Auteur Topic: leuke uitjes  (gelezen 123841 keer)

Jantiene

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: leuke uitjes
« Reactie #45 Gepost op: augustus 13, 2006, 17:32:10 »
ik geloof ook wel dat jullie genoten hebben

janneke v.

• Jr. Member
  • **
« Reactie #46 Gepost op: augustus 14, 2006, 21:20:25 »
wij waren afgelopen week in sprookjeshof in zuidlaren. Hier werden gelukkig voor thijs en jesse glutenvrije patatjes gebakken!. Bij de snackbalie besteld, en in de keuken werden ze apart gemaakt. Ze zeiden er zelfs bij dat het wel even kon duren omdat het nieuwe frituurvet nog gesmolten moest worden... Kids blij, wij blij! janneke
mama van thijs en jesse en marijn Thijs en jesse hebben coeliakie sinds november '04. Over marijn (bijna 2) hebben we nog twijfels.

Jantiene

• Gold Member
« Reactie #47 Gepost op: augustus 14, 2006, 21:22:13 »
fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad
en dat alles goed gegaan is

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #48 Gepost op: augustus 14, 2006, 21:27:38 »
Willen jullie dit ook even doorgeven aan  Horecaad  :wink:
Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

natasja74

• Gold Member
  • Heerlijk zo veel info!!
« Reactie #49 Gepost op: augustus 15, 2006, 01:47:18 »
Hoe zit dat trouwens met de burgers van de Mac, gaan die ook met andere dingen op de plaat? En zou er dexttrose ofzo in zitten.
De frietjes zijn goed bevallen de burger zou de volgend stap zijn maar Martijn is erg gevoelig.
Anders mail ik de Mac even maar ja als iemand van jullie het al weet  :?
Moeder van Martijn 7 en een half  jaar is al van baby af aan intolerant voor gluten/tarwe en ook tarwederivaten. Geen Coeliakie kunnen diagnostiseren.
Waarschijnlijk a specifiecke gluten intolerantie. Onlangs alvleesklier insufficientie gediagnostiseerd daar wordt nog verder onderzoek naar gedaan

Jantiene

• Gold Member
« Reactie #50 Gepost op: augustus 15, 2006, 08:50:42 »
noa is ook super gevoelig , maar ze heeft de hamburger van de mac wel verdragen.
Zo als ik het kon zien worden alleen de burgers en niets anders op de plaat gebakken.
Mischien is het ter controle wel verstandig om een mailtje te sturen.
Want ik geloof dat martijn nog gevoeliger is dan noa.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #51 Gepost op: augustus 15, 2006, 13:41:41 »
Ik durf die burgers niet te nemen, want ik denk, die tang waarmee ze het van de plaat afscheppen, komt in aanraking met brood. Dus ik neem zelf een bifi-worstje mee, of knakworst, en meestal bestel ik een grotere friet in plaats van een broodje hamburger.
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #52 Gepost op: augustus 15, 2006, 13:42:39 »
Ik zag op de site dat je glutenvrij stokbrood kunt bakken bij www.spelerij.nl in Dieren, dat gaan we een keer proberen!
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #53 Gepost op: augustus 15, 2006, 16:51:55 »
Dat stokbrood bakken is volgens mij aleen voor groepn. Maar dan kan er idd rekening gehouden worden met een glutenvrij of suikervrij dieet volgens de site.  :)
Lijkt me erg leuk voor schoolreisjes.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #54 Gepost op: augustus 17, 2006, 21:40:57 »
Je moet glutenvrije broodjes vantevoren reserveren bij de spelerij/uitvinderij, dan bestellen ze glutenvrij deeg bij de bakker. Het gaat net als bij de scouting zag ik (bij de gewone broodjes), het deeg wordt om een stok gewikkeld die boven vuur gehouden wordt. Ze hebben verder niet veel te eten, alleen chips en ola ijs, haribo snoepzakjes. Voor "gewone" mensen pannenkoeken, poffertjes, broodje met iets erop, geen friet, wel appeltaartje, gevulde koek.

We zijn er gisteren geweest, de kinderen vonden het in 1 woord GEWELDIG.  :roll: Beneden staat de tafel nog vol met knutsels, werkjes van plastic, hout, schuimplastic, en ik dacht nog wel, die zitten de hele dag in de speeltuin... maar de uitvinderij was ook heel leuk, we waren van 10 tot 6 aanwezig en ze hebben zich geen moment verveeld!! :D :D   

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #55 Gepost op: september 20, 2006, 10:40:50 »
Hallo, we hebben een feestje voor de boeg, Mark wordt 9!!! We gaan naar DippieDoe, heeft iemand daar ervaring mee? (weet wel dat ze glutenvrije friet/ snack hebben) ik ben heel benieuwd, want ik ben er nog nooit geweest  :roll: Het is op 30 september, de laatste dag dat het binnen EN buiten open is. Ik hoop dat het mooie weer aanhoudt!! :D :D

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #56 Gepost op: september 20, 2006, 11:25:12 »
We zijn er vorig jaar met een heel stel van het forum geweest.
Kinderen van zijn leeftijd zullen zich daar prima vermaken.
Patat wordt apart gebakken en ze hebben glutenvrije snacks van LePoole (kroketten en frikandellen). Fritessaus is van Remia, is wel glutenvrij maar niet tarwezetmeelvrij.
Bij bestelling opgeven dat het glutenvrij moet zijn. Alles wordt apart gebakken.
Ze hebben ook gv pannenkoeken, worden (thuis) gebakken van Twello's meel van LePoole en dan in de diepvries gestopt. Waren wel wat aan de droge kant.
Mocht het bedienend personeel niet weten waar je het over hebt dan moet je vragen naar Hanny.
Zij regelt de glutenvrije inkopen en bakt ook de pannenkoeken.
Toen wij er waren werd het gv eten keurig apart geserveerd.
Was echt prima geregeld.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

joyceke

• Jr. Member
  • **
« Reactie #57 Gepost op: oktober 30, 2006, 20:32:20 »
kent er iemand ook leuke plekjes in belgie???

xxx
 joyce

Renske-GK

• Gold Member
    • glutenvrij kookhoekje
« Reactie #58 Gepost op: oktober 30, 2006, 20:52:58 »
Coeliakie geconstateerd op 30 augustus 2005. Ook al een hele lange tijd tarwezetmeelvrij, glucosestroop-, dextrose- en lactosevrij.
Kijk ook eens op mijn receptensite: Glutenvrijkookhoekje

MiekevL

• Full Member
  • Senne & Ella
« Reactie #59 Gepost op: april 12, 2007, 15:05:06 »
Hallo,

Wij zijn maandag in Sprookjeswonderland in Enkhuizen geweest, http://www.sprookjeswonderland.nl/. De friet wordt daar apart gebakken.

Groetjes
Mieke
Moeder van drie dochters: Ella, Senne en Dani. Ella & Senne hebben Coeliakie. Nu maar hopen dat Dani het niet krijgt...