Auteur Topic: leuke uitjes  (gelezen 122252 keer)

idrana

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re:leuke uitjes
« Reactie #75 Gepost op: mei 15, 2010, 19:45:41 »
alle pannenkoek schepen hebben gv pannenkoeken kan gewoon binnen lopen :duimop:

kittyw

• Newbie
  • *
  • coeliakie vastgesteld na biopt oktober 2009
« Reactie #76 Gepost op: mei 31, 2010, 11:53:37 »
Hoi Anita,

In Blijdorp was er geen glutenvrije patat verkrijgbaar :(  in het restaurant naast die "vijver" waar veel schildpadjes zitten, het werd met elkaar gefrituurd. Van andere restaurants weet ik het niet bij Blijdorp...

Weet iemand iets over Artis??? Iemand goede ervaringen met een sauna in Nederland in het bijzonder qua diner of lunch :jakoesie ?

groetjes,

Kitty :jump:

peet

• Jr. Member
  • **
« Reactie #77 Gepost op: juni 02, 2010, 14:19:23 »
Hoi

Wij zijn afgelopen weekend naar Blijdorp geweest. Glutenvrije brooddoos in de tas.
Onze dochter bleek heerlijke glutenvrije patatjes te kunnen eten.
Wij liepen naar binnen met ons verzoek, er werd speciaal olie heet gemaakt en het zou een kwartiertje duren.
Helemaal super! Appelmoesje en ketchup erbij en een ola raketje toe.
Super geslaagde zondag!

groetjes Petra
Nikki, geb febr 2007, coeliakie febr 2009, 2x DQ 2.5, marsh IIIb
Daan, geb maart 2009, 2x DQ 2.5, deelnemer prevent CD onderzoek
Isa, geb november 2011, 2x DQ 2.5

mohan

• Newbie
  • *
  • www.orientalcosmetics.nl
« Reactie #78 Gepost op: juni 16, 2010, 15:41:06 »
Glutenvrije patat? Dat is nog 's handig. Heb zelf geen Coeliakie, maar ben wel heel gevoelig voor tarwe- en melkprodukten. Ook voor olie-/vet houdende voedingswaren. Gelukkig zijn er genoeg alternatieven.

ingron

• Newbie
  • *
« Reactie #79 Gepost op: juli 01, 2010, 15:56:35 »
In zoetermeer zit bij westerpark een leuke speeltuin, waarbij ook glutenvrije pannenkoeken gegeten kunnen worden, wel van te voren reserveren.

Zie http://www.bowlingwesterpark.nl/index.php/speeltuin-zalm-buitenpret

dochter Marit (15-04-2004) coeliakie sinds juni 2010, dochter Tamar (07-11-2008) ook coeliakie sinds maart 2011

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #80 Gepost op: november 09, 2010, 10:44:40 »
Bij Piet Zoomers in Wilp kan je lekker winkelen en ze hebben een heerlijk GV maaltijd salade, alles is apart verpakt, dus ook de saus, alleen geen broodje er bij, daar zouden ze nog wat op moeten vinden, gewoon even wat ik de vriezer doen, zodat ook wij er een broodje bij krijgen.  :duimop:
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

Veldson

• Sr. Member
« Reactie #81 Gepost op: februari 22, 2011, 14:56:08 »
Bij kids city in Borne hebben ze glutenvrije patat (schoon vet) en glutenvrije knakworst! :blij5:
http://www.kidscity.nl/index.php
moeder van 3 kinderen (2005),  (2006) en (2009). <br />Bij de middelste is in nov 2007 coeliakie vastgesteld.<br />Ikzelf en de jongste hebben de genen niet. De oudste wel, maar zij heeft geen klachten

Mrk

• Sr. Member
« Reactie #82 Gepost op: mei 30, 2011, 20:47:59 »
Binnenkort gaan we naar de Sprookjeshof in Zuidlaren. Ik heb net even contact gehad en ik ga met een gerust hart heen :). "Mevrouw glutenvrij is geen probleem, als de kleine patat wil zetten we even een apart pannetje aan, we hebben knakworstjes voor kinderen die glutenvrij moeten en het softijs mag ook. Als u het even een half uur van te voren aangeeft dan zetten we het pannetje alvast klaar, dan krijgt hij zijn bordje met eten gelijk met de andere kinderen, wel zo leuk."
Wauw!! Op naar de sprookjeshof :D :D.

Mrk

• Sr. Member
« Reactie #83 Gepost op: juni 05, 2011, 19:33:25 »
Het was echt super geregeld! Dikke pluim voor de sprookjeshof!

