Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 395376 keer)

KayaLambrechts

• Newbie
  • *
Re: producten die goed/slecht gaan
« Reactie #1335 Gepost op: januari 06, 2021, 16:11:24 »
Ben zelf heel erg gevoelig, en kan heel weinig gluten verdragen.

Sinds het naast broodjes lag (wel verpakt) zou het kruisbesmetting kunnen zijn, alleen ik denk dat het aan de dextrose lag  :s

Heb je nog tips voor goede rijst? Heb nog geen rijst gevonden die geen reactie geeft.

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
« Reactie #1336 Gepost op: januari 06, 2021, 16:58:16 »
Probeer eens de pandan rijst van het merk X.O. te koop bij veel toko's. Het komt uit Thailand en wordt ook daar verpakt, waardoor er geen risico is op kruisbesmetting. In Thailand wordt namelijk geen tarwe geteeld.

En je kunt ook bakken met half rijstmeel, half kleefrijstmeel (ketanmeel) van X.O

https://www.tjinstoko.eu/nl/xo-pandan-rice-1kg.html
https://www.tjinstoko.eu/nl/xo-rice-flour-500g.html
https://www.tjinstoko.eu/nl/xo-glutinous-rice-flour-500g.html

Ben benieuwd of dat goed gaat, kwestie van uitproberen.

Zijn er andere glutenvrije meelsoorten of dieetproducten die je kunt eten? Soms is het puzzelen.
Mijn zoon (21) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #1337 Gepost op: januari 06, 2021, 17:03:46 »
Omdat het aanbod verse groente in de winter afneemt, heb ik kiemgroente in de vensterbank, in een glazen schaaltje met water, er komt geen grond aan te pas. Alle beetjes helpen, zullen we maar zeggen.  :)

https://www.bolster.nl/tuinkers-kiemgroente-lepidium-sativum/p589
Mijn zoon (21) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Steleto

• Jr. Member
  • **
« Reactie #1338 Gepost op: januari 08, 2021, 12:58:54 »
Hoi Tine,
ik laat regelmatig zonnebloemkiemen van de Bolster groeien. Je kunt ze het beste op een dun laagje stekgrond/potgrond kweken. De eerste dagen afgedekt met wat gewicht erop, zodat de worteltjes de grond in groeien zonder de pitjes omhoog te duwen. Daarna zonder gewicht. Het worden stevige groene plantjes met bite. Ik vind het een fijne aanvulling, ook lekker in een smoothie.

Als je meer info over de groeitechniek wilt zoeken (je kunt ze bijv ook in het donker laten groeien voor zachtere stelen en pas de laatste dag in het licht voor bladgroen), kun je zoeken op "sunflower greens"
Negatief biopt, wel duidelijke reactie op gluten. Daarnaast ook overgevoeligheidsreacties op tarwe, koemelk, soja, noten, pinda's, en diverse groente- en fruitsoorten

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #1339 Gepost op: januari 08, 2021, 13:17:12 »
Dank je!  :duimop:

Stefaan

• Newbie
  • *
« Reactie #1340 Gepost op: januari 19, 2021, 13:44:43 »
Kent iemand goed rundervet /ossewit ?

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #1343 Gepost op: mei 21, 2021, 19:56:54 »
Goedgekeurd: Hass avocado's uit Spanje, via Odin, zowel de grote als de baby avocado's die per 3 in een verpakking zitten. Die hebben we een paar maanden gegeten. Sinds deze week komen ze uit Peru. We gaan ze opnieuw testen.