Auteur Topic: leuke uitjes  (gelezen 121453 keer)

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
Re: leuke uitjes
« Reactie #30 Gepost op: augustus 10, 2005, 20:27:02 »
Ja, dat in Arcen ken ik wel, daar kom ik een paar keer per jaar maar in Nijmegen ben ik er nog nooit geweest. <isschien wel eens leuk voor de afwisseling.
Maar het is geen uitje dat je doet met de kinderen. Het is juist zo heerlijk om dit eens een dagje ZONDER kinderen te doen.  :D
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

orionne

• Gold Member
« Reactie #31 Gepost op: augustus 10, 2005, 20:29:23 »
ja, het is een heerlijk uitje zonder kinderen. Er waren ook geen kinderen in deze tijd. Wel veel jonge mensen, ook heel gezellig.
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

anneke m

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Man
  • Een top forum !
« Reactie #32 Gepost op: augustus 23, 2005, 21:30:20 »
even een reactie op het lineushof in bennebroek ze serveren nu wel alles apart.
er word zelfs aangegeven dat degenen die de kroketen en dergelijke pakken niet aan de patat zitten dit word door afzonderlijke mensen gebakken.
Ik ben er afgelopen zondag geweest en dat ging goed.
misschien hun leven verbeterd?????

toon en jet

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: augustus 23, 2005, 22:51:59 »
klopt laatst ook in bennebroek geweest en bakken van patat was goed geregeld werdt gelijk iemand bij gehaal die er verstand van had

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #34 Gepost op: september 16, 2005, 13:15:19 »
Op 1 oktober gaat in Veenendaal De Schatkids open, een kinderspeelparadijs www.deschatkids.nl daar is glutenvrije friet te koop, en ijs van Ola. Tel.0318-501060

groeten, Tine
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Mootje

• Gold Member
  • Maak je vandaag geen zorgen
« Reactie #35 Gepost op: september 16, 2005, 13:50:00 »
Wat leuk, als de kinderen dan bij opa en oma logeren, hebben ze weer iets leuks om naar uit te kijken. Of als ze logeren bij hun oom en tante.

Die boffen maar weer daar in 't Veen :D
Groetjes, Monique
moeder van Nienke (4 jaar), geen coeliakie. Wel klachten in het verleden gehad.

Poema

• Sr. Member
« Reactie #36 Gepost op: september 24, 2005, 20:08:08 »
In Bennekom ( dus niet Bennebroek  :wink:) zit de Panoramahoeve waar je nu ook een gv pannenkoek kunt krijgen. De poffertjes niet! We hebben het nog niet uitgeprobeerd maar de telefonische informatie die ik kreeg klonk goed dus binnen niet al te lange tijd gaan we eens proeven.
En Bennekom en Veenendaal ligt ook niet al te ver uit elkaar.....
Groetjes van Poema<br />Moeder van Lisa (19 jaar), sinds maart 2005 gv, Marsh 3b.

elsjefiederelsje

• Full Member
  • wat een gedoe dat GV-dieet!!
« Reactie #37 Gepost op: oktober 24, 2005, 18:04:30 »
Ik ben afgelopen weekend op een zeilcharterschip geweest; volpension! De schippersvrouw verzorgde de maaltijden en had uitstekend rekening gehouden met mijn GV-dieet!
Voor zeilliefhebbers: www.catharinavanmijdrecht.nl

Elsje

Marrianne

• Gold Member
  • 'k hoop veel op te steken!!!
« Reactie #38 Gepost op: november 04, 2005, 22:26:05 »
Vandaag hadden we feest omdat opa en oma 50 jaar getrouwd waren en ze hadden een hele leuke dag uit geregeld.
We zijn naar een  :schommel: binnen- en buitenspeeltuin in Reutum (vlakbij Ootmarsum), de accomodatie heet: cafe - restaurant - speeltuin Morskieft.
Tussen de middag hebben we daar een broodmaaltijd gehad, voor Patrick had ik zelf bolletjes meegenomen en we kregen allemaal een kroket en voor Patrick  :eten: een glutenvrije kroket, die ze daar zelf op voorraad hadden.
Verstandig is denk ik wel dat je vooraf even belt: tel: 0541 - 670055.