Smurf78

• Jr. Member
  • **
« Reactie #84 Gepost op: september 14, 2011, 21:02:07 »
Goedenavond,

Volgende week gaat Yuri samen met opa en oma naar de Efteling. Ik vind het heel erg spannend omdat ik nu niet kan checken wat hij gaat eten en dus binnen krijgt...Als het misgaat merken we dat wel, maar liever niet  :nee: Opa en oma zijn wel op de hoogte maar toch tis anders dan mama :D (die overal bovenop probeert te zitten en verpakkingen checkt)

Nu ben ik vast op vooronderzoek gegaan. Ik las eerder op pag. 2 dag iemand in juni is geweest en aangaf dat er 2 tentjes zijn waar je gv patat kunt krijgen.

Kan iemand mij vertellen welke dat zijn?

Zoonlief (2005) DQ2.5 positief, antistoffen tot nu toe altijd negatief, wel positieve eliminatie-provocatie test met gluten. Uitslag biopt april 2012 : Marsh 1. Voor nu glutensensitief. 14-7-2015 biopt genomen na glutenbelasting. Over 2 weken de uitslag. Spannend!

Zelf: PDS + chronisch B12 tekort

Smurf78

• Jr. Member
  • **
« Reactie #85 Gepost op: september 16, 2011, 08:56:48 »
Ik heb inmiddels contact gehad met de Efteling. Ik zal hun mail hieronder neerzetten dan hebben anderen er hopelijk ook iets aan  :duimop:

---------------------------------------------------------------

Hartelijk dank voor uw belangstelling in de Efteling.

Voor gasten met een glutenvrij dieet zijn er binnen de Efteling een
aantal mogelijkheden:

Een frietje kan zonder problemen genuttigd worden bij De Steenbok
(Anderrijk) en bij De Smulpaap (Marerijk). De friet wordt daar namelijk
in andere frituurpannen gebakken dan de snacks.

In de Efteling wordt er gebakken in frituurvet van Remia. Kijk voor
meer informatie met betrekking tot dit vet op:
http://www.remiafoodservice.nl/remia-evolution-super-vloeibaar/

Tevens kunt u voor glutenvrije patat en glutenvrije frikadellen terecht
bij Station de Oost.

Wij raden u aan om altijd tijdens het bestellen aan te geven dat het
een glutenvrij dieet betreft.
Zoonlief (2005) DQ2.5 positief, antistoffen tot nu toe altijd negatief, wel positieve eliminatie-provocatie test met gluten. Uitslag biopt april 2012 : Marsh 1. Voor nu glutensensitief. 14-7-2015 biopt genomen na glutenbelasting. Over 2 weken de uitslag. Spannend!

Zelf: PDS + chronisch B12 tekort

Angela76

• Gold Member
« Reactie #86 Gepost op: oktober 01, 2011, 23:02:03 »
Ik was vandaag in het avonturenpark Hellendoorn. En heb daar glutenvrije patat gehad en een knakworst. De jongen snapte niet dat het niet handig was om het bij elkaar op een dienblad te zetten. Maar verder was het super.
Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!

Loeske

• Newbie
  • *
« Reactie #87 Gepost op: november 09, 2011, 11:30:46 »
Nog een leuk uitje: De Leeuwenborg in Nieuw Scheemda (Groningen). Het is een speelboerderij waar je ook kan eten. Alles was glutenvrij geregeld, de gebakjes, brood, beleg, patatjes en chips. Ze wisten ook alles af van kruisbesmettingen.
Het was helemaal top!  :duimop:
Moeder van Marise (18-07-2009) en Florine (19-03-2011). Bij Marise op 09-09-2011 coeliakie vastgesteld en bij uiteindelijk sinds januari 2014 ook. Florine heeft het gen gelukkig niet.

hansmiranda

• Jr. Member
  • **
« Reactie #88 Gepost op: maart 13, 2012, 22:32:06 »
Dippie doe in cuijk en Dippie doe in Best serveren glutenvrije friet met snack. Ook hebben ze GV pannenkoeken.
Oh en je kan er ook nog leuk spelen!.

En Toverland in Sevenum serveren ook glutenvrije friet met een gv snack.
Miranda

S.K

• Jr. Member
  • **
« Reactie #89 Gepost op: april 02, 2012, 11:46:42 »
Ik ben vorige week naar de sauna geweest bij Kuuroord Ryokan De Bronsbergen in Zutphen.
Hier kan je ook glutenvrij eten. De kok is goed op de hoogte. Ik had een salade besteld en kreeg daarbij zelfs glutenvrij brood met kruidenboter. Ook hebben ze verse sushi. Deze heb ik niet geprobeerd, maar schijnt heel goed te zijn. De serveerster zij meteen dat als ik de sushi zou bestellen, dat die dan wel iets anders zou zijn dan op de kaart omdat ze er dan geen surimi in doen.

Ik vind het echt tof dat ze rekening houden met dieetwensen. Dat is toch wel het minste wat je kan doen als eigen consumpties verboden zijn.