Auteur Topic: "feest"koekjes Lidl  (gelezen 176 keer)

Annemie Zwart

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
"feest"koekjes Lidl
« Gepost op: november 18, 2020, 18:59:40 »
Deze week bij de lidl glutenvrije koekjes gehaald. Cookies Deluxe 2 smaken. Helaas na het eten gelijk veel klachten. Zijn er anderen die ze wel eten zonder klachten? Ze zijn namelijk heel lekker en vind het zo jammer, wil het anders graag nogmaals gaan proberen.
Annemie, moeder van Rosa, Luke, Timo, Sara, Sem . Bij Rosa en Sara is het sinds januari 2009 duidelijk dat ze coeliakie hebben, diagnose Marsh 3c. gestart met gv dieet met succes! Sinds begin 2020 moest ik zelf ook glutenvrij gaan eten.

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Re: "feest"koekjes Lidl
« Reactie #1 Gepost op: november 18, 2020, 23:38:11 »
Ik lees op de facebookgroep coeliakie/glutenvrij dat anderen ze ook hebben gegeten, de meesten vonden het lekker en werden er niet ziek van, maar een enkeling zegt toch van wel (en dat geldt ook voor het Lidl brood, dat verdraagt ook niet iedereen).

Kan het ook door de haver komen? Ongeveer 8% van de mensen met coeliakie verdraagt geen haver. Ik weet niet meer of dat in deze koekjes zit.
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.