Auteur Topic: Broodbakmachine  (gelezen 789 keer)

Reader

• Newbie
  • *
Broodbakmachine
« Gepost op: maart 05, 2021, 22:22:28 »
Beste Leden

Ik heb een broodbakmachine van Panasonic de SD-zb2512kxe. Ik heb vandaag brood hierin gebakken maar ben enorm teleurgesteld. Dit is mijn eerste glutenvrije brood die ik hierin heb gebakken met het programma glutenvrij.

Normaliter bakte ik het zelf in de oven. Wanneer ik mijn brood bak in de oven is deze gewoon heel normaal wat betreft volume en kan ik er zeker 20-25 sneetjes uithalen. Nu het brood uit de machine is echt enorm klein en dat met dezelfde ingrediŽnten. Ik heb in de machine wel droge gist gebruikt. Bij glutenvrij bakken kan ik wel geen ander functie kiezen aan de machine zoals large of XL voor de volume van mijn brood.

Is dit normaal of is er echt iets misgegaan. Ik heb slecht 6-7 sneetjes als brood.

Iemand ervaring met deze machine?

Groetjes

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Re: Broodbakmachine
« Reactie #1 Gepost op: maart 05, 2021, 22:55:57 »
Je hebt voor een brood in de broodbakmachine een andere hoeveelheid gist nodig dan voor brood in de oven. Kijk even op de site van Jeandrine, zij kan jou zeker verder helpen. https://jeandrine.nl/recepten/brood-recepten/

Mijn zoon (21) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.