Auteur Topic: (Chocolade)melkvervanger  (gelezen 593 keer)

Sofietje

• Newbie
  • *
(Chocolade)melkvervanger
« Gepost op: maart 10, 2020, 19:17:30 »
Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar een (chocolade)melkvervanger voor mijn dochter. Ze reageert op koemelk, lactosevrije koemelk, chocodrink van Alpro soja en ook op die van Provamel.  Ze reageert ook  op glucosestroop, maltodextrine en dextrose van tarwe.
Welke melkvervanger gaat bij jullie goed? Dan kunnen we zelf chocomelk maken met cacaopoeder of chocola. Ze mist warme chocolademelk namelijk enorm!

Alvast bedankt voor het meedenken!

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Re: (Chocolade)melkvervanger
« Reactie #1 Gepost op: maart 10, 2020, 19:31:03 »
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Sofietje

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: maart 18, 2020, 20:04:34 »
Bedankt Tine, de chocolademelk was een hit! En meteen een leuk klusje voor dochter om zelf te maken, nu ze toch de hele dag thuis is.

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
« Reactie #3 Gepost op: maart 19, 2020, 10:00:48 »
Wat fijn! Inderdaad een leuk klusje nu. Misschien ook chocolade muffins maken? ;)
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.