Auteur Topic: Oogdruppels  (gelezen 720 keer)

alexandra1980

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Oogdruppels
« Gepost op: april 08, 2020, 14:10:02 »
Ik heb veel last van droge ogen en wil oogdruppels gaan proberen. Hebben jullie tips?
Ik zag wel iets van hylo-comod, maar daar zit sorbitol in. Zou sorbitol in ogen ook klachten kunnen geven? In eten en drinken verdraag ik het niet.
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
Re: Oogdruppels
« Reactie #1 Gepost op: april 08, 2020, 17:01:11 »
Ik heb er geen ervaring mee. Ik weet wel dat traanvocht naar je neus wordt afgevoerd. En ik vraag me af of je het daarna doorslikt, dat zou me niet verbazen. Als dat zo is, zou ik het zelf liever niet gebruiken. Kun je het aan je internist/ endocrinoloog vragen?  Een mail sturen bv? Droge ogen komen vaker voor bij mensen met een schildklierziekte.

Een andere route is om te proberen de herkomst van de sorbitol te achterhalen. Wie weet is het van mais gemaakt, dan heb je geen probleem. 

Hier iets wat ik toevallig tegenkwam, maar ik heb geen idee hoe betrouwbaar de info is. https://hyloeyecare.nl/behandeling-droge-ogen/oogdruppels/ (er zijn vast betere bronnen)
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #2 Gepost op: april 08, 2020, 19:27:26 »
Dank je Tine. Ik denk ook dat het door de schildklier komt, valt onder restklachten. De huisarts behandelt tegenwoordig mijn schildklier en die heeft nu betere dingen te doen dan te kijken naar droge ogen, maar ik hou het in gedachten als ik zo geen druppels kan vinden.

Ik zal de leverancier van de druppels een e-mail sturen.

Ben benieuwd of er anderen zijn die oogdruppels gebruiken en zoja welke.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: april 08, 2020, 20:17:29 »