Ter afsluiting van de dag hebben we gegeten in het Twents gastenhoes en Ethoes in Ootmarsum www.twentsgastenhoes.com Ook hier was men volledig op de hoogte wat een glutenvrij dieet inhoudt.
 :eten05: :eten2: :eet: :clapper: :cheer:
Patrick heeft hetzelfde gegeten als wij, alleen zijn soep was aangepast en zijn vlees ook. Aardappelen en groente was voor iedereen glutenvrij.
Het was echt super, nu had hij ook niet het idee dat hij ander eten als ons kreeg.

Al met al een superdag die voor Patrick es geen beperkingen opleverde.

Groetjes: Marrianne.

Moeder van Patrick (13 jaar), weet sinds begin maart 2005 dat hij glutenvrij moet. Heeft hiernaast CGD (een afweerstoornis).

Marrianne

• Gold Member
« Reactie #39 Gepost op: augustus 09, 2006, 22:26:22 »
Vandaag zijn we naar het avonturenpark in Hellendoorn geweest.
We hadden kortingsbon voor entree in combinatie met een familielunch bestaande uit wicky, patat en frikandellen.
Heb gebeld en ze hadden voor glutenvrije gasten een kipfilet als alternatief.
Moest het wel duidelijk bij een van de twee snackbars melden.

Zo gezegd, zo gedaan: voor drie personen kregen we patat en frikandelletjes in één grote bak en voor Patrick de patat apart en een kipfilet (die ze daar overigens een kipburger noemden),  
Eventuele mayonaise moet je wel zelf meenemen, want volgens hun was hun mayonaise niet glutenvrij.
Als drinken kregen we niet wicky, maar helly. (hoefde ik overigens ook niet om te vragen)

:tumbsup: Ik vind het een pluim waard en natuurlijk een vermelding bij de leuke uitjes. :tumbsup:

Moeder van Patrick (13 jaar), weet sinds begin maart 2005 dat hij glutenvrij moet. Heeft hiernaast CGD (een afweerstoornis).

Jantiene

• Gold Member
« Reactie #40 Gepost op: augustus 11, 2006, 20:43:11 »
wat een goeie mensen zijn er zeg.
Hij zal wel genoten hebben van al dat lekkers zonder dat er moelijk over moet doen.

Marrianne

• Gold Member
« Reactie #41 Gepost op: augustus 11, 2006, 21:16:40 »
Hij vond het inderdaad geweldig, "helemaal voor mij? zonder gluten?"
Heeft ook lekker zitten smikkelen.
Natuurlijk ook genoten in het park :lol:

Jantiene

• Gold Member
« Reactie #42 Gepost op: augustus 11, 2006, 21:22:58 »
komt ook niet o vaak voor dat alle sin een keer goed gaat

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #43 Gepost op: augustus 12, 2006, 11:55:22 »
Wij zijn in onze vakantie naar Ouwehands Dierenpark in Rhenen geweest en ze zeggen dat ze in het Jungle restaurant verplicht de patat apart bakken van al het andere. Het is daar een open keuken dus je kan goed meekijken wat ze doen. Ik heb wel goed opgelet wat ze doen want ze pakten eerst de broodjes met hun blote hand en vervolgens weer de patat wel met een schepje maar toch ik vertrouwde het niet. Vlak voor ik de patat kreeg deden ze ineens een handschoen aan...
Naast Ouwehands is een pannenkoekenrestaurant De Grebbeberg en daar kan je glutenvrije pannekoeken krijgen zonder dat je het van te voren meld. Ze vroegen zelfs bij de bestelling of er wel ei of melk in mocht. Toppie dus! We zijn daar ook in de buurt bij McDonalds geweest, in Ochten. Daar keken ze niet gek op toen ik vroeg om alleen een hamburger. Deze werd meteen gebakken., ze vroegen zelfs of er wel zout op mocht.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Harmien

• Gold Member
« Reactie #44 Gepost op: augustus 12, 2006, 14:28:37 »
Dat is leuk zeg!! Kon je lekker onbezorgd uit eten, op de patatjes na dan. Fijn dat er zo goed rekening word gehouden met een dieet bij een pannenkoekrestaurant. Erg netjes dat ze het vragen van melk en ei.
Jullie hebben vast genoten!
Coeliakie geconstateerd op 26 februari 2006.<br />Sinds begin maart 2006 op glutenvrij dieet.