Auteur Topic: Labformulier  (gelezen 687 keer)

Tinkerbel74

• Newbie
  • *
Labformulier
« Gepost op: maart 11, 2020, 19:41:11 »
Hallo, onze dochter moet morgen bloedprikken om te kijken of ze coeliakie heeft.
Alleen heeft de waarnemende huisarts het vakje Coeliakie Anti-TTG test niet aangevinkt.
Maar handmatig bij overige bloedonderzoeken gluten op geschreven. Mag ik nu zelf dat vakje coeliakie Anti-TTG test zelf aanvinken?
Of krijgt ze nu dezelfde test omdat er gluten op het formulier geschreven is? 

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Re: Labformulier
« Reactie #1 Gepost op: maart 11, 2020, 21:16:06 »
Nou, het zal niet direct de bedoeling zijn dat je zelf dingen aanvinkt, maar als de huisarts bloedonderzoek naar 'gluten' aanvraagt, weet hij kennelijk niet precies waar het om gaat. Want het lab kan dan 2 dingen doen: kijken of je kind allergisch is voor tarwe, of kijken of je kind coeliakie heeft. Dus ik zou -als ik in jouw schoenen stond- het vakje coeliakie anti-TTG aankruisen, zodat je dochter de goede test krijgt. Hopelijk valt het bloedprikken mee (ik weet niet hoe oud je dochter is?). Succes morgen!
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.