Auteur Topic: recept ontbijtkoek  (gelezen 40139 keer)

Renate48

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:recept ontbijtkoek
« Reactie #90 Gepost op: juni 04, 2012, 21:43:54 »
De ontbijtkoek staat af te koelen nu, heb ernaast ook een notencake gebakken volgens het recept van de maanzaadcake.

Petra, jongens kunnen op een bepaalde leeftijd de haren van je hoofd eten. Je vraagt je dan af waar ze het laten.
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose

petraw

• Gold Member
« Reactie #91 Gepost op: juni 04, 2012, 22:18:40 »
Daar heb ik er toch ook echt eentje van Renate, maar die heeft nooit structureel veel gegeten, zelfs niet toen hij zijn groeispurt had (vond ik zelf ook wel een beetje gek, want je hoort altijd van die verhalen over ongekende hoeveelheden). Maar ik denk dat hij die matigheid van zijn vader heeft..... ;)

Renate48

• Gold Member
« Reactie #92 Gepost op: juni 04, 2012, 22:44:55 »
Onze 2 jongste konden rustig 5 of 6 sneetjes wegwerken om 10 uur s'avonds.
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose

Bren

• Gold Member
    • basket white star
« Reactie #93 Gepost op: juni 04, 2012, 22:49:59 »
Nounou Bren, je geeft die jongen de rest van de dag toch wel genoeg te eten, hŤ? ;) :D
ja hoor. Standaard dag: 320ml melk, soms gevolgd door kom cornflakes. Fruit om 10u. Zijn dieetmaaltijd is op school soms helemaal op (zo'n 2,5 kinderbord en dan hebben ze niets meer voor hem), dessertje, om 16u twee boterhammen en om 18 nog eens twee boterhammen en dan om 19u nog eens een volle fles melk.
Ik vermoed dat dit als genoeg aanzien word, hoewel Jiri nog meer eet.
Eind september 2011 werd bij ons jongste zoontje naast zijn kippenei-allergie ook coeliakie vastgesteld. Gelukkig krijg ik veel hulp van mijn mama die zelf sinds 2007 weet dat ze glutenvrij moet eten.
Groetjes uit BelgiŽ

petraw

• Gold Member
« Reactie #94 Gepost op: juni 05, 2012, 08:59:28 »
 :o lijkt me wel genoeg ja! (niet een beetje teveel melk?)

Bren

• Gold Member
    • basket white star
« Reactie #95 Gepost op: juni 05, 2012, 09:18:24 »
niet een beetje teveel melk?)
Een volle fles 's ochtends en 's avonds. Is nog uit babytijdperk en is grote ramp als we willen afbouwen, of als de fles van 320 ml in de vaatwas zit en het ene van 260 is. Dus houden we het maar zo.
Eind september 2011 werd bij ons jongste zoontje naast zijn kippenei-allergie ook coeliakie vastgesteld. Gelukkig krijg ik veel hulp van mijn mama die zelf sinds 2007 weet dat ze glutenvrij moet eten.
Groetjes uit BelgiŽ

Bren

• Gold Member
    • basket white star
« Reactie #96 Gepost op: juni 20, 2012, 12:30:31 »
Heb het vorige week nogmaals geprobeerd en nu is het wel goed gelukt. Iedereen vond het erg lekker. Heb hem wel op 150 laten bakken ipv de 170 uit recept op eerste pagina.
Groetjes uit BelgiŽ

Iveeke

• Jr. Member
  • **
    • glutenvrijekeuken
« Reactie #97 Gepost op: juni 20, 2012, 13:56:16 »
Knap gebakken, Bren!
Mijn poging zag er inderdaad nogal donker uit, dus volgende keer ook op een lagere temperatuur.
Ik liet mijn ouders proeven en die waren heel enthousiast. 

Coeliakie ťn reageer hťťl gevoelig op alles van tarwe (MGD) (nov 2008), iGg-immuundefficiŽnt, bijnierschorsinsufficiŽntie, Ijzerstapelingsziekte, FM, RA,...

Bren

• Gold Member
    • basket white star
« Reactie #98 Gepost op: juni 20, 2012, 15:15:24 »
de mijne is opgegeten door een klas van kleuters, dus dat vind ik de beste graadmeter ;-)
Groetjes uit BelgiŽ

Iveeke

• Jr. Member
  • **
    • glutenvrijekeuken
« Reactie #99 Gepost op: juni 20, 2012, 23:56:11 »
de mijne is opgegeten door een klas van kleuters, dus dat vind ik de beste graadmeter ;-)
Dan was het vast 'heel warm' ;-)
Coeliakie ťn reageer hťťl gevoelig op alles van tarwe (MGD) (nov 2008), iGg-immuundefficiŽnt, bijnierschorsinsufficiŽntie, Ijzerstapelingsziekte, FM, RA,...