mijn dieet. Voor het eerst heb ik glutenvij brood gekregen. Het diner was heerlijk, geen enkel probleem gehad. Een echte aanrader. Orionne
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #28 Gepost op: augustus 10, 2005, 20:11:50 »
Wat is er verder nog te doen in Sanadome Orionne ?
Ik heb de naam wel eens gehoord maar weet niet wat het nu eigenlijk is.  :?
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

orionne

• Gold Member
« Reactie #29 Gepost op: augustus 10, 2005, 20:23:29 »
Hoi Soezepoes,
In het Sanadome is het heerlijk als je van een thermenbad houdt. Ik citeer:
Thermen… beleef de sensatie van water uit eigen bronnen

Weldadig bruist het water in onze thermen. Uw huid gaat heerlijk tintelen van genot. U voelt de vitaliteit weer door uw lichaam stromen. Badderend en bubbelend ondergaat u zowel binnen als buiten de ene na de andere watersensatie. In ons zoutwaterbad komt u gewichtloos drijvend volledig tot rust in thermaal zoutwater van ± 34°C. U hoeft slechts de ogen te sluiten en alles los te laten. Zo heerlijk en totaal kan ontspanning zijn! In Sanadome, ontdekt u in het Thermenlandschap een grote verscheidenheid aan sprankelende kuurbelevingen. Alle baden worden voorzien van mineraalrijk thermaalwater uit eigen bronnen (70 en 700 meter diepte). Je kunt op het net meer bijzonderheden vinden. Maar het meest geweldig vond ik dat ik eindelijk eens in een restaurant kon eten zonder erg veel uitleg. Overal, ook in het restaurant bij het bad, waren ze erg meelevend. Dus, heerlijk.

Wij vonden het heerlijk. In Arcen heb je ook zo.n thermenbad.
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)