Auteur Topic: Tips omgang Mdl arts  (gelezen 106 keer)

Merel Charda

• Newbie
  • *
Tips omgang Mdl arts
« Gepost op: april 03, 2021, 09:12:41 »
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier op het forum en ben al zo blij om alle verhalen te lezen. Ik weet nog niet of ik coelakie heb maar alleen al om te horen over soortgelijke zoektochten als de mijne geeft steun. Dus dank daarvoor!

Sinds ongeveer november ben ik in het medische circuit terecht gekomen vanwege heftige buikpijn en een plotseling veranderend ontlasting patroon. Mijn eten verteert niet goed en ontlasting is erg vettig. Na heel veel onderzoeken zijn ze erachter gekomen dat mijn elastase (een pancreas enzyme die eten verteert) laag is en methylmalonzuur te hoog wat kan duiden op een b12 tekort. De internist heeft mij nu doorgestuurd naar de mdl arts zodat hij het elastase tekort kan onderzoeken. Maar nu komt het probleem: hij weigert mij te onderzoeken omdat ik geen onstekingswaarden heb en hij daarom vind dat het niks kan zijn.

Ik weet niet meer wat ik nu moet doen. Mijn klachten zijn heel duidelijk en ik heb er zoveel last van de ik grote delen van de dag in bed lig. Naast buikpijn heb ik hoofdpijn, spierpijn en steken in mijn handen.

Ik denk erover om toch zelf te stoppen met gluten omdat ik het gewoon niet meer red op deze manier. Maar ik lees hier ook dat dit eigenlijk niet verstandig is. Heeft er iemand tips hoe ik dit het beste kan doen? Zijn er mensen die eerst niet serieus werden genomen? En wat deden jullie dan?

Alvast bedankt!